Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 86
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Veel dingen in de natuur voldoen ook aan die "simpele wiskundige regels" en worden mede daarom als mooi gezien. Het zelfde geldt voor de vlakverdeling in een foto.

Maar je kunt het inderdaad niet gaan omdraaien en iets automatisch mooi maken als het maar een gulden snede verhouding heeft.
    Precies: iets is niet automatisch mooi als er maar een gulden snede in zit. Ik denk eerder dat de gulden snede mooi wordt gevonden doordat het in de natuur vaak voorkomt, niet andersom.

De gitaar is niet een natuurlijk product, en heeft ook weinig te maken met natuurlijke dingen (behalve de tekeningen in het hout). De vlakverdeling van een foto kan mooi zijn doordat een menselijk hoofd er goed oppast (staand), of doordat hij overeenkomt met het zicht van mens (liggend).

Over de gulden snede gesproken: heeft de Telecaster die verhouding niet ook in zich?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire Bekijk bericht
    Daarnaast neemt de populariteit van 'gitaar-bands' een beetje af door de opkomst van nieuwe muzieksoorten, dus ik snap nog niet helemaal waarom ze daar niet op inspelen.
    Nou en?
    Volgens mij riepen ze een jaar of 20 geleden ook al dat de gitaar zou uitsterven: in vergelijking met al het moois wat je met electronica (synthesizers, samplers etc) kon produceren was je als gitarist maar een zielige one-trick pony. En kijk wat er in de afgelopen 20 jaar is gebeurd .....

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een teringhekel aan het conservatisme van gitaristen en gitaarbouwers.
    Een van mijn favoriete gitaren is dan ook deze:

The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Daarnaast neemt de populariteit van 'gitaar-bands' een beetje af door de opkomst van nieuwe muzieksoorten, dus ik snap nog niet helemaal waarom ze daar niet op inspelen.
    ???

Volgens mij is Rock nog steeds één van de muzikale bestsellers.

Als die gitaar van Manson interesse opwekt bij veel mensen, zal ze ook worden opgepikt door andere bedrijven die hem in grotere serie zullen gaan maken, waardoor ze ook goedkoper worden. Reken er maar op dat er zeker door een bedrijf als Fender goed gekeken wordt naar de markt en hoe daar op een zo slim mogelijke manier zo veel mogelijk aan kan worden verdiend. Blijkbaar wil slechts een klein deel van de markt daadwerkelijk zo'n gitaar, te weinig om grootschalige serieproductie te kunnen verantwoorden. Hou maar eens een poll hier op het forum, ik vermoed dat voor de meesten hier die Manson toch vooral als een leuke gimmick wordt gezien, maar niet iets voor hun main gitaar.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

.. een andere favoriete gitaar van jou is toch een Japanse gele banaan met een headstock waar je een varken mee aan het spit kan rijgen?
    Of niet?
    Maar goed, ook innovatief op een bepaalde conservatieve manier.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    .. een andere favoriete gitaar van jou is toch een Japanse gele banaan met een headstock waar je een varken mee aan het spit kan rijgen?
    Of niet?
    Ja, als het maar afwijkt van de "rest" (lees strats en LP's).
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ja, als het maar afwijkt van de "rest" (lees strats en LP's).
    ik dacht al, ik werk langzaam naar zijn telecasters toe...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ik dacht al, ik werk langzaam naar zijn telecasters toe...
    Die verzameling zal ik eerdaags eens posten in het telecastertopic.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Grappig om te zien hoe een paar mensen zich gigantisch op hun pik getrapt voelen

Anyway, ik heb nergens gezegd dat de gitaar zoals ie nu wordt gemaakt moet verdwijnen (ik bedoel, er worden nog steeds violen gemaakt) maar er is nu op technologisch gebied zoveel meer mogelijk dan dat er nu uit gitaren gehaald wordt.

Senior Member

Standaard

Maar dat is dus wat ik vanaf het begin al betwijfelde, want ik denk dat die vraag er best is. Als Fender een gitaar zou introduceren die meer muzikale vrijheid biedt dan een Telecaster ben ik echt dolblij. Om maar even een voorbeeld erbij te halen: de Manson M1D1 waar Matthew Bellamy op speelde vind ik echt helemaal de shit, maar veel te duur voor de hobby muzikant.

ik weet niet of de marktvraag echt zo groot is hoor. Besef goed dat we hier op een gitaarforum zitten met bijna allemaal gearheads. Da's echt niet de meerderheid van het kliënteel. De meeste professionele muzikanten die ik ken, komen hier niet en je zou verbaasd zijn hoe weinig interesse er is in die hoek naar echte vernieuwing. Die willen betrouwbaarheid en herkenbaarheid, er zijn uiteraard uitzonderingen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten