Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 48 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Standaard

Even wat taalzaken terzijde schuiven
    De afgelopen dagen ben ik bezig geweest (en nog) om de zijkant van de gitaar helemaal strak te krijgen. Na bijna twee jaar gitaren maken, ben ik er inmiddels wel achter dat een strak lakresultaat alleen bereikt kan worden met een strakke ondergrond.

Een strakke ondergrond is lang geen vanzelfsprekendheid; dat kost tijd en moeite.

De Bison epoxy (2 componenten lijm) is mooi spul maar je moet er mee leren omgaan. DUN aanbrengen, goed uit laten harden en dan met weinig druk schuren. Als ik te fanatiek schuur, trek ik plakjes los van het hout en moet ik nog een keer gaan vullen; het blijft ook niet netjes vlak liggen maar droogt een beetje bobbelig op op plekken waar net iets meer gevuld moet worden dan poriën.

Maar intussen moet ik zoeken naar een plekje waar de zaak nog niet geheel vlak en of vloeiend is, zoals hier:

Waar het nog glimt, zit het onder het maaiveld.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

ik ben er ook mee bezig, ook met die bison. Het duurt behoorlijk lang voordat het echt uitgehard is. Anders krijg je van die fijne rolletjes epoxy.

Op zich vind ik het wel fijner werken dan die grainfiller van stewmac.

al doende leert men, toch?

succes!
    gr
    @je

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Taalkwesties mogen hier altijd aangekaart worden

'Goesting' ken ik ook nog wel uit mijn Limburgse verleden; ik dacht vooral vanuit de Maastrichtse hoek.
    ik heb hier zelf (ik woon ongeveer 7 km van maastricht) nog nooit het woord goesting gehoord eigenlijk

en nu ontopic

De gitaar wordt echt supermooi

Standaard

Dank!
    Taalkwesties laten me nooit zomaar los. Hier vond ik een onderzoek naar specifieke verschillen in vocabulaire tussen de twee Limburgen. Er valt te lezen dat 'goesting' toch enige tijd in Nederlands Limburg in gebruik is geweest, en dan met name in Maastricht; maar het is ook weer goeddeels verdwenen.
    Ik zal net een paar mensen gekend hebben uit die hoek die het inderdaad gebruikten.

Intussen ben ik een neck pocket rijker:

De bodem is nog niet helemaal vlak. Maar dat is niet wat me vandaag verbaasde. De hals past niet en het potloodstreepje dat ik nog net weggefreesd wilde hebben, staat er nog.
    Ik overweeg twee mogelijkheden: ofwel de spacer die ik al een jaar ofzo gebruik, is door de recente droogte iets gekrompen; ofwel het freesbitje dat ik al twee jaar gebruik, is een weinig afgesleten (heb het laatst wel nog geslepen).

Nou ja, nog eens een opstelling maken met rondom wat steunmateriaal van dezelfde dikte als de body; voor het vlakken van de bodem is dat sowieso wel nodig.
    En maar eens een verse spacer frezen
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

beter te weinig weg dan teveel weg!

ziet er heel mooi uit zo...!!
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Standaard

Ik vind Emma eigenlijk maar een stom mens... Krijgt ze zomaar zo een gitaar... Tssssss
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Dat wordt mooi, jammer dat de opdrachtgeefster m groen wil.
    Kan je dr niet op andere gedachten brengen?

Is alles al helemaal in de epoxy gezet? Zou het makkelijker zijn om een dunnere epoxy te gebruiken voor het vullen?

Wat ik me afvraag is of het problemen kan geven als er meerdere lagen epoxy nodig zijn. Als het geschuurd word zie je dan de verschillende lagen terug?

Ik zie dat je ook een Bosch frees hebt. Hoe lang heb je deze al? Ik merk dat die van mij soms niet meer goed op hoogte blijft. Gelukkig loopt ie langzaam naar boven en niet naar beneden.. Ik heb m pas 1,5 jaar ofzo..

Respect voor het lamineerwerk!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Dat wordt mooi, jammer dat de opdrachtgeefster m groen wil.
    Kan je dr niet op andere gedachten brengen?

Is alles al helemaal in de epoxy gezet? Zou het makkelijker zijn om een dunnere epoxy te gebruiken voor het vullen?

Wat ik me afvraag is of het problemen kan geven als er meerdere lagen epoxy nodig zijn. Als het geschuurd word zie je dan de verschillende lagen terug?

Ik zie dat je ook een Bosch frees hebt. Hoe lang heb je deze al? Ik merk dat die van mij soms niet meer goed op hoogte blijft. Gelukkig loopt ie langzaam naar boven en niet naar beneden.. Ik heb m pas 1,5 jaar ofzo..

Respect voor het lamineerwerk!
    We hebben onlangs nog een discussie gehad hier over het groen maar ze weet wat ze wil: ze blijft bij groen.

De body zit rondom in de epoxy. Meerdere lagen is geen probleem maar het gebruik van epoxy lijkt me geen vrijbrief om het normale vlak- en schuurwerk maar achterwege te laten
    Volledig onzichtbaar is het niet maar ik kan pas na het lakken zeggen in welke mate. Puur als poriënvuller voor transparant lakken lijkt het me echter redelijk fantastisch spul.

Die Bosch frees heb ik nu zo'n 2 jaar. Hij heeft inderdaad de neiging iets omhoog te kruipen; als ik een bodem bereik, let ik er bij die laatste gang extra goed op om wat druk erop te houden.
    Bevalt verder heel goed, lijkt me een hele degelijke machine.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik moet nog een klein beetje stoeien om 'm echt helemaal recht erin te krijgen, maar hij zit:

't Is toch een stuk prettiger als de halsuitsparing meteen goed op maat is
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

vind de bodyvorm wel passen met de telehead, dacht dadelijk: waarom geen fineer op de headstock en ook stainen in 't groen. matching headstock geeft het iets speels, iets meisjesachtigs als je wil

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten