Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 27 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 266
    Senior Member

Standaard

zoo, kom er net weer vandaan na een lange sessie klussen!

het gaat goed, de kabelpijp is er, en de ruimtes zijn met elkaar in verbinding. geluidschecks gedaan, en de nieuwe multicores werken prima, signalen komen netjes binnen.

Ik heb alleen last van een teveel-aan-bass in de ruimte (staande golven?!!). hier moet ik nodig wat aan doen. verder gaat is het allemaal redelijk te doen.

Er is minder geluidslekkage tussen de ruimtes dan ik voorheen bang voor was, vrijwel alle lekkage gaat via de kabelpijp, en die is natuurlijk netjes af te dichten!

IK HEB ZIN OM TE BEGINNEN De eerste projectjes en zelfs opdrachten staan er al aan te komen!

Senior Member

Standaard

hehe eindelijk!! Veel gewerkt laatste tijd, en nu werkt zo`n beetje alles!

24 sporen tegelijk opnemen gaat nu vloeiend, verder kabels gelegd tussen de ruimtes, er gaan 24sporen multicore, 6 koptelefoons en een stereo mix (voor terugluistering) doorheen!
    Het was best een klus, maar nu kan er echt opgenomen worden

Minpuntjes: Tweeter van 1vd IMF`s doet het niet meer. niet opgeblazen (want hij deed het nog eventjes half wel/niet) maar geen geluid...er was een keer harde feedback, mss komt het daardoor....

En ik heb nog steeds een teveel aan laag in de control-room...moet nog steeds met meer isolerend materiaal aan de slag...

Verder is het nu tijd voor proefopnames en soundchecks voor goede afstelling.
    En er is al veel interesse getoond van bands, er zijn er veel die al willen opnemen! er was ook iemand van het forum komen kijken Rick?

Moderator

Standaard

Arjen, wat je ff moet doen als je weer uitgerust bent, is die tweeter even uit elkaar halen en onderzoeken of het draadje dat van het soldeerpunt naar de spreekspoel gaat is doorgefikt. Als dat zo is kun je voorzichtig dat draadje een winding van de spreekspoel af rukken en het weer aan het soldeerpunt vastsolderen. Ik heb dat al een paar keer gedaan met tweeters en met deze audax tweeter gaat dat prima.

Lukt het niet dan heb ik er nog wel ergens een liggen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Heeeel cool Arjen!

Senior Member

Standaard

Wij willen uiteraard foto's !

Senior Member

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Mn nieuwe mixer (Soundcraft Spirit Studio 24) staat prominent te stralen in het midden van de Control-Room!
    Nou dat is sterk! Ik had een 16 in 8 in 2. Weggedaan wegens te weinig emplooi (live) en te weinig ruimte thuis voor opnames.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Nou dat is sterk! Ik had een 16 in 8 in 2. Weggedaan wegens te weinig emplooi (live) en te weinig ruimte thuis voor opnames.
    het is een mooie mixer ja! hoewel ik nog niet goed ingewerkt ben op alle functies die het ding levert.

paar foto`s staan op de eerste pagina`s Gjalt! updates volgen als er iemand langskomt met een degelijke cam.

Ik ben net woedend uit mn studio weggestampt. wilde eigenlijk de hele avond soundchecks doen. maar ik moest wat omzetten in mn geluidskaarten, dus die had ik eruit gehaald, en nadat ik ze had her-aangesloten deed eerst mn opnamesoftware het niet meer, en later de drivers niet meer. WEG avond ik trok het echt niet meer na 3uur pielen, en zit nu weer thuis. Baal echt hardop, ik heb zo`n schijthekel aan PC`s en software, als het niet de handigste manier zou zijn om te editen zou ik er nooit mee werken!!!! al dat installeren lukt bij mij echt NOOIT in 1 keer goed, of zonder hulp. het moet altijd via gekke omwegen enzo, waar ik werkelijk niets van snap! HOEREN ALLEMAAL!!

Moderator

Standaard

Er staan op marktplaats twee Otari MTR90II machines te koop, twee inch tape met 24 sporen. Werkt altijd, is net een Volkswagen kever, starten en lopen en het klinkt ook nog geweldig.

Waarom denk je dat ik nooit ProTools heb gekocht? Moet je de colums van Erwin Musper lezen in de Music Maker van deze maand, dan weet je waarom. Erwin is van HD7 naar HD8 geupdate, plug kost 169 dollar, maar er kwam 10.000 dollar aan extra kosten bij, kutzooi.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

ideetje

Daarom werk ik nog met PT 5.1 LE, laatste versie. Op een W98 PC.
    Nooit last mee, kan alles wat ik wil. Heeft zichzelf al terug verdiend.
    Alleen de pre amps zijn bagger. Nou daar doe je dan wat anders voor.

Als het echt heel goed moet, ga ik wel naar Han. Als 'ie me na morgen nog serieus neemt, that is...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

pandjesbaas

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Er staan op marktplaats twee Otari MTR90II machines te koop, twee inch tape met 24 sporen. Werkt altijd, is net een Volkswagen kever, starten en lopen en het klinkt ook nog geweldig.
    De MTR90 II kan een goed klinkende machine zijn, mits:

-Mits je de deurtjes onderin open laat & er een ventilator voorzet om de voeding te koelen. Anders heb je kans, dat de boel zodanig verloopt, dat
    de machine op tilt slaat.
    -Mits je aan een (verse) 2"-calibratietape kunt komen om het ding (telkens weer) af te regelen.
    - Mits je ook de kennis & kunde & de meetapparatuur bezit, om de afregeling te checken & te interpreteren.
    - Mits je op z'n minst een Dolby-A, of liever een Dolby-SR-rack hebt, of dubbele bandkosten in rekening kunt brengen om der Ding op 30 ips te laten tollen.
    - Mits je kunt wennen aan de onvermijdelijke flutter.
    - Mits je kunt wennen aan het tragisch luie in-en uitprikken.
    - Mits je bereid bent, om minstens 1 X per dag de koppen te reinigen.
    - Mits je bereid bent, om de koppen zeer regelmatig te demagnetiseren.
    - Mits je een degelijk adres weet voor vervangende mechanische onderdelen.

Bovendien kun je je afvragen, waarom zo'n uiterst sublieme machine voor een schijtprijs te grabbel wordt gegooid.

Tja... Ik heb zelf geen rijbewijs, maar als ik -als bijrijdert- wel eens zo'n Volkswagen kever zie langshobbelen, dan denk ik toch:
    "Wat een lef! Die hoeft zeker nooit ergens op tijd te zijn! Vast lid van een knutselclub...Respect!"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten