Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 376 van 593 EersteEerste ... 276326366374375376377378386426476 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.751 t/m 3.760 van 5928

Standaard

Heb er vandaag mee gerepeteerd, snaren gister erop. No probs! Zelfs nog even snel gewisseld tussen E en drop-D. 1 keer stemmen en klaar

Het zijn Gotoh lockings idd. Geeft dat vaak problemen dan?

Standaard

Thanks Mikos!

@Synx, mooie strat! Vooral die hals vind ik prachtig. Het mooie aan oudere gitaren is dat de hals een mooie (wat donkerdere) kleur krijgt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Synx Bekijk bericht
    Heb er vandaag mee gerepeteerd, snaren gister erop. No probs! Zelfs nog even snel gewisseld tussen E en drop-D. 1 keer stemmen en klaar

Het zijn Gotoh lockings idd. Geeft dat vaak problemen dan?
    Nee, ik vroeg het alleen omdat ik gek ben op strats, maar een hekel heb aan het normale tremolosysteem, daar het altijd ontstemt. Ik vroeg me af of het upraden van een strat met locking mechanieken, grafieten topkammetje en snaargeleider voldoende zou zijn om zonder zorgen gebruik te kunnen maken van de jengelstengel.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Music

hey Vulvasonic,

ik heb een zelfbouw stratje met een vintage trem, locking tuners, roller tringtrees en een "gewone" plastik topkam die ik iets ruimer heb gemaakt zodat de snaren minder weerstand ondervinden. ook maak ik gebruik van grafiet ( 6b potlood ) om de topkam te "smeren". deze gitaar ontstemd vrijwel niet inclusief behoorlijk tremelogebruik. vermoedelijk geeft een graphtech topkam een nog beter resultaat. dus indien goed afgesteld is een conventionele strat goed op stemming te houden.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    hey Vulvasonic,

ik heb een zelfbouw stratje met een vintage trem, locking tuners, roller tringtrees en een "gewone" plastik topkam die ik iets ruimer heb gemaakt zodat de snaren minder weerstand ondervinden. ook maak ik gebruik van grafiet ( 6b potlood ) om de topkam te "smeren". deze gitaar ontstemd vrijwel niet inclusief behoorlijk tremelogebruik. vermoedelijk geeft een graphtech topkam een nog beter resultaat. dus indien goed afgesteld is een conventionele strat goed op stemming te houden.

groeten Pasqual.
    Ik weet dat het kan, maar ik prefereer het wanneer ik er met iets meer zekerheid van uit mag gaan dat de boel niet ontstemt, anders sta ik er niet lekker mee op het podium.

Overigens (maar dit terzijde en geheel toevallig), ik zag net op de site van Fender dt ze eindelijk weer strats maken met FR-achtige 'tremolosystemen'. Terug van weggeweest. Toch aardig.

GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Music

ik weet het, er is niets zo irritant als een gitaar die ondanks alles toch nog ontstemt en zeker op een podium. maar dit gebeurd de besten. maar dit terzijde en geheel toevallig heb ik afgelopen maandag en dinsdag een gotoh floyd ingebouwd in een standaard stratje:

overigens is die op jouw foto erg mooi. er zou alleen nog een maple halsje op moeten

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    ik weet het, er is niets zo irritant als een gitaar die ondanks alles toch nog ontstemt en zeker op een podium. maar dit gebeurd de besten. maar dit terzijde en geheel toevallig heb ik afgelopen maandag en dinsdag een gotoh floyd ingebouwd in een standaard stratje:

overigens is die op jouw foto erg mooi. er zou alleen nog een maple halsje op moeten

groeten Pasqual.
    Ja, dat is een minpuntje. Tot zover ik heb kunnen zien maakt Fender vooralsnog enkel een versie met rosewood toets en een humbucker in de brugpositie. Ze zijn er wel heeeeeeel erg voorzichtig mee blijkbaar.

Die van jou is erg mooi geworden trouwens.

wat een schitterende strijkplank!!!
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 7 maart 2010 om 13:47
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

He he....uiteindelijk is het dan toch gelukt!

Ringen om de humbuckers weg...nieuwe slagplaat erop. Was me één van de schroefjes van de humbuckers nog weg gesprongen! Heb ik gelukkig één van de oude humbucker kunnen gebruiken.

Ook maar direct nieuwe schroefjes voor de slagplaat gebruikt.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Mooi! Maar hoe klinkt dat nou?

Senior Member

Standaard

Goed! Fijne GFS Crunchy Rails.

Ik kom er echt nog even niet aan toe om soundclips te maken. Maar ik kan je wel vertellen, dat het een goed geluid is! ERG veelzijdig ineens. Geen rondpiepen meer, maar een mooie volle feedback die zich langzaam vormt als je wil.

Als het even wil zal ik nog eens wat soundclips maken.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten