Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Hn&ogd!

Standaard

Het 'probleem' van de JCM900 is vooral dat hij hard moet staan wil hij een beetje lekker gaan klinken. En met lekker bedoel ik niet schel. :P De ballen van de Marshall worden pas gekieteld bij je de master boven de 5 zet. Dan nog moet je bij een JCM900 alsnog wel wat treble eruit draaien, maar op een hoger volume klinkt hij echt lekker. Goed voor de oefenruimte (met oordopjes in), niet goed voor kleine zalen, goed voor zalen als Paradiso en de Melkweg. :P
    Te koop: London City LGC-412 cabinet - 150 EU.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CasB Bekijk bericht
    Het 'probleem' van de JCM900 is vooral dat hij hard moet staan wil hij een beetje lekker gaan klinken. En met lekker bedoel ik niet schel. :P De ballen van de Marshall worden pas gekieteld bij je de master boven de 5 zet. Dan nog moet je bij een JCM900 alsnog wel wat treble eruit draaien, maar op een hoger volume klinkt hij echt lekker. Goed voor de oefenruimte (met oordopjes in), niet goed voor kleine zalen, goed voor zalen als Paradiso en de Melkweg. :P
    Ik vond deze al op lager volume al bruikbaar klinken moet ik zeggen. Misschien komt dat door de andere eindbuizen. Hij heeft een hele beurt gehad van tubedocter of zoiets 9weet de naam ff niet meer). Deze heeft dus het type eindbuizen veranderd, misschien nog wel meer. Het is in ieder geval niet standaard meer.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Is wel heel wat anders dan je kleine Willie he
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Ik vond deze al op lager volume al bruikbaar klinken moet ik zeggen. Misschien komt dat door de andere eindbuizen. Hij heeft een hele beurt gehad van tubedocter of zoiets 9weet de naam ff niet meer). Deze heeft dus het type eindbuizen veranderd, misschien nog wel meer. Het is in ieder geval niet standaard meer.
    Die 84's gaan normaalgezien minder vermogen leveren dan de 34's, dus ja gaat de amp meer kunnen cranken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Is wel heel wat anders dan je kleine Willie he
    Haha, nou als ik die op een 2x12 zet gaat hij ook wel hoor....en dat clean is onverslaanbaar

Standaard

Ah ik zie nou net dat ik vier van deze in mn amp heb zitten:
    http://www.tubeampdoctor.com/english...er-pid-669.htm

Heeft mijn amp nou ook veel minder watt, maar wel class A? Hoe moet ik dit zien?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
    Die dingen onder de buizen zijn converters voor el34 naar el84.
    Op pagina wordt dat je ook al verteld

4 el84's geven minder vermogen dan 4 el34's inderdaad.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Op pagina wordt dat je ook al verteld

4 el84's geven minder vermogen dan 4 el34's inderdaad.
    Ja dat had ik gezien, wat zal er dan overblijven als ik de amp op de 50 watt stand zet? Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de class?

Standaard

achterop de amp heb je de volgende cabinet mogelijkheden:

stand 1. (4)16 ohm en stand 2. 8 ohm

ik heb hem nu op 8 ohm staan op de stereo mode 1960A cabinet.

Wat moet ik doen als hem wil aansluiten op 2 cabinets van elk 8 ohm? de eerste stand geeft immers 2 verschillende waardes 4 en 16 ohm

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik denk dat het nog steeds class AB blijft, maar dat de buizen gewoon minder power uitpompen. ik vermoed dat't dan een 25 watter word, of iets daaromentrent.

anyway: dit topic heb ik dus, tot zojuist, gemist, maar wat een gave aankopen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten