Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 107 EersteEerste ... 1624252627283676 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Door die 12x 12" speakers verdeeld over 3 cabs krijg je een heel verdeeld en breed geluid. En om dat de hele rotzooi ook nog in stereo staat aangesloten krijg je extra diepte met chorus in geschakeld. Ik kan me niet indenken nog terug te moeten naar minder dan dit. En ondanks de 2tops die elk 100watts kunnen leveren kan ik toch fluisterstil spelen zonder dat ik kwaliteit in geluid moet inboeten.
    Talking about a wall of sound . Maar daar heb ik echt geen ruimte voor. Het lijkt me uiteraard wel erg cool.
    Mijn voornaamste doel om een nieuw cabinet te kopen is de mogelijkheid om thuis in stereo te spelen. Uiteraard klinken ze dan niet hetzelfde maar nu speel ik stereo over 1 cabinet. Dat is gewoon niet lekker. 2 cabs spreiden de boel lekker en dat zal voor mij veel toevoegen. Het feit dat ik dan, na 1½ jaar, eindelijk een kwaliteitscabinet heb heeft natuurlijk ook veel waarde.

Senior Member

Standaard

Misschien moet je eens kijken naar de engl 212 vertical? Mijn gitaar leraar speelt met 2 van deze verticale 2x12 kastjes en een 4x12 engl. Geweldig stereobeeld en toch nog een 4x12 erbij voor de punch en diepte.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    4

Amp !

Hiervoor speelde ik met een H&K attax 200 stereo top met ingebouwde chorus, reverb over een behringer cab met bugera speakers. De cab had ik dus stereo aangesloten en dat klonk briljant!

Niet als een buizen amp, dat niet maar ik ben tot nu overtuigd dat er geen enkele andere transistor amp beter klinkt!

Als je stereo wilt spelen kan dat makkelijk met een 4*12 kast. Echt heel lekker !!

Senior Member

Standaard

Ik heb de boel wel eens op 2 cabs aangesloten en dan met een paar meter er tussen, of soms ga ik op een halve meter van de speakers zitten en DAN hoor je hoe stereo het kan zijn. Met slechts 30 cm tussen beide speakers merk ik dat niet en heb ik niets aan de pingpong delay en ultra wide stereo chorus. Een 2e cab gaat daarin veel toevoegen.

Senior Member

Music

..... En ondanks de 2tops die elk 100watts kunnen leveren kan ik toch fluisterstil spelen zonder dat ik kwaliteit in geluid moet inboeten.
    Dat kan ik beamen, heb even die stacks uit mogen proberen, maar inderdaad fluisterstil en een briljante sound, zowel de JCM 900 als ook de ENGL.

Senior Member

Standaard

Ik ben nog steeds heel benieuwd naar die mooie engl steve morse. Lijkt me ook een geweldig dingetje. Stuk complexer dan mijn blackmore wat aan de ene kant een voordeel is in mogelijkheden maar andere kant een nadeel omdat ik wel van lekker simpel houd.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik ben nog steeds heel benieuwd naar die mooie engl steve morse. Lijkt me ook een geweldig dingetje. Stuk complexer dan mijn blackmore wat aan de ene kant een voordeel is in mogelijkheden maar andere kant een nadeel omdat ik wel van lekker simpel houd.
    De SM is eigenlijk niet zo gecompliceerd hoor, gewoon een fijne amp.

Standaard

In het kader van verkloot een quote:

SM is eigenlijk niet zo gecompliceerd hoor, gewoon fijn,

Senior Member

Talking

Ik betwijfel of het als metalband niet-gecompliceerd is om een album met een symfonisch orkest op te nemen...

Senior Member

Standaard

Vandaag met m'n JCM 800 1960A met oude G12-65's gerepeteerd ipv de 1960A met T75's die eerst in het hok stond.

Zijn toch erg gave speakers! Dik, vet, blazen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten