Oorspronkelijk geplaatst door
Nitefly7
ik heb de EX-7 gehad, en het enige dat mij tegenviel was het aan/uit schakelen: je moet -naar mijn gevoel- best hard naar onder trappen om 't effect 'aan' te zetten, en ook best hard met je hiel naar achter trappen/duwen om de distortionmodellen bij het effect te voegen (je kan kiezen: teen omlaag is fx-aan/hiel omlaag voegt aan het effect nog een in te stellen distortion toe..)
ook het 'terugvallen' van het pedaal (dus als je de whammy 'aan' zet en je haalt je voet van het pedaal, valt het pedaal een beetje omlaag, zodat je een kleine pitch-up hoort..) vond ik een beetje jammer..
ik heb 'm een tijd in een TB-looper gehad en daarmee waren de problemen eigenlijk opgelost:
de klank van het ding is echt te gek, de Whammy, Space Station (spacey reverb) en ook het Leslie-model (met regelbare snelheid) klinken erg bruikbaar en niet dunnetjes..
Voor RATM werk is de EX-7 dus een prima alternatief voor een whammy, de voorgenoemde 'issues' inachtnemend..
de belangrijkste redenen dat hij bij mij weg moest, was het feit dat ik alles via een 1spot voedt, en de EX-7 een eigen voeding nodig heeft.. waarschijnlijk is dit met een Pedal Power 2+ o.i.d. opgelost.. ook de extra (kleine..) TB-looper paste net niet op mijn board destijds..
Favorieten/bladwijzers