Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robdop Bekijk bericht
    gas
    Kort reviewtje...komt ie.

De body en hals zijn van mahonie,set neck constructie,ebben toets, 24 frets,XJ frets, SD custom 5 in de brug en een SD 59 in de halspositie,ESP locking tuners,tonepros brug.

De gitaar is vrij zwaar,kilo of 9 schat ik maar niet vervelend zwaar. Een tijd op een les paul gespeeld dus ben wat gewend. Door de contouren is de body erg prettig,zowel zittend als staand. De gitaar is wel wat topzwaar maar niet noemenswaardig eigenlijk;een SG is erger.
    De hals is vrij dik dus die 'thin u shape' zoals op de site omschreven moet je maar vergeten. Qua dikte doet de hals me denken aan mijn les paul met 50's neck,misschien iets slanker maar niet veel. De hoge fretten zijn erg goed bereikbaar en de hals speelt erg lekker weg. XJ frets moeten natuurlijk maar net je ding zijn,ik hou niet van die slanke vintage fretjes dus ik ben er maar wat blij mee. Verder doet de gitaar gewoon heel degelijk aan,voelt solide,mooie finish en een mooie binding op hals en headstock. Inlays zijn keurig en het fretwerk subliem (stuk beter als op mijn voormailige explorer).
    Ik heb de gitaar tot op heden 1 keer gestemd en na toch wel wat intensief gebruik weer even gecheckt;niet of nauwelijks ontstemd...lekker hooor.
    De actie is lekker laag en geen fretbuzz...leuk afgesteld dus vanuit de fabriek.
    Enige nadeeltje: plastic...op slagplaatjes,trussrods enz kan ik er mee leven...maar op pickups is natuurlijk helemaal K*T! Na wat gevloek en getier heb ik het uiteraard af gekregen. Vd week ga ik er andere snaren op gooien en meteen even de lijmrestjes op de halspickup verwijderen). Beetje jammer maar eigenlijk maar een kleinigheidje. Ook is het jammer dat de gitaar niet geleverd wordt met gigbag of koffer (meteen maar een ESP koffertje besteld nu,en een setje straplocks).

Op naar het geluid: Wow,veelzijdig beestje! Mooie cleans in alle posities (hals wel het mooist trouwens). Met een beetje gain ga je al snel richting lekkere rauwe bluesrock en met de gain open naar zware rock/metal. Ik speel lead in mijn band en dat gaat met deze gitaar prima lukken. Ik speel blues,punk,classic rock,hard rock en metal (a la Down,Pantera,Priest,Sabbath enz) en deze gitaar leent zich daar perfect voor naar mijn mening,in combinatie met de juiste versterker natuurlijk.
    Don't judge a book by it's cover: hoewel veel mensen de gitaar als SG kloon zien, (oneens trouwens,body is groter,dikker,zwaarder en a-symmetrisch.Enkel die double cutaway doet denken aan een SG en dat is dan wel weer logisch natuurlijk..als is dit mooier)klinkt de gitaar absoluut niet zo. Het geluid klinkt meer als een les paul;zware brul en heel veel sustain...beter!

Kortom: Ik ben erg te spreken over de gitaar,sterker nog,mijn verwachtingen zijn overschreden. De gitaar is zijn geld meer dan waard dus als je de kans krijgt om zo'n vipertje te proberen moet je dat zeker eens doen,aanradertje.
    Ik ben in ieder geval om;de deluxe lijn van LTD is geweldig. Ik heb al eens een deluxe eclipse geprobeerd en die deed nauwelijks onder voor zijn grotere broer (ESP natuurlijk),ik merkte in ieder geval weinig verschil. Nu snel sparen voor een podiumversterker en daarna voor die goldtop eclipse deluxe...GAS!!!!!
    Laatst gewijzigd door Sinner1980; 13 maart 2010 om 00:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten