de 'hoorntjes' van sg's zijn erg kwetsbaar.... weet ik uit ervaring, gelukkig kan vox humana ze er heel proffesioneel en onzichtbaar weer oplijmen ;-)
gaaf ding hoor, ik heb de mijne in een vlaag van verstands verbijstering weggedaan een jaar of 3 geleden. Nog steeds spijt van !
Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab
Mooi Mitch! Dus niet zo'n "plaklak" als de standards van Gibson bij de LP's/SG's?
Hoe zit het trouwens met de balans van neck/body?
Ik heb er een gehad en die heb ik ingeruild op zo'n geval: http://www.dv247.com/assets/products/34771_l.jpg En ergens heb ik wel spijt, maar dat komt vooral omdat ik nu te veel SG en te weinig TC 90 zie. Straks maar weer 'ns uit de hoes halen... Enne... in het echt is een TC 90 echt zoveel mooier dan op zo'n klote internet-plaatje...
M'n SG hangt nog steeds bij de dealer en ik hoop dan ook een een nieuwe term te kunnen introduceren: HNOGD (Happy New Old Guitar Day, voor de spijtoptant die z'n ingeruilde geliefde weer terug koopt).
Over de prijzen van een LP Faded en 'n SG Faded: deze zitten op de site van Gibson zelf maar 35 dollar uit elkaar en dat zou hier dus ook moeten zijn. Desalniettemin staan de Faded LP's bij de duitse webshop's (overal eigenlijk) zo'n 125 euro duurder dan de Faded SG's. Feedback hanteert in dit geval dus de juiste beprijzing en dit zou overal zo moeten zijn. Het maakt er de keus in die prijscategorie niet makkelijker op, maar als ik voor dat geld een gitaar zou moeten uitzoeken...
Overigens heb ik alleen iets met Faded Gibson's. Het duurdere, gelakte spul doet 'het' gewoon niet voor mij. Wel weer een voordeel, want zo zal ik dus nooit stuklopen de prijzen van dure Gibson's...
Laatst gewijzigd door Outline; 12 februari 2010 om 17:22
Who needs a signature?
Smaak is een persoonlijk iets, maar ik moet eerlijk zeggen dat die Melody Maker mij wel bevalt. Het heeft, net als bv. 'n Faded, iets basaals maar tegelijkertijd heb je ook weer het gevoel dat je eigenlijk niet meer nodig hebt dan dat. Maar ik ben op gitaar-gebied sowieso minimalistisch aangelegd...
Daarbij zijn ze lekker licht (als je geen schouderproblemen hebt...).
En laat je niet wijsmaken dat ze niet te intoneren zijn: die van mij maar ook van BillyChoas staat perfect afgesteld! Ook de afwerking is (op de zijkant van de frets na, maar ik heb er geen last van) gewoon goed voor elkaar. En voor 399 euro heb je wel een USA Gibson.
Ik heb ook nog gekeken naar een LP Junior maar persoonlijk vind ik die het geld niet waard: voor hetzelfde geld heb je een LP Faded.
Who needs a signature?
Laatst gewijzigd door Outline; 12 februari 2010 om 20:30
Who needs a signature?
Favorieten/bladwijzers