Customs heb je volgens mij ook nog in verschillende uitvoeringen (modern, '68 rei.).
50s: volledige mahonie body, ebben toets met blokinleg, meestal 3 elementen
v/a '68: maple top en na verloop van tijd wijzigingen in type mahonie, hoeveelheid stukken hout, later zelfs met maple hals (zie Zakk Wylde bijvoorbeeld)
R4 t/m R0 zijn aanduidingen die voor de custom shop/historic collection modellen worden gebruikt en het getal achter de R geeft het jaartal aan ("0" is dan 1960).
LP standards:
(mahonie hals en body, rosewood toets, twee P90s (tot '57) of twee humbuckers (vanaf '57)
R8 vrij dikke hals, niet al te veel flame in/op de top
R9 ietsJE dunnere hals, meer flame
R0 nog dunnere hals
Zelf heb ik een R7 (goldtop met twee humbuckers), de hals is misschien ietsje dikker dan die v/e R8 maar ik vind deze hals zelf wat prettiger voor mij spelen. De R7 heb ik 2e hands gekocht omdat ik voelde dat deze specifieke R7 uit 2002 het beste mij past qua sound en feel. Koop ze niet blind/ongezien: probeer er zoveel mogelijk uit. Er zitten ok-je tussen, goeie en af en toe ook ultieme en voor dat laatste kwam ik uit bij mijn R7.
Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 2 februari 2010 om 15:27 Reden: typo
Epi Les Paul Plus Top
![]()
Mooi hoor, gitaarmuziek voor in het open haardvuur![]()
Ben sinds kort eigenaar. Het is geen echte Les Paul, maar een Tokai love rock LS95( MIJ).
Ik vind dat deze gitaar een LP in alle opzichten vrij dicht benadert!
Na jaren akoustisch gespeeld te hebben, eindelijk besloten het elektrisch wereldje te verkennen.
Ik heb me dus maar een Gibson Les Paul Studio aangeschaft !
![]()
Yamaha FGX 720 SC
Weet iemand wat meer van dit ding af? Lijkt een beetje op een Jack Cassidy.
Screenshotje is van The Zutons at Abbey Road (nummer: Valerie)
Favorieten/bladwijzers