Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 377 van 593 EersteEerste ... 277327367375376377378379387427477 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.761 t/m 3.770 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Goed! Fijne GFS Crunchy Rails.
    Hoe bedoel je de veelzijdigheid?
    Moet ik denken aan van blues tot metal of van bijvoorbeeld harde rock tot heavy metal (en daarmee bedoel ik dan dat er meer verschil zit tussen de eerste 2 dan de laatste 2 )
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

Senior Member

Standaard

Zeker het eerste! Ik was op voorhand een beetje bang een gitaar te krijgen die alleen maar snoeihard kon scheuren. Maar niets is minder waar!

Zeker ook doordat ik ze met de push pull switch naar single coil kan schakelen.

Ik moet het clean geluid nog een beetje ontdekken. Maar van een mooie crunch tot scheurende metal zit alles er wel lekker in!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Goed! Fijne GFS Crunchy Rails.

Ik kom er echt nog even niet aan toe om soundclips te maken. Maar ik kan je wel vertellen, dat het een goed geluid is! ERG veelzijdig ineens. Geen rondpiepen meer, maar een mooie volle feedback die zich langzaam vormt als je wil.

Als het even wil zal ik nog eens wat soundclips maken.
    Ik wacht met smart op je soundclipje. Graag zowel bluesy spelen als metal en rock enzo, kan ik even vergelijken .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Om dit topic weer ff omhoog te halen en omdat ik het een geweldige foto vind:

Senior Member

Standaard

Mooi hoor!
    En.. bevalt ie nog een beetje?

Ik sta op het punt om ook zo'n Vintage aan te schaffen, maar ik zit nu vooral te twijfelen over de kleur (Laguna Blue of Firenza Red).
    Welke vindt jij mooier aangezien je beide kleuren hebt?
    Ik heb nu even kunnen spelen op een normale (dus geen relic) sunburst V6.
    Qua gitaar bevalt hij me zeer goed. Alleen de kleur is me even een raadsel.

Ik ga waarschijnlijk wel voor een ICON, maar er is ook ergens twijfel omdat ik de relic niet heel erg geslaagd vind. Voelt de hals van de ICON trouwens ook wat lekkerder (gladder, meer ingespeeld) dankzij de relic of zit er geen verschil in.

Senior Member

Standaard

@ Plantje:

Tof dat je voor een double-fat Strat gegaan bent!
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Mooi hoor!
    En.. bevalt ie nog een beetje?

Ik sta op het punt om ook zo'n Vintage aan te schaffen, maar ik zit nu vooral te twijfelen over de kleur (Laguna Blue of Firenza Red).
    Welke vindt jij mooier aangezien je beide kleuren hebt?
    Ik heb nu even kunnen spelen op een normale (dus geen relic) sunburst V6.
    Qua gitaar bevalt hij me zeer goed. Alleen de kleur is me even een raadsel.

Ik ga waarschijnlijk wel voor een ICON, maar er is ook ergens twijfel omdat ik de relic niet heel erg geslaagd vind. Voelt de hals van de ICON trouwens ook wat lekkerder (gladder, meer ingespeeld) dankzij de relic of zit er geen verschil in.
    Ik zelf vind de Laguna Blue (of Daphne blue) het mooist. Hou wel van dat retro gebeuren, maar de fiesta red is ook zeker vet.
    Ik vind de hals van Icon serie veel fijner, omdat deze ruwer is dan de gewone v6. Echt ingespeeld voelt hij, maar dat komt wel vrij snel.
    De icon serie voelt, ondanks dat er eigenlijk geen verschil is, toch wat beter aan en ziet er minder cheap uit imo. Matte lak, ruwere hals. Ik was/ben er gewoon meer gecharmeerd van.

Het geluid van de vintage gitaren spreek me aan. ik vind ze iets meer ballen hebben dan een fender. Iets minder steriel. Niet dat ik ene fender afkeur, maar ik heb de gitaar nu 2 jaar en ben er gewoon verkocht aan. Sommigen verklaren mij voor gek. Een budget gitaar als main gitaar en backup, maar ik krijg vaak complimenten over mijn sound en voel me ook helemaal happy met de gitaren (ze hebben me ook nog nooit in de steek gelaten en ik gebruik ze behoorlijk intensief).

Belangrijker dan een merkje toch

Tot zover mijn Vintage v6 icon promoot betoog.

Senior Member

Standaard

Thanks. Ik ben inmiddels voor de Rode ICON gegaan ()
    Het geluid viel mij ook al op. Hij klinkt inderdaad wat bruter dan de Fenders die ik in mijn handen heb gehad.
    De ruwere hals is een fijn gegeven. Ik speel zelf op een zwaar ingespeelde Fender HM Strat uit 1988 en die hals voelt aan als een droom

Ik ben benieuwd naar de finish van de ICON

Senior Member

Standaard

Haha het is uiteindelijk toch Laguna Blue geworden.
    Ze hadden de rode niet meer op voorraad en het zou enkele weken duren voordat ze weer nieuwe hebben.
    Net nu ik een beetje verliefd op die rode ging worden, maar die blauwe is ook zeer smakelijk.
    Over de prijs kan ik niet klagen, dus ik ben nog steeds heel happy

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    @ Plantje:

Tof dat je voor een double-fat Strat gegaan bent!
    Is dat de officiële benaming?
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten