Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

vraagje *Hulp gezocht - opzoek naar Elektro-akoestische gitaar

Dag iedereen!

Sinds kort zit ik erover te denken om te beginnen met gitaar spelen.
    Ik speel nu nog alleen piano, maar een gitaar lijkt mij ook zo leuk.
    Daarom mocht ik even van een vriend op z'n gitaar spelen...

Alleen het probleem is, ik heb nogal weinig verstand van een gitaar.
    Ik wil namelijk graag een elektro-akoestische gitaar, vanwege de reden dat ik naast het bespelen ook zing. <<-- Pop/Rock/R&B (Die richtingen)
    (Is een elektro-akoestische gitaar gecombineerd met zang goed ?)

Ik zat eraan te denken om een Yamaha gitaar te halen, na veel googlen vond ik hier namelijk veel positieve reacties over. (Ik heb ook een Yamaha Piano)

Budget is onbeperkt!
    Maar aub. niet direct het aller duurst van het aller duurst.

Het liefst:

* Yamaha
    * Goede kwaliteit (Geluid & materiaal)
    * Makkelijk mee te nemen
    * Bespeelbaar met Zang!

Misschien dat het allemaal bij elkaar een beetje zeurend overkomt, maar goed het word wel mijn eerste gitaar

Bedankt alvast

Senior Member

Standaard

ga eens kijken bij een goede muziek winkel in de buurt
    begin met een goedkope gebruikte gitaar
    gitaar leren spelen vraagt 3 dingen

1 oefenen
    2 oefenen
    3 oefenen

you tube staat vol met gratis lessen

Senior Member

Standaard

Budget is onbeperkt Koop dan gewoon alles

Waarom meteen elektro-akoestisch als je nog moet beginnen? Omdat je ook zingt! Is dat zo hard dat de gitaar al meteen versterkt moet? Moet je al meteen het podium op?

Zoniet, begin eerst eens rustig met een goed klinkende akoestische gitaar zonder element erin. Doorgaans verpest een (standaard) ingebouwd element de kwaliteit van de rest van de gitaar. Een goed element (laten) inbouwen kan altijd nog. En dan heb je ook nog keuze wat je erin stopt. Piëzo, combinatie met microfoon, ...

Die vriend van je speelt al gitaar. Kun je niet met hem naar een goed gesorteerde gitaarwinkel en samen e.e.a. uitproberen?

Pin je niet vast op Yamaha. Ik zal ze zeker niet afraden, maar er is meer leuks. En geen gitaar is gelijk, ook niet binnen 1 model. Ieder merk, ieder exemplaar klinkt anders. En wat ligt lekker in jouw handen. Bredere hals? De canadese stal met o.a. Seagull en Garrison. Ibanez maakt ook veel leuks. Alhambra? ...

Standaard

Bespeelbaar met zang? Ik heb er serieus even over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik bij alle gitaren zou kunnen zingen, dus begrijp even niet waarom dat voorwaarde is bij aanschaf van een gitaar.
    Verder denk ik dat je beter naar een goed gitaarwinkel kan gaan om tot een keuze te komen tussen een klassiek nylon gitaar, een western of een electr. gitaar.
    Succes!

Standaard

Ohh sorry, misschien dat ik toch iets te veel van het goede wilde!
    Alleen dit is de reden waarom: Omdat ik op school goede cijfers haalde, mocht ik een niveau hoger doen. En daarom mocht ik van m'n ouders iets uitzoeken.

En ik zat al zo erg op een gitaar te verheugen, en nu mag ik dan ook m'n gang gaan Ik heb ook weinig kennis van een gitaar, dus ik had geen flauw idee waarmee ik bezig was.

Alleen vraag ik me dan nog steeds af, wat moet ik doen ? (Persoonlijk)
    Gewoon een muziekwinkel ingaan, en daar om raad vragen ?
    Want die gitaar was meer bedoeld als cadeau, en dan mag het van m'n ouders ook wat zijn.

Standaard

Ik speel zelf al een tijdje op Yamaha's. Net een FGX 720SC aangeschaft en ben een zeer tevreden van.

Indien het budget niet uitmaakt maar je toch op de prijs wil letten, raad ik je een FGX 730 aan.
    Yamaha FGX 720 SC

Standaard

Misschien dat dit iets is: Yamaha CPX900.
    http://www.yamaha.com/guitars/produc...1&CTID=5063300

Misschien nog niet het standaard model, maar goed het moet wel een cadeau blijven

Standaard

Je hebt vast wel ergens in je kennissenkring iemand die verstand van gitaren heeft. Neem die alsjeblieft mee als je een gitaar gaat uitzoeken, want zelfs bij een merk dat doorgaans goed bekend staat kunnen de gitaren van exemplaar tot exemplaar nog filnk in kwaliteit verschillen. En er zijn genoeg gladde winkelboys die dol zijn op jonge mensen met een "onbeperkt" budget en een niet zo onbeperkte kennis van gitaren.

Ik ben het in ieder geval niet eens met de stelling dat de aanwezigheid van een element afbreuk doet aan de rest van de gitaar, maar ik zou wel altijd op de akoestische klank afgaan, en dan pas naar de versterkte klank kijken.

Succes met je zoektocht!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireplace Bekijk bericht
    Je hebt vast wel ergens in je kennissenkring iemand die verstand van gitaren heeft. Neem die alsjeblieft mee als je een gitaar gaat uitzoeken, want zelfs bij een merk dat doorgaans goed bekend staat kunnen de gitaren van exemplaar tot exemplaar nog filnk in kwaliteit verschillen. En er zijn genoeg gladde winkelboys die dol zijn op jonge mensen met een "onbeperkt" budget en een niet zo onbeperkte kennis van gitaren.

Ik ben het in ieder geval niet eens met de stelling dat de aanwezigheid van een element afbreuk doet aan de rest van de gitaar, maar ik zou wel altijd op de akoestische klank afgaan, en dan pas naar de versterkte klank kijken.

Succes met je zoektocht!
    Heel erg bedankt voor de informatie!
    Kwalitatief gezien tussen gitaar kan ik het goed horen, niet dat ik 0 muziek ervaring heb.
    Ik speel namelijk hiernaast piano, waarbij ik veel bij oor speel.

Standaard

Ik heb ook zo'n Yamaha CPX. Al jaren. Het is niet het beste wat er te krijgen is kwa klank en bespeelbaarheid, maar zeker niet het minste. Het is in mijn ogen een echt werkpaard. Degelijk, betrouwbaar, goed spul voor het geld. Voordeel is dat ze het ook erg goed doen op het podium. Ik treed er heel veel mee op, en ik heb nog nooit last van rondzingen of wat dan ook gehad. Ook zonder "dop"

Vorige week nog weer bij een open podium achtig iets geweest.
    Daar staan dan van die beginnende gitaristen met een richtmicrofoon voor het klankgat omdat ze een gitaar zonder element hebben. Het werkt wel, maar handig is het niet. Waar ik het dus in ieder geval NIET mee eens ben is dat je beter kunt beginnen met een gitaar zonder element. Tuurlijk, een mooie, goede dure akoestische gitaar zal zonder element vast beter klinken dan één met, maar denk ook aan het praktisch nut. Als je zo'n gitaar éénmaal hebt komt er ook een moment dat je er mee het podium op gaat. Als is het maar voor het "stukje" op de bruiloft van je nicht voor mijn part. En dan is het gewoon verrekte handig dat je hem zo hopla in kunt pluggen...

Deze heb ik:
    http://www.thomann.de/nl/yamaha_cpx500_bk.htm

Duurdere variant met solid bovenblad:
    http://www.thomann.de/nl/yamaha_cpx900_mbl.htm

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten