Die Marshall is in principe een transistor-amp toch?
Transistor-amps kunnen beter tegen mismatches dan buizen-amps, dus lijkt me op zich geen probleem.
Of het ook goed gaat klinken is afwachten, gewoon proberen denk ik.
Die Marshall is in principe een transistor-amp toch?
Transistor-amps kunnen beter tegen mismatches dan buizen-amps, dus lijkt me op zich geen probleem.
Of het ook goed gaat klinken is afwachten, gewoon proberen denk ik.
Het is inderdaad een transistor amp. Ik heb vanmiddag ook de vraag gesteld aan een service medewerker van Muziekhuis Leo te Stadskanaal en ook hij zei dat de mismatch niet zon probleem is bij transistor versterkers. Als het een buizen type was zou dat anders zijn.
Lagere impedantie van de kast: kan de amp iets mer vermogen leveren maar dat moet de amp wel kunnen hebben. Maar dat staat ook al aan het begin van deze FAQ.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Hey hier kom ik ook met mijn vraagje...
Ik heb een randall RH150 G3 Plus met een Peavey Valveking 412 XL(400watt). Hybrid amp naar een gewone speaker cabinet.
Er zitten 2 output jacks in de randall en 2 input jacks in de peavey. Ik gebruik er nu maar 1, met 1 kabel dus.
Op de Randall site staat: POWER OUTPUT: 150 Watts @ 4 Ω
Op de Peavey site staat: Impedanz: Mono 16 Ohm, Stereo 2 x 8 Ohm
Wat houdt dit in en wat is de beste setup om zoveel mogelijk sound te krijgen?
Dankuwel..
PS Is het overigens ook zo dat er door deze setting het voor kan komen dat het geluid soms weg valt? Ineens? Hoor dit stuk: http://www.soundclick.com/bands/defa...bandID=1016484
Laatst gewijzigd door espex87; 6 december 2009 om 21:48
ik heb het topic even doorgebladerd, maar kwam niet direct uit op een antwoord..
Ik heb een lege 4x12, waar ik 2 V30's (8 ohm p/s) en 2 G12-65's (15 ohm p/s) in kwijt wil..
iemand enig idee hoe ik dit het beste kan gaan wiren, mijn amp (JCM800) kan zowel 4/8/16 ohm draaien.
Guitars -> Pedals -> Amps
Je kan 'm stereo maken en steeds maar één van de duo's gebruiken, maar dat wil je vast niet met je 4x12. Of je moet chronisch met een lichte mismatch spelen. Het kan wel, maar mooi is het niet.
Je bedoelt dat je je Fireball via 2 speaker-uitgangen op één 4x12 wil aansluiten?
Waarom zou je dat willen?
Voor een stereo aansluiting van speakerkasten heb je ook een stereo versterker nodig.
Favorieten/bladwijzers