Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 89 van 163 EersteEerste ... 3979878889909199139 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 881 t/m 890 van 1628
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd hoe erg de verwarring nu bij Gibson is: "Hé, wat is er toch verdomme met die Faded SG's aan de hand? Ze verkopen al jaren bijna niet en nu is de voorraad zo goed als op!" Zie het al helemaal voor me!
    Precies!! De SG was nooit het meest populaire Gibson model op dit forum en jarenlang werden de Fadeds zelfs afgezeken als zijnde goedkope inferieure slecht afgewerkte Gibson-naam-onwaardige zooi. En nu vindt iedereen het ineens wél goede gitaren!! Zo zie je maar wat de kracht van internetroddels is.

...En toch heb ik 'm weer weg gedaan! Maar heb er dan ook iets geilers voor terug...

Het is geen SG dus hij staat in het verkeerde topic en ik hou niet van glimmende (half-)holle gitaren of Fenders in het algemeen, maar deze vind ik tcoh wel erg vet!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

...En toch heb ik 'm weer weg gedaan! Maar heb er dan ook iets geilers voor terug...

He dit is een topic voor SG's, niet voor de nieuwste roeispanen van de Olymische Roeiteam

Senior Member

Standaard

Ben wel benieuwd hoe erg de verwarring nu bij Gibson is: "Hé, wat is er toch verdomme met die Faded SG's aan de hand? Ze verkopen al jaren bijna niet en nu is de voorraad zo goed als op!" Zie het al helemaal voor me!
    Ik denk niet dat ze bij Gibson meteen gek worden als in Nederland binnen een maandje 5 fadeds meer verkocht zijn dan gebruikelijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Precies!! De SG was nooit het meest populaire Gibson model op dit forum en jarenlang werden de Fadeds zelfs afgezeken als zijnde goedkope inferieure slecht afgewerkte Gibson-naam-onwaardige zooi. En nu vindt iedereen het ineens wél goede gitaren!! Zo zie je maar wat de kracht van internetroddels is.
    Ik heb persoonlijk de SG ook altijd een lelijk ding gevonden, maar ja, dat vond ik vroeger Teles ook. Mijn antipathie tegen d strats gaat denk ik wel overeind blijven
    Maar de internet-praat dat Fadeds slecht zouden zijn heb ik nooit ergens gelezen. De LP Standard Fadeds vond ik zelf gewoon niet mooi, maar de Studio Fadeds en SG fadeds heb ik eigenlijk alleen maar normale of positieve geluiden over gehoord. Of misschien werkt mijn ingebouwde bullshit-filter te goed na een paar jaar forums lezen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Het is voornamelijk een geld ding.
    Fadeds zijn de budget versies en die moeten het traditioneel ontgelden van eigenaars die de genuine versie hebben. Maar de crisis maakt de budget lijn een stuk interessanter ineens?

Het is niet alleen de faded, ik zie ook meer waardering hier voor de goedkope Fenders en zelfs de oude japanse B merken worden gekoesterd alsof het holy grails zijn.
    Tis een paar jaar wachten en dan komt dat allemaal weer los om die goldtop of 335 te kopen, my guess.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Tis een paar jaar wachten en dan komt dat allemaal weer los om die goldtop of 335 te kopen, my guess.
    dat ze uit mijn vaarwater blijven!!!!
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Ach, voor mij persoonlijk geldt vooral het feit dat de SG mijn eerste gitaarliefde is en dat het er nooit van gekomen is. Ik betrap mezelf de laatste tijd echter wel vaker op (kleine) GAS-aanvallen. Afgelopen week mezelf nog gek zitten maken met een 300 serie Rickenbacker in het zwart. En ook een Gibson J-45 of een Martin D-nogwat bezorgt me altijd intens veel jeuk.

Het leven is gewoon oneerlijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik heb persoonlijk de SG ook altijd een lelijk ding gevonden, maar ja, dat vond ik vroeger Teles ook. Mijn antipathie tegen d strats gaat denk ik wel overeind blijven
    Maar de internet-praat dat Fadeds slecht zouden zijn heb ik nooit ergens gelezen. De LP Standard Fadeds vond ik zelf gewoon niet mooi, maar de Studio Fadeds en SG fadeds heb ik eigenlijk alleen maar normale of positieve geluiden over gehoord. Of misschien werkt mijn ingebouwde bullshit-filter te goed na een paar jaar forums lezen
    Tja de Faded SG is gewoon echt een goede gitaar, ik heb er zelf eentje en hij bevalt mij uiterst goed.

Afwerking is prima en hij klinkt gewoon goed.

Qua prijs/kwaliteit heeft Gibson gewoon een hele goede SG op de markt gebracht

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het is voornamelijk een geld ding.
    Fadeds zijn de budget versies en die moeten het traditioneel ontgelden van eigenaars die de genuine versie hebben. Maar de crisis maakt de budget lijn een stuk interessanter ineens?

Het is niet alleen de faded, ik zie ook meer waardering hier voor de goedkope Fenders en zelfs de oude japanse B merken worden gekoesterd alsof het holy grails zijn.
    Met die Fadeds vind ik dat niet hoor. Tenmisnte, niet in mijn omgeving, daar waren al vanaf het begin positieve geluiden te horen over de Fadeds. Wat betreft oude budget-meuk, da's een ander verhaal ja. Of seventies Fenders waar je een paar jar geleden nog je neus voor op moest halen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja de Faded SG is gewoon echt een goede gitaar, ik heb er zelf eentje en hij bevalt mij uiterst goed.

Afwerking is prima en hij klinkt gewoon goed.

Qua prijs/kwaliteit heeft Gibson gewoon een hele goede SG op de markt gebracht
    Nou... prijs/kwaliteit ja, afwerking nee. Ik vind het een prima gitaar. Niet alleen 'voor het geld' maar sowieso. De afwerking was wel matig. Setup was nagenoeg afwezig. Sommige randen van de body, vooral bij de binnenkant van de hoorns waren onder de maat qua schuurwerk en er waren aardig wat fretjes die scherp uitstaken aan de rand van de hals. Geeft niks, had ik weer een goede reden om bij De Gier langs te gaan, maar in deze punten is de lage prijs wel terug te vinden naar mijn mening.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Het feit dat je afstelling niet goed was ligt denk ik meer aan Feedback dan aan Gibson. We weten allemaal dat Feedback dat niet kan en het wel de bedoeling is dat de dealer de gitaren nog eens na loopt voordat ze het rek in gaan..
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten