Ha, ik mag hier ook weer in het topic posten. Heb sinds kort een nieuwe Epiphone inspired by John Lennon casino:
familiefotootje van de (semi)hollow body's:
![]()
Ha, ik mag hier ook weer in het topic posten. Heb sinds kort een nieuwe Epiphone inspired by John Lennon casino:
familiefotootje van de (semi)hollow body's:
![]()
--------------------------------------------------------------------------------------
Rock&Roll!
De semi en fully hollow club , eigenlijk horen de thinlines er ook bij maar de bank was vol.
![]()
Oooooh die rickenbacker is jummy jummy!
Verrek, ik mag die TC-90 van mij hier ook spammen!
De laatste keer dan. Anders ga ik er zelf nog wat van denken...
SD P90's:
Achterzijde:
De neck-verbinding:
![]()
Who needs a signature?
Godverrr...., je hebt een aantal prachtige telecasters, hoewel ik niet zo van de Thinlines ben (enkel vanwege het uiterlijk, over het sublieme geluid niets dan goeds), verder heb je een zut strats waar ik volledig van uit de plaat ga en NU DIT WEER!!!
Man, wat schitterend!
Wat me we opvalt is dat al je semi's een lang staartstuk hebben. Is dat een bewuste keuze, of is dit puur toeval?
Ik vraag dit, omdat ik zelf een ES 347 heb met een stoptail en haar uitvoerig heb vergeleken met een stokoude ES 335 van een ouwe vriend van me, wiens gitaar was voorzien van een lang staartstuk (is daar een betere benaming voor trouwens?). Mijn voorkeur ging uit naar mijn plank, omdat ik daar veel strakker mee kon spelen, terwijl die oude 335 altijd naklonk, vanwege het doortrillen van de snaren áchter de brug. Ik realiseer me dat een voorkeur hierin mede afhankelijk is van de stijl muziek dat je ermee speelt.
Ergo, mis je de 'strakheid' niet, of grijp je terug naar een strat of tele, als je die strakheid nodig hebt?
Pure interesse. Ik hecht waarde aan je mening en bevindingen, vandaar.
![]()
Laatst gewijzigd door vulvasonic; 24 februari 2010 om 01:46
Opmerkelijke constatering, zo had ik ze nog niet bekeken. De 345 is de vreemde eend, die heeft een balk, die had ook een tom kunnen hebben.
Het geluid van een fully hollow heeft iets organisch maar is een beetje onpraktisch om mee te zeulen, je moet ineens voorzichtig zijn en op een podium vallen gitaren continue om, bij mij tenminste.
Een semi met balk klinkt als een solid body maar je moet er NOG STEEDS voorzichtig mee zijn dus ik zie het nut er niet zo van in, behalve dat zo'n 345 je er laat uitzien alsof je weet wat je doet natuurlijk.
Die 345, 347of 335, voor de een de enige gitaar die alles kan maar voor mij de gitaar die alles een beetje kan. Maar 1 week per jaar zit ik in een Robben Ford/Carlton mood en dan pak in een zendrive en de 345....![]()
Heeft wel geen f-holes, maar is toch hol![]()
Strakke plank Driesp, smetteloze top BTW. Is het satijnglans of hoogglans? De eerste foto neigt naar satijn namelijk.
Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab
Favorieten/bladwijzers