lang geleden dat ik zo druk bezig was met speaker- en kasten.
Ik heb een zelfgebouwde Bogner 2x12 kast met V30s (zelfde afmetingen + materiaal) en heb sinds kort 2 g12-65 watt speakers liggen en een oude JCM800 4x12a..
Testen dus!
V30 in Bogner-style kast was mijn 'standaard' geluid van afgelopen 2 jaar. Flink aanwezige bas, maar flink rommelig in het laag en met een penetrant hoog erbij. Lekker, maar ik had dus het idee dat het beter kon.
V30 + g12-65's als kruis in de 4x12 gestopt en gespeeld.
V30: damn, wat klinkt die Marshall-kast 'dun' vergeleken bij de Bogner-kast. Wel is de rommel in het laag hier veel minder. V30 klonk vrij lekker, maar ik miste die aanwezig bas en was hij vrij schel/hoog.
G12-65: Oef, dit was weer eens wat anders dan de V30, overal sound veel natuurlijker, minder schel hoog, en lekker warme, strakkere crunch dan de V30. Ik miste alleen de agressiviteit en de lage-mid-hump van de V30.
Dus, normaal heb je een speaker/combinatie die je ideaal vind, maar beiden speakers hadden iets tofs en iets minder tofs.. Testen testen en uiteindelijk vond ik de G12-65 toch beter voor mijn muziek + apparatuur klinken.
van het weekend doortesten of het een 4x12 met g12-65's gaat worden, of dat ze in de Bogner komen (wat in theorie het beste is, dan heb ik toch het laag erbij wat ik mis, maar flinke minder rommel dan de V30)
voor zover mijn toevoeging![]()
Favorieten/bladwijzers