Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
    Senior Member

Standaard

Ik denk dat "origineel" begrip bij dit soort bakken beetje overdreven is. Maar goed het is maar net wat iemand tussen zijn oortjes denkt. Vwb. de prijs. zoals elke versterker... hoe graag wil iemand hem hebben.
    Bij de oude BF's is het een ander verhaal. Omdat de vraag relatief groot is en het aanbod laag.
    Voor de kostenkant... De PCB amps zijn over het algemeen duurder in de reparatie omdat als er een component stuk gaat die op de hoofd PCB zit, je eerst halfuurtje zoet bent met alles los te halen voordat je de print eruit krijgt om eronder te komen. Sommige knippen het oude component eruit en solderen op de draadeinden.... Krakkemikkige oplossing.
    En ouderwetse PTP kun je gemakkelijker bij waardoor reparatie relatief goedkoper is.
    Nico

Senior Member
    Blog Entries
    4

Smile

Dat vraag en aanbod verhaal maakt het al enigzins duidelijk.
    En wat ik tussen de oren denk is dat de voorgestelde deal fair is.
    De amp is technisch goed onderhouden en optisch in rock&roll toestand.
    Op relatief hoog volume "jankt" de speaker echt heel lekker.
    Ik heb er met de goldtop/P90 op gespeelt maar zal hem ook even met buckers testen.
    Op laag volume is hij net zo goed als elke andere amp.
    Metal zal er met geen fatsoen uitkomen maar dat boeit me niet.
    Ik denk dat we beiden blij worden van de ruil zoals deze in de beginpost is voorgesteld.

Dank voor jullie moeite
    MW.

Senior Member

Standaard

Toch nog even een waarschuwing:

Ik heb een Blues Deluxe van de 'Oude Amerikaanse' produktie ('91 - '95) en deze worden soms al bijna als vintage aangeboden, met alle hypes van dien, maar ik kan je vertellen dat de moderne re-issues (geen idee of die nou uit Mexico of USA komen) constructief betrouwbaarder zijn!

Mijn Blues Deluxe heeft aardig wat issues (lees: kapte ermee tijdens optredens, random uitvallen, kraken, volume valt weg) gehad met gebroken soldeercontacten rondom pots, inputs, buizenvoeten en twee keramische weerstanden ergens op de print. En nu beginnen de plactic jacks uit elkaar te vallen.

Ik heb deze gebreken zelf opgelost door opnieuw te solderen met betere (zilverhoudende) tin en rondom de weerstanden zelfs nieuwe verbindingen te solderen. De re-issues hebben in ieder geval betere jacks en een beschermrooster rond de eindbuizen en ik heb gelezen dat Fender zelf de problemen rond de weerstanden heeft aangepakt (betere of andere manier van bevestigen).

Qua klank zijn de oude echt niet beter als de nieuwe en ik kan het weten, want ik treed een paar keer per maand op als gitaarduo: ik op de oude BD en m'n maat op een re-issue en dat klinkt allebei even goed!

Dus laat je niet verleiden door mind-tricks als 'vintage', 'Amerikaanse produktie' etc. Dat geldt misschien voor de echt oude point-to-point Fenders, maar zeker niet voor alle PCB-Fenders!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs up

Het is dus net als met een oldtimer auto/motor, je moet een beetje van sleutelen houden....

Het is dus degene die gemod is door die bekende uit eelde zoals forummer custom 86 al aangaf. Ik zal de genoemde punten bekijken/controleren.

Dank

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik heb deze gebreken zelf opgelost door opnieuw te solderen met betere (zilverhoudende) tin en rondom de weerstanden zelfs nieuwe verbindingen te solderen.
    Zonde van je geld....
    Nico

Senior Member
    Blog Entries
    4

vraagje

Nico,
    zou je kunnen beargumenteren waarom het zonde van het geld was?

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een BDV 4x10 uit 94 en die kickt behoorlijk wat ass. Heb er een hele vette sound mee. Hele mooie cleans voor EWF shit, maar met een HBE BigD ervoor hele vette scheursound. Slikt pedalen goed.

Nadelen idd de plastic jacks. Geen problemen met mjin amp.
    Opinions are like azzholes, everyone has one and they usually stink.

P.S Your dinner is ready!

Senior Member

Standaard

Ibglvada...
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Nico,
    Ik neem aan dat Nico de zilverhoudende tin bedoelt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Nico,
    Dat sloeg op het zilverhoudende soldeer. Ik geef zelf nog steeds de voorkeur voor ouderwets 60/40 fluitin. En als die oude bakken het 40-50 jaar uithouden met dat soldeer, is het een overbodige luxe om met zilversoldeer te gaan werken.
    Het nieuwe loodvrij soldeer, ziet er alsof het een mindere verbinding lijkt, maar ik heb inmiddels begrepen dat als je het goed soldeert, er zelfs een betere verbinding is. Maar schijnt wel ervaring te vereisen. Net als gewoon solderen trouwens.
    Voor de rest heb ik geen moeite met het verhaal. Had laatst een in onderhoud. Een halft van de fase splitter deed het niet. Anode weerstand was open (niet zichtbaar). Was een normale 0.5W koolfilm. Had ik niet verwacht. Bij CC weerstanden komt het wel vaker voor maar bij koolfilm was dit de eerste keer. Mogelijk weer een zooi el cheapo onderdelen.... "Weber" Fender
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten