Gisteren even de bende aangesloten om zo een stereo beeld weer te geven.
Het signaal van de gitaar naar de input van de engl dan fx out naar de tc gmajor en dan links naar de eindtrap van de engl en rechts de marshall in.
De cabs met greenbacks als volgt een op de engl de ander op de marhall de derde cab met gt75 op stereo en verdeeld op de andere twee uitgangen.
Nu word het een duidelijk stereo beeld wanneer je effecten als chorus gebruikt. Er leek zelfs geluid van achteren te komen. Wat een spreiding van het geluid zeg. Briljant. Enorm veel instel mogelijkheden en een laag in het geluid dat echt onder je door lijkt te gaan. Tot nu toe slechts op laagvolume maar ik houd m'n hart vast![]()
Geen last van overmatige brom?
Ik heb zo'n Behringer AB-pedaaltje (AB100 dacht ik) van WillemdaGuide geleend, maar krijg een enorme brom op beide amps, wel een meesterlijke sound, als je de brom wegdenkt.
Even de noob uithangen, waarom zou ik een ab moeten hebben dan?
Dat zeg ik toch ook niet?!
Nergens voor nodig natuurlijk, zoals je het nu doet gaat het ook, maar je hebt geen last van brom dus?
Nee dat klopt maar je zet me wel aan het denken.
ik denk dat ik de kfk er nog voor de g Major zet en daar het signaal al split zodat ik al eerder een scheiding heb voor links en rechts!
Of ik een brom heb weet ik niet. Is mij nog niet opgevallen iig. Maar bij hogere volumes zou die misschien er wel bij kunnen komen.
Ik moet ook nog de speakers beter over de cabs gaan verdelen. En betere speakerkabels maken. Voor nood even gitaar kabels genomen maar dat durf ik op hoger volume niet aan.
Hoi Willem; ben heel benieuwd of je ook live stereo speelt/gaat spelen.
Mijn zoon (Ome Keith) speelt thuis ook regelmatig stereo over twee
full size stacks; op laag volume uiteraard.
rechts: 1 Laney GH50L over twee Laney 4x12 cabs
links: 1 Marshall kloon over twee Marshall 4x12 cabs
Het effect daarvan is overweldigend.
Live hebben we het in een theater ook een keer geprobeerd met twee half stacks:
Links: GH50L over Laney 4x12
Midden: subpodium van 60 cm hoog, 5 m breed, 3 m diep
Rechts: GH50L over Laney 4x12
De half stacks stonden zo'n 8 meter uit elkaar achter op een 8 meter diep hoofdpodium; gelijk met de achterkant van het subpodium.
Midden in de zaal, op zo'n 15 meter van het podium kwam het stereo effect
niet zo goed uit de verf.
Mijn verklaring maar graag jullie commentaar:
De amps konden niet hoger dan standje 3 want anders blies hij de deuren uit de theaterzaal op het moment dat hij een lead sound koos.
Laag ook aan de cheap ass effecten bak die een geweldige volumedrop gaf bij modulatie sounds. Dynamiek verschillen waren daardoor enorm.
In combinatie met de positie van de speakercabs (teveel verscholen) achter/opzij van het subpodium gaven die 4x12's te weinig netto spreiding denk ik.
Best wel jammer want daarna hebben we er voor geen vervolg meer aan durven geven.
Tips zijn welkom
Laatst gewijzigd door The Running Man; 2 maart 2010 om 16:44
Probeer eens een hele korte delay op 1 van de amps en dan beide amps gebruiken. Ook mooi
Tijdje over 2 amps gespeeld(ouwe sound city mk3 100w en een ouwe sunn). Monsterlijke sound! Beetje too much alleen![]()
Live spelen? Dat weet ik niet of dat er van komt. Ik heb of zit niet in een band. Mijn voorlopige streven is het geluid thuis zo mooi mogelijk te maken. Maar ik denk dat in een zaaltje van vijftien meter diep je het best gebaat bent bij een goed PA systeem en dito geluidsman.
Een halfstack met 4x12 stereo aangesloten zou het ook aan moeten kunnen.
Ben nog een leek op dat gebied. Maar voor thuis weet ik nu een aardig soundje neer te zetten.
Zoveel gear alleen voor thuis? OMG
Zaal was bijna 25 meter diep btw.
Halfstack stereo cab redt het qua volume wel maar het is dan niet zo heel ruimtelijk denk ik. Waren in dat theater op zoek naar hyperruimtelijk/vervreemdend effect en hij speelt het liefste snoeihard met 2 stacks. Hebben nog ergens een Lexicon 200 liggen die we van Toneblo hebben overgenomen.
Daar maar eens mee klooien. Band is nog niet zo happig op inschakelen tech.![]()
Favorieten/bladwijzers