Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 129
    Senior Member

Standaard

En we zijn van start gegaan.

Omdat de hals toch helemaal uit de body lag heb ik eerst de fretten maar gevlakt en het fretboard behandeld met citroenolie (was een beetje uitgedroogd en een beetje vies van het spelen).

even de humbucker eruit gedraaid, raampje is compleet kapot en nu is de ravage redelijk goed te zien, let ook op de zijkant van de pocket, waar weinig lijm te bespeuren is...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ezyduck Bekijk bericht
    Hmmm, Geert is dat niet die man die zo onder vuur ligt omdat hij enthousiast is over Aziatische gitaren en die vervolgens toch weer verkoopt voor een redelijke prijs nadat ze een hele opknapbeurt hebben gehad ? (Welk een misdaad!) Pure afgunst volgens mij, Geert. Netjes van je dat je een medeforumlid zo wilt helpen !
    Helemaal mee eens..! Mooi werk, Geert. Ik hoop voor jou en zeker voor TS dat hij weer 100% bespeelbaar wordt !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Orange Bekijk bericht
    ik krijg altijd pijn aan mijn buik van dit soort topics
    net zoals praten over pijn aan je ballen ...erover praten en lezen doet al zeer
    Au...! Waarom schrijf je dit dan ook...!!!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Super dat je Niels uit de brand helpt, met jouw ervaring zal deze lijmjob (het is inderdaad een heel mooie breuk om te lijmen, de foto's toonden ook al dat hij niet goed gelijmd was. Wat in dit geval waarschijnlijk een geluk bij een ongeluk is).
    Inderdaad super tof dat hij me wilde helpen!

Ben benieuwd hoe hij zo speelt...en hoe hij er uit zit...aangezien al die lak is weggesprongen (vind nog steeds stukjes lak in mn kamer )

Valt me erg tegen van die fabrieks fout ik dacht dat ik met prs wel kwaliteit kocht (ook al is het koreaans).
    Maarja, anders was hij waarschijnlijk dus bij de head gecracked? Had niet veel beter geweest denk ik...

Senior Member

Standaard

headcrack is denk ik zelfs slechter. De gitaar kan nu tenminste nog hersteld worden zonder echte schade te hebben. Verbinding is precies hetzelfde.

Misschien gaat hij zelf beter klinken doordat hij nu wel goed gelijmd wordt!? Meer sustain misschien??

Senior Member

Standaard

ben benieuwd naar het resultaat.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    headcrack is denk ik zelfs slechter. De gitaar kan nu tenminste nog hersteld worden zonder echte schade te hebben. Verbinding is precies hetzelfde.

Misschien gaat hij zelf beter klinken doordat hij nu wel goed gelijmd wordt!? Meer sustain misschien??
    verbinding is niet hetzelfde hoor.

de hele onderkant van de hiel, met een dikte van anderhalfmilimeter is blijven zitten.

Er is inderdaad een heleboel lak weggesplinterd, ik zal kijken of ik het iets kan camoufleren, maar je blijft het helaas wel zijn, relic heet dat, sommigen betalen daar zelfs voor..... voor lelijke plekken

Senior Member

Standaard

Koel, relic PRS
    Benieuwd hoe het resultaat er uit gaat zien.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Senior Member

Standaard Hard horror!!

de hals zit erin, lijkt makkelijk maar dat is het niet.
    Vanavond de laatste lijmresten verwijdert en goed naar de breuk gekeken en eventuele oneffenheden, zoals ik kon beoordelen zijn er weinig houtsplinters van de breuk afgekomen.

De lijmtangen bevestigd en de klossen om hem bij de joint en net daarvoor ook goed strak op elkaar te houden.

trickey werkje, omdat de hals er goed in moet zitten ivm de bespeelbaarheid.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 15 maart 2010 om 21:37

Super Moderator

Standaard

Dat wou ik net zeggen ja; het vastlijmen zelf is niet zo moeilijk, maar om hem weer precies onder de goede hoek erin te krijgen. Dat was bij mijn zelfbouwkit ook al zo'n gepiel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten