Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 106

Discussie: Vraag

Member

Standaard

Leeftijd maakt niet zo veel meer uit, gaat er met name om dat je weg moet blijven bij die 7/8 kindergitaartjes (om grote teleurstellingen te voorkomen).

M.b.t. startersetjes: Ben zelf ook met zo'n startersetje begonnen, maar daar ben ik nooit zo kapot van geweest. Is wel interessant als je nog niet zeker weet of je echt verder wilt met gitaar...

Zou idd marktplaats, marktplaza e.d. in de gaten houden voor een leuke aanbieding. Als je gaat kijken is het wel handig om iemand uit je omgeving mee te nemen die wat meer ervaring met gitaren heeft om te kijken of de gitaar idd helemaal in orde is.

Als je niet direct in een band wilt spelen, zou je ook kunnen overwegen om in plaats van een versterker een jack-to-USB plug te kopen en een gitaar simulatie programma (bijv. guitar rig) te regelen, zodat je over je computer kunt spelen. Dit geeft een stuk meer mogelijkheden met je geluid...alleen zit je aan je computer vast...
    Laatst gewijzigd door Oceanborn; 9 februari 2010 om 09:48
    Guitars: ESP Horizon NT II, Ibanez SZ4020,Ibanez RG3120 - te koop, Jackson Professional, Yamaha Compass, Ibanez Roadstar bass
    Amps: Marshall JCM 900, Marshall VS102 - te koop, POD X3 Live, Boss GT-8 - te koop

Senior Member

Standaard

Oke, en hoe kan ik dan zien wat een volwassen gitaar is of een 7/8 gitaar?
    Laatst gewijzigd door FlameDude; 9 februari 2010 om 10:15

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Oke, en hoe kan ik dan zien wat een volwassen gitaar is of een 7/8 gitaar?
    door gewoon die Ibanez te kopen die ik je heb laten zien Het zou echt zonde zijn als je die niet neemt. Knappe jongen die een beter setje kan vinden voor die prijs.

Als het 7/8 gitaar is dan staat er short scale of child guitar bij (of 7/8 ). maar die dingen zijn sowieso een uitzondering komen dus bijna niet voor. (behalve in het goedkope segment waar ik je van aanraad om uit de buurt te blijven)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Gewoon voor die Ibanez gaan waar Nicks het over heeft, volgens mij wel zo'n beetje het beste wat je samen kan stellen in jouw budget!

Senior Member

Standaard

Ja maar ik woon 123 km van Groningen af dus dat word toch echt niks...
    Ik denk dat ik dan gewoon een nieuwe koop en effies doorspaar want ik heb alle tijd hoor.
    Ik heb trouwens nog nooit electrisch gitaar gespeeld en ik zit ook niet op gitaarles, kan ik meteen met een elektrische gitaar beginnen of niet? Ik wil niet perse volledige nummers van bands spelen ofzo maar de noten kennen en een beetje zelf een beetje experimenteren met noten & melodies maken lijkt me wel leuk
    Laatst gewijzigd door FlameDude; 9 februari 2010 om 10:17

Member

Standaard

Tuurlijk kun je gewoon met electrisch beginnen, je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt.

Kan me voorstellen dat je je lekkerder voelt bij het kopen van een nieuwe, maar zoals Nicks ook al aangeeft: je zit dan wel te zoeken aan de onderkant van de markt, wat mogelijk uiteindelijk ook een teleurstelling oplevert.

Doorsparen is een optie, want rond de 350-400 zijn er een hoop leuke gitaren te krijgen van ECHT betere kwaliteit, maar ik zou zeker niet de 2e handjes uit het oog verliezen!
    Guitars: ESP Horizon NT II, Ibanez SZ4020,Ibanez RG3120 - te koop, Jackson Professional, Yamaha Compass, Ibanez Roadstar bass
    Amps: Marshall JCM 900, Marshall VS102 - te koop, POD X3 Live, Boss GT-8 - te koop

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    jep, maar op je 14e kan je prima al op een 'volwassen' gitaar spelen. Helemaal als je daar nog 2 jaartjes bij bovenop telt
    Klopt, daarom vroeg ik het je even. Gewoon een normale gitaar kopen, hoor !!!

gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Ja maar ik woon 123 km van Groningen af dus dat word toch echt niks...
    Ik denk dat ik dan gewoon een nieuwe koop en effies doorspaar want ik heb alle tijd hoor.
    Ik heb trouwens nog nooit electrisch gitaar gespeeld en ik zit ook niet op gitaarles, kan ik meteen met een elektrische gitaar beginnen of niet? Ik wil niet perse volledige nummers van bands spelen ofzo maar de noten kennen en een beetje zelf een beetje experimenteren met noten & melodies maken lijkt me wel leuk
    Je kan kijken of je wellicht samen ergens uit kan komen met de adverteerder. Probeer het op zijn minst jongen, beetje ballen tonen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Je zou ook eens bij een gitaarwinkel bij je in de buurt binnen kunnen wandelen, vaak hebben ze nog wel inruilers staan. Zo ben ik ook aan mijn eerste gitaar gekomen.

Senior Member

Standaard

Ja er zijn hier wel wat gitaarwinkels in de buurt, maar kunnen jullie dan even wat gitaren op een rijtje zetten die wel goed zijn voor mij? Dan neem ik ff een kijkje in winkels.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten