Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 446 van 1797 EersteEerste ... 3463964364444454464474484564965469461446 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.451 t/m 4.460 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pé. Bekijk bericht
    Jups, dat is deze. En dat weet ik zeker, deze advertentie had eerst 4 foto's waarbij op de laatste het serienummer duidelijk zichtbaar was. En dat was hetzelfde serienummer als waar die man uit Den Haag ons voor waarschuwde..
    Dat dacht ik inderdaad ook al. Ik heb de man toen ook gecontacteerd met de vraag naar zijn serienummer, maar toen reageerde hij niet.
    Vandaag nogmaals geprobeerd en ik kreeg het antwoord dat zijn Fender echt was en de advertentie over de nep-Fender van een jaloers mede-handelaar kwam. En dat hij het zag al broodroof.

Tja, wie moet je dan geloven?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Dat dacht ik inderdaad ook al. Ik heb de man toen ook gecontacteerd met de vraag naar zijn serienummer, maar toen reageerde hij niet.
    Vandaag nogmaals geprobeerd en ik kreeg het antwoord dat zijn Fender echt was en de advertentie over de nep-Fender van een jaloers mede-handelaar kwam. En dat hij het zag al broodroof.

Tja, wie moet je dan geloven?
    Als die echt eerlijk is, geeft die het serienummer en maakt desnoods foto's van de stamps op de hals en in de neckpocket, weigert hij dit, is het gewoon een lul, die de boel belazert

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Als die echt eerlijk is, geeft die het serienummer en maakt desnoods foto's van de stamps op de hals en in de neckpocket, weigert hij dit, is het gewoon een lul, die de boel belazert
    Ik zelf ben niet zo'n ster in het afstellen van mijn gitaren, maar als ik foto's zou maken van deze stamps en ik zet de gitaar weer in elkaar, is dan mijn afstelling niet naar de ...?

Ik zou hem nl. niet willen verzieken zo vlak voor de verkoop..
    Mijn Gear: BC Rich Mockingbird Exotic Classic, Line6 Pod XT Live, Behringer V-Tone GM108

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Ik zelf ben niet zo'n ster in het afstellen van mijn gitaren, maar als ik foto's zou maken van deze stamps en ik zet de gitaar weer in elkaar, is dan mijn afstelling niet naar de ...?

Ik zou hem nl. niet willen verzieken zo vlak voor de verkoop..
    In principe niet, hooguit dat de nek zich net iets anders zet in de neckpocket, maar als het een nette passing is zal dat wel wat meevallen. Los daarvan zal de gemiddelde koper zijn gitaar toch wel redelijk snel na aankoop nog een keer na (laten) lopen qua afstelling.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs down

Jammer dat een leuke hobby als het gitaar spel verneukt word door dit soort praktijken van malafide handelaren. Dat je wanneer je op zoek bent naar een fijn mooi en waardevol instrument zo in het ootje genomen word. Achterdocht en wantrouwen beheerst je zoektocht naar iets wat een leuke ervaring had moeten zijn. Wat mij betrefd mogen ze "de" bom op zulke fabrieken laten vallen. Zij zijn misschien geel maar ik zie al groen van nijd.

Senior Member

Standaard

Mac, laat het een troost zijn dat met 'de' bom ook zij groen zullen uitslaan in de loop der tijd .

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Waar stond dat ook al weer? Pas op voor het gele gevaar! Kan er even niet opkomen maar die gast had een voor uit ziende blik iig.

Let op voor het groen gele gevaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    In principe niet, hooguit dat de nek zich net iets anders zet in de neckpocket, maar als het een nette passing is zal dat wel wat meevallen. Los daarvan zal de gemiddelde koper zijn gitaar toch wel redelijk snel na aankoop nog een keer na (laten) lopen qua afstelling.
    Bedankt voor de uitleg.

Weet de gemiddelde gitaarspeler (die via veilingsites zijn gitaar wil kopen) dan wel hoe deze stamps eruit horen te zien? Ik neem tenminste aan dat een neppert ook gemakkelijk een stamp kan krijgen (als je dan toch aan het vervalsen bent, doe het dan ook goed....ik snap ook niet waarom die vervalsers zich nooit aan de specs houden, dan zouden ze nog gemakkelijker hun creaties kunnen verkopen!)
    Mijn Gear: BC Rich Mockingbird Exotic Classic, Line6 Pod XT Live, Behringer V-Tone GM108

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

stempels vervalsen heeft eigenlijk alleen zin bij Fenders van voor '72 en dat blijkt nogal een moeilijk karwei te zijn omdat ik tot nu toe nog geen stempel met het juiste font behorend bij het juiste bouwjaar heb gezien op de nepperds
    voor moderne fenders hecht ik meer waarde aan de gebruikte hardware (tuners, brug, brugzadels, pups) en de gebruikte routing onder de slagplaat om te bepalen of iets "echt" is

overigens is een moderne fender strat vrij gemakkelijk te assembleren uit losse parts maar indien de prijs van de complete gitaar niet duurder is dan de som van de parts vind ik het prima wanneer een dergelijke gitaar voor zo'n prijs wordt aangeboden, pas als het wordt aangeboden als "origineel" voor een "originele" prijs krijg ik mijn bedenkingen

ps. de meeste neppers hebben een goedkope chinese strat neck (te herkennen aan het gespikkelde esdoorn en de typische trusrod openening aan de kopkant) en voldoen dus niet aan mijn profiel van een strat opgebouwd uit originele parts
    life sucks and then you die

Standaard

Wellicht nog niet meteen een valse gitaar, maar wel vreemd:

http://link.marktplaats.nl/306352292

Deze verkoper gebruikt voor zijn advertentie een afbeelding die gewoon van Google is geplukt. (Google naar "Jackson 275 deluxe" en zie afbeeldingen)
    Ik heb hem hierover al eens gecontacteerd omdat ik interesse had in de gitaar, maar hij heeft geen reactie gegeven.
    Dit doet me toch vermoeden dat er een bepaalde reden is dat de koper geen eigen foto's gebruikt? (Wie heeft er tegenwoordig geen camera?)

Misschien allemaal niet zo'n ramp zou je denken, ware het niet dat de kwaliteit van die oudere Charvel gitaren onderling vaak verschilt. De ene Charvel heeft beschadigde lak, de andere weer niet, enzo verder.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten