Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 188

Discussie: Bling King

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik weet het niet zeker mar ik denk dat niet alleen de vorm meespeelt maar ook de speelpositie.
    zou mij niks verbazen als je een warmoth strat hals op een strat plaatst hij heel goed voelt maar op een guttling net niet.
    heb dat met mijn eigen eigenbouw waarop een kant en klaar strat hals zit.
    normaal met een strat nooit een probleem maar nu met deze body wel

maar misschien zie ik het verkeerd
    ik had die strathals in een strat gestoken hoor, maar hij voelde gewoon niet goed aan, da's uiteraard subjectief, niks zo subjectief als een hals. Voor mij was die warmoth mss te perfect, ik voelde der geen leven in zitten (wat een loos gebral maar zo voelde ik het aan )

Senior Member

Standaard

prachtige gitaar en een mooie klank, spijtig dat die er nog niet was voor gitaar van het jaar.
    no life without music

Senior Member

Standaard

foto's trekken, toch een vak apart. nog maar es een poging maar sparkle is dus officieel niet fotografeerbaar (door amateurs)

twee weken intensief op deze gitaar gespeeld. het is officieel, mijn beste ooit, beetje jammer dat dat juist zo'n opzichtige Gutt moet zijn, maar soit.Nu "beste" is relatief begrip, mss verander ik weer van mening. Zo is de groene thin King die ik twee jaar geleden bouwde en lang niet zo goed gebouwd is, nog steeds een gitaar waar ik heel graag op speel ook al voelt ze wat clumsy aan.

Omdat ik vaak min of meer dezelfde gitaar bouw, kan ik onderhand wel zeggen dat elke gitaar, hoe identiek gebouwd ook, toch zijn eigen karakter heeft. qua sound uiteraard maar vooral toch qua feel.

Ben er ook achter gekomen dat ik eigenlijk toch goed zichtbare inlays verkies. Was een tijd van het principe: geen frontal dots, maar daar kom ik bij deze van terug. Heb gemerkt dat je tijdens live spelen toch heimelijk veel energie steekt in het kijken naar de dots. als die moeilijk zichtbaar zijn, bv enkel sidedots, is dat verspilling van energie.

en hier de schrale poging tot nog wat goede pics. ik heb er maar een gescheurde amp bijgezet, dat schijnt goed tewerken cfr gitaarcontest

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ben er ook achter gekomen dat ik eigenlijk toch goed zichtbare inlays verkies. Was een tijd van het principe: geen frontal dots, maar daar kom ik bij deze van terug. Heb gemerkt dat je tijdens live spelen toch heimelijk veel energie steekt in het kijken naar de dots. als die moeilijk zichtbaar zijn, bv enkel sidedots, is dat verspilling van energie.
    Hij is waanzinnig goed gelukt, heel mooi! En ik vind die inlays zo enorm goed kloppen bij je headstock en de rest, dat ik (als ik jou was) hier ook je handelsmerk van zou maken en deze veel vaker (misschien wel altijd) toepassen

Senior Member

Standaard

Ik vind het qua opzichtigheid nog mee vallen, al veel opzichtigere gitaren gezien, met behangpapier, tapijt en what not, en stel je voor dat je mijn natte droom Guttlin (al kom ik daar nu stilaan van terug nu ik deze gezien heb) had gebouwd, thàt would 've been over the top
    Ik zou ook die inlays blijven gebruiken, ik vind ze schitterend en geven net weer dat extra aan de Guttlin.
    Hoe bevallen de Valco's nu ? Blijven ze erin of worden ze nog vervangen voor het iets anders ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

thx cocobolo

die inlays zijn gebaseerd op de vorm van de controle cover plate

de inlays zal ik idd voortaan gebruiken, alleen niet op alle modellen, enkel op de "high end" modellen, want het is pokkeveel werk

at kakihara

de valco's zijn echt suppper, blijven zeker. alleen heb je een amp nodig met genoeg hoog. op mijn voxje klinken ze mega.
    ik overweeg om morgen gig tespelen op de vox - cheapo transistorke (wel doorgeschakeld naar een volwassen bassman)
    Laatst gewijzigd door barno; 10 februari 2010 om 11:43

Standaard

hoi Barno,

ik wil je ook nog even een veer in je weet wel steken!

Het is echt een knap staaltje werk weer!

Wat ik zo goed vind is dat je hem helemaal af maakt...
    ik ben nu al met een 3e project bezig terwijl de eerste 2 nog niet eens af zijn...

ik hoop ooit ook eens van die mooie sfeerplaatjes te kunnen laten zien van een afgerond project..

gr
    @je

Senior Member

Standaard

Mooie foto's.
    Dat hij een beetje opzichtig is geeft het merk juist weer extra exposure En moet je zeker met optredens uitbuiten.
    Al met al zeer geslaagd. Wat wordt de volgende?

Senior Member

Standaard

geniaal resultaat!
    ik dacht eerst dat ik die sparkle niet zo zag zitten maar daar kom ik op terug...

serieus profi afwerking!

moet me aansluiten: wat wordt de volgende?

greetz
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

Senior Member

Standaard

Mooi resultaat! Ik vind m ook erg fijn klinken. Wat een bling zeg. Dat komt op de video erg goed naar voren. Ik vind de inleg van de Twang king ook erg mooi. Wat subtieler IMO en daarbij ben ik erg gecharmeerd van blocks.
    Deze inleg past wel goed bij het concept van de gitaar.

Keep it up en ook ik ben benieuwd naar je volgende creatie!
    Ik zou nog graag weer een Guttlin zien met een carved top.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten