Ik was al een tijdje op zoek naar een Jazzmaster of een stratocaster omdat ik geen lekkere surfgitaar had ( wat een excuus he haha )
Bijna ging ik voor de roadworn witte stratocaster, maar toch misschien net niet helemaal mijn ding, zo'n strat. Tenminste nu niet, dus dan OF een Jaguar of een Jazzmaster.
Uiteindelijk wat gaan testen en die Jaguar viel toch af omdat ik die wel te iel vond klinken.
( al zag ik zaterdag een surfband met 2 jaguars en dat was surfheaven, maar ik ga 'm toch veelzijdiger inzetten )
Omdat ik geen AVRI Jazzmaster kon kopen vanwege het budget ( heb ik wel een gehad overigens ) bleef er over, de japanse of de Classic Player. Maar zo'n japanse heb ik ook al ooit gehad en die gitaar was verder prima alleen de elementen vond ik niks. Dus die zou ik dan meteen moeten vervangen en die lastige rammelbrug die daarop zit...hmmm, ook minder.
Dus het is de Classic Player Jazzmaster geworden, en gisteren voor het eerst mee gerepeteerd en man o man, heerlijk. Niet mijn fijnste gitaar qua neck, dat blijft toch Gretsch en Gibson, maar wel heel lekker bespeelbaar. En de klank is echt fantastisch, ik heb er een setje 0.11 op gezet wat de klank zeker ten goede doet tov het dunne fabrieks setje. Hij klinkt "ietsje" dikker volgens mij als de AVRI in mijn herinnering en veeeeeeeel beter dan de Japanse. Hij gaat ook lekker om met wat extra gain en met fuzz is het helemaal sixties. Qua feel merk ik geen verschil met de AVRI, behalve dat deze hals niet plakt en die andere wel. Die lak was anders denk ik.
Als je dan naar prijs kwaliteit verhouding gaat kijken, denk ik dat een Classic Player echt een hele goede gitaar is voor het geld, zeker als je 'm vergelijkt met de AVRI.
Hij is alleen niet historisch correct, maar ik vind 'm beter, daarbij zou ik deze veranderingen waarschijnlijk ook zelf hebben gedaan bij een Jap. Ook de jengelhengel kan je er nu inschroeven, veel fijner. Dus prima gitaar voor wat ik wil!
Heb 'm bij soundslive.co.uk gehaald trouwens, goede prijzen daar!
![]()
Favorieten/bladwijzers