Zow dat ziet er goed uit hoor!
Waar ik benieuwd naar ben: Hoe is dat mengpaneel aangesloten, worden alle kanalen apart opgenomen? en met welke DAW werk je?
Zow dat ziet er goed uit hoor!
Waar ik benieuwd naar ben: Hoe is dat mengpaneel aangesloten, worden alle kanalen apart opgenomen? en met welke DAW werk je?
Gear: Ibanez SZ 520 QM, Martin om-1, orange cab 2x12, ibanez ts15h, byoc digital delay, Jekyll & hyde distortion
dank voor het aanbod!! Ik weet niet zeker of ik er ben, maar zeer waarschijnlijk weldus dat lijkt me leuk! thnx!
Alle mics komen binnen op een kanaal van de mixer. deze mixer werkt volgens het inline principe, en heeft dus tape-sends (oftwel direct outs), ieder kanaal stuurt apart uit naar mn interfaces (3x M-audio Delta 1010), dus 24 sporen zijn onafhankelijk simultaan op te nemen. In principe kan er ook over de tafel gemixed worden, maar dat heb ik nog niet ingesteld, ik hou het nu nog even "in the box".
Software is Nuendo 4. Verder nog randapparatuur in de racks, zoals (buizen) preamps, (buizen)compressors, reverbs, delays, multi`s, gitaarpreamp, koptelefoonmixer voor de muzikanten.![]()
zooo inmiddels ben ik bezig met warmdraaien!
morgenavond komt de band van Rick (freak) hier testdraaien en zondag de band van Valentijn!
Mooie gelegenheid om "echt" te werken en alles in te regelen! heb er onwijs zin in!
Alles werkt lekker en is klaar voor gebruik! alleen de tweeter is nog niet gerepareerd, maar ik weet niet hoe....de verbindingen lijken gewoon goed, en ik snap niet wat er te solderen valt en wat er niet werkt...mss maar even langs een winkel gaan.
Verder valt me wel op: veel ruis/interferentie over de koptelefoons, zou dat kunnen omdat het over lengtes van bijna 12 of meer meter gaat via ongebalanceerde kabels? andere boosdoeners?
dankje voor het aanbod Han!! Ik weet niet wanneer, maar dat lijkt me een goed idee!
Ondertussen probeer ik nog even wat denk ik.
zo, straks mn eerste band opnemenspannend! gister kraakte er alleen iets, dat was balen, hoop dat het nu de opnames niet verstoord....
Hey Arjen, ongebalanceerde kabels van meer dan 12 meter kunnen makkelijk ruis oppikken. Ik weet niet precies hoe ze dit in studio's oplossen, maar je kan er volgens mij Balun's tussen hangen om het signaal te balanceren. Of je gebruikt een gebalanceerd tussencomponent. Je zou ook nog de gezamelijke lijnen kunnen shielden met folie of iets dergelijks. Komen er soundsamples van Rick en Valentijn online? Ik ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door minoin; 23 februari 2010 om 12:40
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
er zijn 6 (stereo) koptelefoon snoeren van zo`n 6 meter door een kabelpijp, en incl nog wat verlengsnoertjes en de snoeren van de headphones zelf. al met al rustig 12 meter. De koptelefoonsnoeren in de pijp lopen langs 3 dikke multicores (3x8 kanalen), maar niet langs voedingskabels oid. Shielden leek me niet nodig, maar ik denk ook niet dat de interferentie daarvandaan komt...Enfin, er valt mee te werken, later ff goed oplossen!!
ff voor mn gemoedsrust jongens....het is wel normaal dat een beginnend studiotje kinderziektes heeft he?!
En ja, ik ga zo goed mogelijk opnemen uiteraard, en mixen. Het is aan de bands zelf om het materiaal te gebruiken (of niet), maar mss dat ik wel ff wat post op mn myspace als ik hun toestemming heb!
Gebalanceerd zal alleen werken als zowel de verzendende als ontvangende appara(a)t(en) deze signalen ook daadwerkelijk verwerkt. In het geval van koptelefoon versterkers en de koptelefoon zelf zal dat niet het geval zijn.
Een koptelefoon ontvangen een stereo line-level signaal welke je uiteraard kunt boosten. Zorg dat de impedantie van de versterken en koptelefoon zoveel mogelijk gelijk zijn om zo veel mogelijk rendament te behalen.
Indien je erg veel ruis ervaart is er ergens in de keten iets niet goed; een los contact, slechte kabel, slechte versterker, verkeerde impedantie, verkeerde signalen gekoppeld.. er kan van alles mis zijn. Debuggen dus.. sluit je koptelefoon eerst op de tafel aan en controleer. Ga dan steeds een stapje verder, dus koptelefoon versterker, langere kabel etc. Elke apparaat checken.
Ik heb zelf 25 meter er tussen liggen en heb geen problemen. Zal niet zo veel "rotzooi" opvangen als een mic. Het signaal nl veel sterker dan bijvoorbeeld een (passief) microfoon signaaltje.
Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".
dankje voor de uitleg! ik ga het systeem nog maar even nalopen!! kijken of het beter kan worden! hoewel het erg simpel zit en gewoon goed aangelopen, wsl kwestie van kabels beter scheiden.
Gister had ik mn eerste opname dag met de band Asylum! het was een proefopnamedag, dus zonder veel druk. Opzich ging alles goed tot de soundcheck, er bleken toch weer kraakjes in alle opnames te zittne, en het ligt aan mn 3 audio kaarten. Er is niets mis mee, maar het schijnt een bekend probleem te zijn met meerdere kaarten/interfaces en wordclock en jitter.
Ik ga hier een apart topic voor openen, de oplossing ligt wsl in een wordclock generator, maar als ik iets kan doen om die stap te omzeilen dan doe ik dat graag...
We konden deze dag maar 8 sporen opnemen tegelijk, dan werkte het kraakloos. maar daar viel goed mee te werken. Ze komen vandaag en morgen nog even terug voor wat details, en dan staan er 3 nrs goed op band!
MAN wat is dat opnemen toch gaafik zat er bijna 11uur al met al, maar de dag vloog, het voelde niet als werken, was gezellig en de band trakteerde op pizza! erg nice allemaal
wat een job![]()
Favorieten/bladwijzers