Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 36 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 352

Discussie: Galama gitaren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Wat voor hout?

Edit: moet dan wel de cedro rosa zijn, alle andere zijn coniferen
    Nope, moet cedrela odorata (ofte Spaans ceder) zijn:

“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Nope, moet cedrela odorata (ofte Spaans ceder) zijn:

Cedrela odorata en Cedro rosa is volgens mij hetzelfde.

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hoe klinkt dat ding (hout) i.c.m. die Q-Tuners?
    Hout:
    Body/hals:Honduras ceder.
    Top/back:Rio Palisander (met "groene" koper-oxide vlam).
    Toets:Ebben.
    Elementringen/kopplaatje:Pau Rosa.
    Vogeltje:Turqoois (geslepen edelsteen).

Klinkt super!!!Nu pas komen de volle klankeigenschappen van deze unieke gitaar ook uit m'n speakers.Heel veel boven-en ondertonen,ongekend!Detaillering,zelfs met 'n vette distortion,is griezelig duidelijk.Flageoletjes zingen gewoon.Dit moet je ook alleen maar aansluiten op 'n high-end systeem.(normale gitaar-amp geeft geen hoog en laag -)Ik denk de ideale combinatie gevonden te hebben.Zelfs Anno zelf was na aanvankelijk sceptisch te zijn,na 'n paar accoorden,om.
    Als je zelf 'n Galama o.i.d. hebt,ga dan zeker eens 'n Q-Tuner proberen!!
    Wel direct-out aansluiten;zonder potmeters e.d.(Je jaagt het potentieel van 'n Ferrarimotor toch ook niet door 'n Lada uitlaatje?)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toontje Hoger Bekijk bericht
    Dit moet je ook alleen maar aansluiten op 'n high-end systeem.(normale gitaar-amp geeft geen hoog en laag -)Ik denk de ideale combinatie gevonden te hebben.
    Prachtige gitaar.

Ik herken het probleem met de Q-tuners, mag ik vragen wat die ideale combinatie van je is?

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricochet Bekijk bericht
    Prachtige gitaar.

Ik herken het probleem met de Q-tuners, mag ik vragen wat die ideale combinatie van je is?
    Het probleem met Q-tuners is,dat wat 'n boer niet kent,vreet hij niet?Dat veel gitaristen nog steeds 'n strat of les paul het ultime soundje vinden,omdat hun gitaarheld daar ook op speelt,is natuurlijk prima.Zelf werd ik eerder ook beinvloed door dergelijke vooroordelen.Door veel te experimenteren,liet ik gitaarversterkers al snel staan,omdat iedere betere gitaar meer verdient dan welke gitaarversterker ook,op uitzonderingen na.Ik bedoel eigenlijk;De natuurlijke klankeigenschappen van een goed gebouwde gitaar,worden meestal niet natuurgetrouw weergegeven uit je speakers.Dit omdat elementen,volume-en toonpots,pre-amps,kabels,effectapparatuur,gitaarversterkers,enz .,deze
    eigenschappen alleen maar beinvloeden,meestal negatief.Door elementen direct aan te sluiten op 'n input van 'n goede high-end huiskamerinstallatie of 'n puike PA set-up,hoor je pas de werkelijke kwaliteiten van je instrument.
    En hier komt de topkwaliteit van de Q-tuner ook pas vol tot z'n recht.Heb je dan te veel hoog/laag;wat dan ook,kun je alsnog gaan filteren,toevoegen,enz.
    Je kunt 'n Lada-motorblokje niet laten vlammen als 'n Ferrari,maar andersom is simpel,toch?
    Omdat de Q-Tuners de eigenschappen van deze Galama Strat het mooist weten weer te geven,wat ik tot nu toe heb gehoord,maakt dit voor mij de ideale combi.

Junior Member

Standaard Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M'n Galama Strat eindelijk klaar.

En...

[IMG][/IMG]

en....

[IMG][/IMG]

en.....

[IMG][/IMG]

,

,

[IMG][/IMG]

,

[IMG][/IMG]

Standaard

Hoe kan die gitaar nu pas klaar zijn? Of heb je hem zelf verbouwd?

En over die Q-tuners... kan een van jullie eens een clipje posten of geluidsfragment ofzo? Ik zit er al tijden aan te twijfelen om er ook 2 te kopen maar vind ze erg duur .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hoe kan die gitaar nu pas klaar zijn? Of heb je hem zelf verbouwd?

En over die Q-tuners... kan een van jullie eens een clipje posten of geluidsfragment ofzo? Ik zit er al tijden aan te twijfelen om er ook 2 te kopen maar vind ze erg duur .
    Die gitaar heeft zo'n 25 jaar,casco gebouwd door Anno,in z'n koffer liggen wachten.Ik heb haar zo gekocht.Zwager van 'n vriend heeft deze gitaar laten bouwen door Anno.(Door allerlei omstandigheden,niet afgebouwd).Al die jaren onder z'n bed gelegen!!Maar,net als goeie whisky ook eerst jaren moet liggen?
    Hals was gefret,maar nog niet gevlakt,gerondt en gepolijst.
    Potmeter-gaten waren/zijn niet geboord.kam/brug zelf gevijld/afgesteld.
    Elementringen en kopplaatje met edelstenen(turkoois) vogeltje zelf gefrutzeld.Q-Tuners had ik zelf.
    Afdekplaatje potmeterruimte 25 jaar los in koffer,dus zo krom als 'n ........,nu weer perfect.Dit alles in overleg met en hout van Anno.
    Vandaar dat deze gitaar nu pas klaar is en dus waarschijnlijk de enigste nieuwe Galama op deze aardkloot???

Op de site van q-tuner (http://www.q-tuner.com/download.shtml) kan je hoogwaardige samples luisteren en downloaden.Absoluut de moeite!!
    Door de lage dollar valt de prijs erg mee,dus......

Greetz.

Member

Standaard galama meesterbouwer

Ik geloof m'n ogen bijna niet wat voor "b.......t." je hier van sommige leden voorgeschoteld krijgt. Mensen als jullie nog nooit op een galama gespeeld hebben en nog nooit het gevoel van perfectie hebben geproefd, hoe kun je dan
    zo'n oordeel klaar hebben over het werk van Anno. De elementen vind ik ook niet mijn ding, maar goedkoop te verhelpen. Het verschil tussen een handgebouwde en een groot merk is dat de handgebouwde gitaar van galama of gijs de wit met kop en schouder boven de gibsons en fenders uitsteken
    Als ik een nieuwe gitaar uit de winkel haal staat hij geheid belabberd afgesteld.
    En als je even verder zoekt dan vind je nog alles papier in de nek holte, schimmen noemen ze dat, maar is gewoon schade beperking.Hoeveel mensen kopen een gitaar met een zwevende trem en hebben ontstem problemen? Bijna alle strats die ik heb gehad waren van die gevallen.Dat zal je niet gebeuren als
    je een gitaar van Anno koopt want die is tot in de puntjes met precisie ineen gezet.Geen lopende band met werknemers.
    GALAMA IS EEN MEESTER.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moscowits Bekijk bericht
    .....Hoeveel mensen kopen een gitaar met een zwevende trem en hebben ontstem problemen? Bijna alle strats die ik heb gehad waren van die gevallen.Dat zal je niet gebeuren als
    je een gitaar van Anno koopt want die is tot in de puntjes met precisie ineen gezet.Geen lopende band met werknemers.
    GALAMA IS EEN MEESTER.
    Ahum, Anno bouwde geen gitaren met een trem......en als dat hij wel eens heeft gedaan dan was hij daar zeker geen voorstander van.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten