Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 125

Discussie: Bouw Green Reign

Senior Member

Standaard In vorm istie wel...

Dat tweede gitaartje bewijst wel dat de vorm van deze gitaar een winnaar is.

Als ik 'm naast Gretsch, Gibson en Fender hou, dan denk ik dat ze allemaal even sterk zijn qua vorm.

M.a.w. ik hoop dat er hier nog meer van komen.... Daar zou ik wel twee jaartjes voor willen sparen....

Net Jennifer Batten in de Boerderij geboekt. Haar heb ik mijn enige gitaar gegeven waar ik ooit aan gewerkt heb (een Tele. Groen, gouden hardware en in en over het transparante groen een blanke lak met goudspiegeling. Een Tele helemaal "over the hill"). (hout bij Jack Zwier gekocht, professioneel laten spuiten, opgebouwd met GOTOH hardware en originele Fender elementen).

Ga haar dan eens vragen hoe het er mee staat.

Cheers,

Frans
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiro Bekijk bericht
    damn, doe inderdaad maar even goed informeren voordat je je mooie gitaar verneukt. succes ermee hopelijk kom je er van af, anders hou je nog maar weinig hout over om op te spelen
    Ik ben er al vanaf! Zou idd zonde zijn van al het werk! en om nou een gitaar te maken alleen als snoepgoed.... neee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    In de vriezer leggen.
    koud!!! brrrr... heeft dat geen effect op het hout? krom trekken bij opwarming of breken door krimpen/uitzetten? Het hoeft gelukkig niet maar de hals zit er al aan... en zo'n grote vriezer heb ik niet!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    volgens mij zou je ze ook kunnen vergassen (moet je wel voorzichtig doen uiteraard, even googelen op boktor houtworm gas...)
    niet meer nodig. Bedankt voor de tips in elk geval!

Ik heb Espen.de gemaild en gevraagd of hun hout nog behandelt wordt. Het hout wordt kunstmatig gedroogd en de temperatuur loopt daarbij dermate hoog op dat al het leven dat in het hout zit, het loodje legt! Dus geen paniek! Jurgen garandeerde me dat de sporen slechts nog overblijfselen zijn..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Dat tweede gitaartje bewijst wel dat de vorm van deze gitaar een winnaar is.

Als ik 'm naast Gretsch, Gibson en Fender hou, dan denk ik dat ze allemaal even sterk zijn qua vorm.

M.a.w. ik hoop dat er hier nog meer van komen....

Nou, ik moet nu wel toegeven dat mijn ego behoorlijk gestreeld is door je opmerking! Alhoewel mijn ontwerp waarschijnlijk nooit zo " mainstream" zal worden als de genoemde merken... maar toch, het is een dikke veer! dank je wel!

En ja, er zijn er al meer, 3 stuks om precies te zijn.. en ze zijn bijna allemaal klaar op wat kleine dingen na, en de toetsen nog lijmen... Ik wacht voornamelijk op een beetje warmer weer om te gaan spuiten...

Verder heb ik de inlay op de kop gedaan. Miran wilde graag een inlay van het zelfde materiaal als wat ik op de volume en tone knop gebruikt heb.... perloid plectrums... is wel erg dun dus ik hoop dat het er een beetje goed uit gaat zien...

Morgen als de epoxy droog is even schuren... Ik heb maar heel ondiep gefreesd, zou eigenlijk geen schuurwerk aan te pas hoeven komen behalve voor de epoxy dan... zullen het zien..

In het laatste half uurtje vandaag nog even de achterkant van miran haar gitaar gestaind... er zal nog de nodige grainfiller aan te pas komen maar ach... het houdt je van de straat!

Ik hoop dat ik morgen de tijd kan vinden om naar mijn hokje te gaan. Donderdag lukt ook al niet vanwegen een klus....

zal pas weer vrijdag worden eer er nieuwe updates te melden zijn..

tot dan

gr
    @je

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht
    heel mooi, heeft eigenheid, karakter, een sexy model

(je vergeeft me hoopik dat ik de slagplaat van de groene niet mooi vind - het kleuren en smaken verhaal ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    heel mooi, heeft eigenheid, karakter, een sexy model

(je vergeeft me hoopik dat ik de slagplaat van de groene niet mooi vind - het kleuren en smaken verhaal ...
    haha, ja hoor! daar zullen we het denk ik nooit eens over worden.. en dat hoeft gelukkig ook niet!

Ik hoop dat ze ook zo lekker spelen als dat ze er uit zien... maar dat zal ik hoop ik snel genoeg weten!

gr
    @je

Standaard

Inderdaad een hele aparte vorm maar begint wel steeds meer te groeien
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Dictator

Standaard

Ik vind de body erg geslaagd en dan vooral met spalted maple. Erg toffe houtsoort!
    Ik vind alleen de headstock te groot/grof in verhouding met de body. Het lijkt net alsof het niet vloeiend overloopt in het algehele design.
    Gezocht: Ibanez DE7

Standaard

tja, net als de slagplaat is ook de vorm/ontwerp van de kop geheel naar mijn smaak. en daar over valt niet te twisten...

je bent natuurlijk vrij om je mening te geven..

gr
    @je

Standaard

Ok, het is wat later geworden dan vrijdag maar hier is dan weer update..

De spalted versie heb ik in de epoxy gezet. Ik had me een beetje verkeken op de hardheid van dat spalted maple. Dat heeft harde gedeeltes maar ook HELE zachte, en daar ging mijn schuurmachientje een beetje te hard in.. met als gevolg een diepe geul boven op de body! die heb ik na een proefstukje volgegoten met epoxy. Vandaag alles een beetje glas geschuurd en het is redelijk goed gelukt. Je voelt nog wel wat hoogte verschil maar het is meer zo erg. Je ziet het in elk geval niet meer. Daarna heb ik de hele body nog een keer gedaan omdat dat de top verre van glad was. Ik hoop dat het nu het gewenste resultaat heeft.

De kleur is nu iets donkerder geworden, en dat misstaat zeker niet!

Oh ja, de kop ook maar in de epoxy gezet.

Veel meer heb ik niet kunnen doen aan deze gitaar maar wel aan de groene.

De toets is nu eindelijk gelijmd. vandaag de zijkanten van de hals en toets nog een beetje bijgewerkt zodat je de binding aan de zijkant van de toets niet meer voelt. Die frezen op de achterkant van de body dienen als tegengewicht... kan het niet gebruiken dat de gitaar van de werkbank pleurt!

Verder kon ik het niet laten om de zij- en achterkant zwart te stainen. Uiteindelijk ga ik hem zwart spuiten maar ik wilde zo graag zien hoe het er uit zou zien... geduld is wat dit soort dingen betreft zeker niet "my middle name".

ik moet de randjes van de binding nog strakker maken maar had geen tijd meer, maar wilde natuurlijk nog wat foto's maken! Op de foto zie je aan de rechterkant een lichte plek in het groen. Ik moest daar een freesfoutje in de binding herstellen en daardoor is de stain een beetje weg. Er komt nog een zwarte burst overheen dus dat zie je straks niet meer.. (gelukkig!)

Ik denk dat ik de eerstvolgende bouwdag de binnenkant maar even zwart ga maken. Het steekt nu zo af... en dan is dat ook maar weer gedaan...

De binding lijkt wit in de foto maar is cream. Net als het zwart dat meer blauw lijkt is toch echt zwart!

Helaas kan ik pas woensdag weer aan de slag. maar goed, geduld is een schone zaak... ( stainen niet btw..)

tot dan

gr
    @je

Senior Member

Standaard

looking good, die combinatie met dat zwart!

is het zwart maken onder het fgat wel nodig, mij zou het niet storen dat je daar hout ziet. op foto's met flash springt het licht erin maar dat is normaal niet het geval.

keep going

Senior Member

Standaard

Spalted maple is esdoorn met schimmel.
    Met name witrot (maar toch zwarte lijnen) Ik hoop dat je een maskertje hebt opgezet, want schimmel houdend hout is niet echt gezond...
    De zachte plekken zijn dus aangetast door de schimmel, zolang je instrument droog en niet te warm bewaard is er niets aan de hand.

Maar t ziet er wel geweldig uit, zeker met die epoxy erover

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten