Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 107 EersteEerste ... 412131415162464 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 1063
    Senior Member

Standaard

Heb hem vandaag uitgeprobeerd met JCM800 en dat klonk echt wel lekker. Dat scheurde als een malle. Heerlijk simpel die 800's. Presence dicht, bass en middle helemaal open, treble dicht, preamp helemaal open en met master je volume regelen wat je wilt. Heerlijke sound voor smerige hardrock

Ik wil misschien ook nog gaan combineren met V30, G12-T75 of G12-65. Maar ga hem eerst maar eens zo gebruiken. De andere gitarist van me band heeft 1960A met G12-T75 dus waarschijnlijk ga ik ze eens naast elkaar op me versterker aansluiten en kijken hoe dit combineerd. En vervolgens nog een keer naast mijn 2x12 K&E met vintage 30 zetten. en dan moet ik nog ergens de G12-65 vandaan zien te halen om keer te proberen haha.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Even los van de rest van de discussie, een interessant topic op HCAF met inhoud (zeldzaam) dat duidelijk enkele verschillen in bouwkwaliteit blootlegt:

http://acapella.harmony-central.com/....php?t=2554880

Naast de constateringen van de TS kan je ook mooi zien dat Mesa mooi berkenplex gebruikt voor de achterkant en dat zowel Marshall als Peavey spaanplaat gebruiken voor de achterkant. Minder goed te zien is dat Mesa repen berkenplex (gelijmd) gebruikt als verstevigingslatten terwijl marshall voornamelijk vuren (geniet) gebruikt.

Los van de sound zie je nu wel duidelijk waarom er een aardig prijsverschil zit tussen de cabs hier (in de US blijkbaar niet...).

Senior Member

Standaard

Leuk topic idd wel. En er is idd erg veel verschil in bouwkwaliteit. Maar het is maar net wat je zoekt in sound denk ik ook.
    Ik verkies qua sound marshall boven mesa eerlijk gezegd. maar voor iemand anders is dat uiteraard weer heel anders. Het is maar net wat je zoekt en wat er lekker combineerd met je versterker.
    Hoewel je waarschijnlijk een mesa misschien van de 2e verdieping af kan gooien en een marshall niet :P (om maar even de bouwkwaliteit te benadrukken)
    Orange cabinets zijn ook gebouwd als een tank maar voor vele hebben ze te veel druk hierdoor.

Senior Member

Standaard

Afgelopen vrijdag eens goed mijn London City met 2x greenbacks en 2x v30 getest. Klonk in 1ste instantie nog steeds beetje. Fuzzy/zompig. Scheelde al wel een heel stuk dat ik met m'n eigen gitaar speelde.. Geluid was veel opener. Toen maar eens flink aan de knoppen gaan draaien en dat maakte echt een verschil. Alle Bas eruit gedraaid en flink wat treble erin... Heerlijk geluidje!

Ga hier wel flink wat plezier aan beleven denk ik zo.

Senior Member

Standaard

Even over die bouwkwaliteit van marshall/Peavey vs Mesa, zowel mijn 1960AX als mijn 1960B (allebei Marshall) hebben een spaanplaat achterkant.
    Mocht je het per se willen, kun je die eenvoudig zelf vervangen door een multiplex plaat, ik heb het nooit geprobeerd of met elkaar vergeleken.
    Mijn 1960B stamt uit '79 en de tolex heeft het zwaar te verduren gehad, het aansluitplaatje is niet meer origineel, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
    Er zat allemaal gras tussen de wielen.
    Nadat ik dat verwijderd had reed de kast weer prima, erg stevige wielen, redelijk snel demonteerbaar, er zit een lange schroefdraad aan, maar daarmee kun je hem ook weer stellen op een oneffen ondergrond.
    Een beetje teflon-spray of wat WD40 zou wellicht goed kunnen helpen om de wielen nog soepeler te laten rollen, en roestvorming tegen te gaan.
    Ik vind beide kasten, op de aansluitplaatjes na, stevig en zwaar genoeg.
    De handvatten zijn van kunststof, maar sterk genoeg, voordeel is dat ze weer lekker licht zijn.
    Ik kan beide kasten in m'n eentje optillen, zonder al teveel moeite, probeer dat maar 's met een Bogner of Mesa(?). Dat is voor mij wel een belangrijk punt.

Senior Member

Standaard

Hallo,

Heeft iemand enige ervaring met de de madamp J5Mk1.
    Ik ga er binnen kort 1tje maken(ben aan het wachten op onderdelen)
    Maar wat voor speaker kan ik er het beste aanhangen ik heb eigenlijk
    geen tot weinig verstand van speakers.

Geluid waar ik van hou is wel een beetje dat vintage blues geluid.

Zit er sterk aan de te denken zelf wat te bouwen..
    Maar dat moet ik nog even zien hoe ik dat ga doen.

Groet
    Swen
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

Senior Member

Standaard

M'n Marshall 1960AHW heeft gewoon een multiplex achterkant.
    Is dan wel iets duurder dan een gewone 1960 maar zitten ook G12H30 HERITAGE speaker in dan.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

Senior Member

Standaard

Heb ik ook over zitten twijfelen idd die kast. Stond er een tijdje terug een op marktplaats. Maar die is weer een heel stuk duurder dan de 1960 kasten inderdaad.
    Toen vond ik de 1960ax kast voor een leuke prijs dus gaan we die maar eens stevig aan de tand voelen.

Senior Member

Amp ! Avondje relaxed testen/jammen

Gisteravond zijn mede-forumlid WillemdaGuide, ik en de drummer van onze band in onze oefenruimte geweest om op ons gemak mijn 2 speakerkasten te testen en wat te jammen.
    Wat hadden we bij ons:

De amps:
    - Marshall DSL 85th Anniversary (van Willem)
    - Marshall JCM 800 2205 '86 (van mij)
    - Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I (van mij)

De gitaren:
    - Gibson Les Paul Standard (jaren '90(?) van Willem)
    - Fender Stratocaster USA ('95 van mij)

De cabs (beide van mij):
    - Marshall 1960AX (Greenbacks)
    - Marshall 1960B met G12-65's

Willem had eerst zijn DSL op de B-kast, en ik de Stiletto op de AX kast.
    Onze drummer kwam ook vrij vlot binnen, en vervolgens kwamen de nodige AC/DC-, G&R's-, etc. riffs uit onze vingers.
    Lekker gejammed, de Strat/Stiletto matchte perfect met de LP/DSL.
    Het klonk echt goed vond ik, de LP/DSL zorgde voor een solide basis, en de Strat/Stiletto sneed daar lekker doorheen met genoeg laag, heerlijk.

Toen ff pauze; peukje, pilsje, babbeltje, gezellig.
    Toen wilde ik m'n JCM 800 op m'n B-kast testen, maar het bleek dat de JCM 800 het niet meer deed.
    We hebben van alles geprobeerd, speakerkabel, andere gitaar(kabel), maar helaas.
    Misschien is er een zekering doorgebrand? Vanmiddag even naar kijken...

Vervolgens heb ik de Stiletto op de B-kast aangesloten en Willem de DSL op de AX-kast, en opnieuw ging het los met wat bekende riffs of een bluesrock jam.

Conclusie: Ik vond de Stiletto (iets) beter klinken op de AX-kast (Greenbacks).
    Willem vond zijn DSL iets beter klinken op de B-kast (G12-65's).
    Voorlopig gaat de Greenbacks kast nog niet weg dus.
    Ik had graag mijn JCM 800 even aan de tand willen voelen, omdat ik die alleen maar even kort heb getest op de B-kast toen ik hem thuis had staan.
    Dit was op laag volume, bovendien is het met een drummer en 2e gitarist erbij altijd leuker en beter om te kijken hoe die zich houdt.
    Ik hoop niet dat er iets ernstigs met mijn JCM 800 aan de hand is.

Foto's:

Edit: Ik bedenk me net dat ik de impedantie-schakelaar v.d. JCM 800 met m'n plectrum op 16 OHM heb gezet.
    Misschien is daarbij de draaiknop niet helemaal in de goede positie terchtgekomen, oftewel in een tussenstand.
    Vanmiddag weet ik meer...
    Laatst gewijzigd door Henri H; 9 februari 2010 om 10:23

Senior Member

Standaard

Hey leuk verslag, jammer dat we geen goede camera bij ons hadden.
    Hoe dan ook, vond die B kast met die 65 watters idd net iets lekkerder klinken dan de Greenbacks.
    Wat mij vooral opviel was het verschil in volume, de AX kast knalde veel harder. Dit betekend dat ik op de B kast de amp harder kon zetten waardoor die ook weer iets lekkerder klinkt.
    Verschillen waren niet groot, vooral niet in de mix met drums en 2e gitaar.

Ben met Henri eens dat de combi qua sounds (amps, guitars, cabs) wel heel erg vet was zo samen
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten