Zolang het grootste deel van het internet erop blijft afgeven, zullen ze waarschijnlijk wel cheap blijven.
Zolang het grootste deel van het internet erop blijft afgeven, zullen ze waarschijnlijk wel cheap blijven.
Net even voluit gezet maar hoe harder hoe mooier.
Dit ampje zal door z'n slechte naam onterecht voorbij gelopen worden.
Misschien komt het door m'n speakers hij klinkt echt goed. Het kan ook zijn dat ik niet weet wat goed is...sure, dat zal het vast zijn. Getest heb ik met de combi van LP studio met ebben toets/ dimarzio air nortons/ mxrkfk10/ jcm-900 met tot slot de 1960 cab met speaker mix van gb's/guitarlegends.
Nice!
Interessant topic
Zeg Mac, kan je uit zo'n 900 een deftig (en misschien zelfs goed) classic rock geluid uithalen (denk: Free, Bad company, Boston,... en al die andere 70's groepen)? Ik raak steeds meer geïnteresseerd in deze versterkers omdat je ze zo vaak ziet en ze nog goed betaalbaar zijn.
Classic rock lijkt me heel goed te doen, maar lang geleden dat ik uitgebreid over een heb gespeeld.
Ja, mee eens. Ik denk dat vooral vaak ook een slechte speaker keuze is. G12-T75's zijn geen beste keus bij deze versterker. Hij kan absoluut (zeker met een dikke Les Paul) lekker R&R klinken.
Maarrrr, hij haalt het mijns inziens toch absoluut niet bij de MkIII, SL-X of DSL. Ik heb ze allemaal (gehad, de 900 DR heb ik niet meer) en daarbij moet hij het toch afleggen. Maar ten onrechte heeft hij wel een erg slechte naam.
My Róisín Dubh is my one and only true love
Wat zijn eigenlijk de typische enigszins correcte tweedehandsprijzen van DSL's, TSL's, DR's, SLX's, enz?
Die artiesten die je daar opnoemt speelden veelal over Superleads... in het geval van Boston flink gemodificeerd, op 10. Een JCM900 zal wat agressiever en pinniger klinken. Dit vind ik nog altijd een puik voorbeeld van hoe een JCM900 klinkt...
http://www.youtube.com/watch?v=K8YyChgeYdU
Geen pedalen, James Dean Bradfield (de gitarist) gebruikt op de coupletten het cleane kanaal, voor de refreinen trapt hij de footswitch van de versterker in om naar het overdrivekanaal te schakelen.
Hier een ander nummer... typisch JCM900 geluid in mijn ogen/oren.
http://www.youtube.com/watch?v=jblh5gU3fLI
Eén van mijn favoriete rockgeluiden. Misschien toch maar eens zo'n JCM900 voor weinig scoren![]()
Even denken.
Misschien dat dit bakkie net een tikkeltje kritischer is qua speaker keuze. Ik zou hier niet graag de GT75 aan hangen zoals hierboven ook al is geschreven. Die greenbacks zijn fucking geweldig bij elke amp.
Volgens mij zou ik ook geen V30's op deze amp willen horen, al kan ik mij vergissen.
Net als bij elke amp eigenlijk valt of staat het bij de rest van je gear. Ik heb nu al m'n gitaren geprobeerd incluis m'n über geweldige goldtop die ik gebruik als referentie kader voor alles. Nou deze amp is goldtopgoedgekeurd
Als jullie gaan testen neem dan in acht dat je ENORM kan afknappen op speaker. Verder denk ik dat hij kritisch is met pedaaltjes, ts-9 vond ik niet zo briljant, de kfk10 absomothaföcking great!!
Nou ja.... Vinnik dan hè!
Ik ga maar weer spelen op m'n mazzeltje![]()
Favorieten/bladwijzers