Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Het is voornamelijk een geld ding.
Fadeds zijn de budget versies en die moeten het traditioneel ontgelden van eigenaars die de genuine versie hebben. Maar de crisis maakt de budget lijn een stuk interessanter ineens?

Het is niet alleen de faded, ik zie ook meer waardering hier voor de goedkope Fenders en zelfs de oude japanse B merken worden gekoesterd alsof het holy grails zijn.
Tis een paar jaar wachten en dan komt dat allemaal weer los om die goldtop of 335 te kopen, my guess.
Met die Fadeds vind ik dat niet hoor. Tenmisnte, niet in mijn omgeving, daar waren al vanaf het begin positieve geluiden te horen over de Fadeds. Wat betreft oude budget-meuk, da's een ander verhaal ja. Of seventies Fenders waar je een paar jar geleden nog je neus voor op moest halen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
Tja de Faded SG is gewoon echt een goede gitaar, ik heb er zelf eentje en hij bevalt mij uiterst goed.

Afwerking is prima en hij klinkt gewoon goed.

Qua prijs/kwaliteit heeft Gibson gewoon een hele goede SG op de markt gebracht
Nou... prijs/kwaliteit ja, afwerking nee. Ik vind het een prima gitaar. Niet alleen 'voor het geld' maar sowieso. De afwerking was wel matig. Setup was nagenoeg afwezig. Sommige randen van de body, vooral bij de binnenkant van de hoorns waren onder de maat qua schuurwerk en er waren aardig wat fretjes die scherp uitstaken aan de rand van de hals. Geeft niks, had ik weer een goede reden om bij De Gier langs te gaan, maar in deze punten is de lage prijs wel terug te vinden naar mijn mening.