Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 140

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Hier een leuk printplaatje voor strats.
    Vind ik serieus een leuk ding. Ik snap niet wat mensen zeuren met vintage shit enzo... Dit zorgt ervoor dat een gitaar betrouwbaarder wordt, bovendien ook nog eens makkelijker te assembleren. Zoals je bij die printplaat van die strat ziet geeft je dit heel veel extra mogelijkheden, geef mij er maar 1 hoor .

Kijk ik hoef die nieuwe zooi ook niet in mijn wat "oudere" gitaren te hebben omdat die gewoon al 30 en 40 jaar zelfde hardware hebben, en dat het nog helemaal goed doet, maar in een nieuwe gitaar heb ik graag een goede PCB met stekkers zodat ik bij een pickupwissel alleen nog maar draadjes ergens hoef in te draaien of een stekkertje moet aansluiten. Ideaal!

En dat deze Gibson kapot ging zal vast gewoon exemplarisch zijn want Gibsons zijn tegenwoordig niet super, maar zo slecht zijn ze bij lange na niet. Hij kan gewoon gebruikmaken van de garantievoorwaarden die Gibson biedt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

de ouwe vintage gitaren, klinken grotendeels zo goed, vanwege t hout wat veel langer de tijd heeft gehad om te drogen.
    Niet de ouwe draadjes van toen en de ouwe potmeters etc.
    Tuurlijk de PUs maken verschil, maar je kan van toen de een met de ander niet vergelijken omdat alles nooit consistent was.

Tegenwoordig wel, als je bijv een gisbon via internet zou bestellen, krijg je een bijna identieke gitaar als de andere die dezelfde dag ook uit de fabriek is komen rollen (ja er zitten verschilen in maar dat is niet de discussie nu )

Met de printplaatjes is alles veel makkelijker geworden om te vervangen, en ja de vintage liefhebbers zitten altijd te zeuren om dit soort vernieuwingen, maar dan moet je geen nieuwe kopen maar 20.000 euro meer neerleggen om een echte vintage, en niet voor 2000 een vintage reissue nemen want die is ok niet vintage
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    Een beetje wat Realeigo zei eigenlijk (vintage correct/conservatisme). Ik kan de printplaatjes alleen maar toejuichen, geen rommelig gesoldeerde dingen meer, maar propere nette printplaatjes.
    Ik zeg nogmaals niet of het slechter/beter is.
    Ben alleen wel van mening dat het vreemd is wat Gibson doet, zeker omdat ze zo prijzig zijn.
    Mijn Epiphone van €500 en Danelectro voor €100 hebben het niet eens..

Gelukkig ben ik erachter dat deze enkel in de 'goedkopere' Gibsons zitten (Sg std, faded, LP std etc).

Wel vreemd dat ze er bij Maxgutiar niks van wisten, ík weet in ieder geval genoeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiro Bekijk bericht
    Met de printplaatjes is alles veel makkelijker geworden om te vervangen, en ja de vintage liefhebbers zitten altijd te zeuren om dit soort vernieuwingen, maar dan moet je geen nieuwe kopen maar 20.000 euro meer neerleggen om een echte vintage, en niet voor 2000 een vintage reissue nemen want die is ok niet vintage
    Als je mij 18.000 kado doet hoor je me noooooit meer klagen over dit soort dingen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik zeg nogmaals niet of het slechter/beter is.
    Ben alleen wel van mening dat het vreemd is wat Gibson doet, zeker omdat ze zo prijzig zijn.
    Je betaalt bij gibson echt niet voor het werk hoor.
    Die 1000 euro die je extra betaalt tegenover andere gitaren zit in naam.
    Dus niet in het printje of extra dure pickups of special hout.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
    Je betaalt bij gibson echt niet voor het werk hoor.
    Die 1000 euro die je extra betaalt tegenover andere gitaren zit in naam.
    Dus niet in het printje of extra dure pickups of special hout.
    Okee, dan noem maar een gitaar die net zo goed is en het zelfde karakter heeft als:

Gibson Les Paul Traditional ( Nieuw iets van 1700 ) voor 700.-
    Of een gibson standard 2008 ( nieuw iets van 1900 ) voor 900.-
    Lijkt me ook niet helemaal waar dus....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x.a.d Bekijk bericht
    Okee, dan noem maar een gitaar die net zo goed is en het zelfde karakter heeft als:

Gibson Les Paul Traditional ( Nieuw iets van 1700 ) voor 700.-
    Of een gibson standard 2008 ( nieuw iets van 1900 ) voor 900.-
    Lijkt me ook niet helemaal waar dus....
    Ik wilde er niet op in gaan, maar inderdaad.
    Bovendien zie je niet van die mooie flames op Epi, en geen 57 classics etc.
    Dus je betaald niets meer voor werk/gebruikte materie?

Senior Member

Standaard

En daar knoop je de vreemde conclusie aan vast dat het dus slechter moet zijn ? Je goedkope gitaren hebben het niet eens, dus zou je er logischerwijze toch vanuit moeten gaan dat het een systeem is voor in duurdere gitaren, en dus beter ?

Dit slaat echt nergens op. Het gaat om elektrische stroom door te geven van de ene plek naar de andere. Dat kan net zo goed met een draadje als met een pcb, en iets zegt me dat een wirwar van draadjes nog veel storingsgevoeliger is dan een goed ontworpen pcb'tje.

@Ellisvertellis: En hoeveel mensen komen er met "conventionele" hardware waarvan een potmeter het niet meer doet omdat er een draadje is losgekomen ? Deze potmeters staan net als de oude op de body. Het probleem ontstaat wanneer ze een beetje loskomen. Als je potmeter bedraad is, merk je dat en gaat hij ronddraaien terwijl hij krachten uitoefent op de solderingen. Als hij op een pcb zit, zal hij niet ronddraaien, maar je voelt natuurlijk nog wel dat hij losser zit. Als je daar niet op let en gewoon blijft draaien, gaat er vast een soldering stuk. Gewoon opletten dus.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Senior Member

Standaard

Nee, ik doel erop dat dit soort kostenbesparende fratsen (ja het is goedkoper) niet eens op mijn cheap ass gitaartjes zitten.

Voor de 10e x, het maakt me geen reet uit of het beter is..

Senior Member

Standaard

Nee, ik doel erop dat dit soort kostenbesparende fratsen (ja het is goedkoper) niet eens op mijn cheap ass gitaartjes zitten.

Voor de 10e x, het maakt me geen reet uit of het beter is..
    Oh, maar een geschroefde nek is ook kostenbesparend ten opzichte van een neckthrough. Ik zou daar geen genoegen mee nemen op mijn Fender.

Het gaat je ook niet om het kostenbesparende eraan. Alleen om het feit dat het niet vintage correct is. En zoals iemand anders al zei is dat hoegenaamd geen probleem. Dat kan en dat is je goed recht, maar dan zul je heel veel moeten doorsparen, want op de huidige LP's is dit "fratsje" een van de kleinste verschillen met een échte, oude LP.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten