Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
Weet je zeker dat je op een gitaar met FR sneller met snaren wisselen bent dan op een standaard Strat? Dat lijkt me erg sterk!

Ik heb een MiM Sambora Strat gehad met Floyd, dus ik weet wel waar ik over praat, was ook zeker een goede gitaar, maar ik was er na een paar jaar wel klaar mee. :s
Floyd Rose's staan goed op Ibanez RG'tjes, e.d., ook niet (meer) mijn ding.
Weet je wat het is meneer Huisjes , ik heb gewoon altijd gezeik met strattrems, weet niet hoe het komt maar ik vind ze stiekem gewoon kut. Als ze eenmaal goed ingesteld/afgesteld zijn werkt het wel, maar toch heb ik er niets mee. Een Floyd werkt bij mij gewoon veel sneller omdat ik de snaren niet onderin hoef te stoppen maar boven op de Floyd. En zoals Thiez al aangaf is er uber groot nadeel aan floting trems, namelijk dat als je even naar D stemming gaat (of zelfs alleen Drop D) dat je hele fucking Floyd weer moet worden afgesteld. Nu is dit een kwestie van 2 minuten maar het is toch irritant. Bij strats heb je dit minder, maar toch verkies ik Floyds lol. Sowieso ontstemt een goed afgestelde floyd naar mijn ervaring een stuk minder dan een trem van een strat. Voor die multiple stemmingen heb ik trouwens een simpele oplossing gevonden, gewoon 2 Ibanezjes hebben in verschillende stemmingen .

Ik heb ook eens Floyd op strat gehad maar daar gingen de snaren ook gewoon bovenlangs in. Op die MiM Sambora gingen ze nog steeds onderlangs in? Want dan zou het mij ook niet sneller lukken ben ik bang.