Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 125

Discussie: Bouw Green Reign

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ik zou voor de custom pickup-ringen-all-in-one gaan.

Mischien een ideetje om die uit een dunne plaat messing te zagen, en tot en high gloss te polijsten?

Die zwarte en gouden doen ineens zo standaard aan ...

(ivm de gephotoshopte pickup: het lijkt alsof hij groter is dan de bridge pickup, maar dat is omdat het enkel copy-paste is. Beetje verkleinen en je verkrijgt direct wat meer diepte, soit dat is muggenziften, maar ook weer leuk om te doen. )

s.

Haha ik wou eigenlijk ook beginnen over een vergulde versie van die slaplaat jmaar messing is idd een goed idee.

Hoe zou je dat get best aanpakken dat polijsten?
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Zeker die gouden pickup ringen.
    bedankt voor je "stem" ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saracen Bekijk bericht
    Haha ik wou eigenlijk ook beginnen over een vergulde versie van die slaplaat jmaar messing is idd een goed idee.

Hoe zou je dat get best aanpakken dat polijsten?
    ik heb voor mijn prince "symbol" replica ook zelf een pick up ring gemaakt van koper. Het kan niet machinaal omdat de oppervlakte vrij klein en puntig is. Een polijstschijf zal constant vast grijpen in een punt..
    dus gewoon poetsen en polijsten met een doekje en brasso en belgom alu.

gaat echt glimmen als goud...

gr

@je

Senior Member

Standaard

De body heeft overal vloeiende lijnen, met een heel mooi vloeiende "f-sleutel". Ik denk daarom ook dat jouw eigen ontwerp pickupringen (met zijn heel scherpe uithalen i.p.v. vloeiend) niet zo past. Dat is maar mijn mening natuurlijk

Overweeg ook eens om die ringen van hout te maken. Denk bijvoorbeeld aan
    - aan 1 kant van de ring daar een kleine vloeiend lijn in aan te brengen. Je hebt dan geen rechthoek over, maar aan de hoge-e kant zakt hij iets naar beneden of zo (lastig uitleggen). Misschien zelfs ook aan de lage E kant. Kijk dan naar de vorm van de sleutel.

- je kunt ook bovenin die houten ring, rondom, zo;n stripje van dat groene plectrum-spul erin lijmen, net als de bovenkant van je knoppen. Het is dan wel een beetje in stijl. Dat stripje zou je strak/recht kunnen houden maar je zou ook daar weer voor een vloeiende vorm kunnen kiezen, een heel dunne vloeiende 'pennestreep'.

- je zou met houten ringen ook die middenlijn in je body mee kunnen nemen in de ringen. Dus die middenstreep loopt dan precies door in je ring. Het lijkt me dan helemaal mooi om de ring als het ware omhoog uit de body te laten vloeien. Je zou dit ook 'negatief' kunnen doen (dus de ring kleurstelling precies verkeerd om, waardoor de donkere middenstreep in de body juist overgaat in een maple middenstreep met aan weerskanten een donker fineertje en daarbuiten weer maple.

Misschien kun je zelfs een volledige ring maken van dat groene spul, ik weet niet of het in grotere maten verkrijgbaar is?

Zomaar wat zondagmorgen gedachten met een kopje koffie erbij

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ik zou voor de custom pickup-ringen-all-in-one gaan.

Mischien een ideetje om die uit een dunne plaat messing te zagen, en tot en high gloss te polijsten?

Die zwarte en gouden doen ineens zo standaard aan ...

(ivm de gephotoshopte pickup: het lijkt alsof hij groter is dan de bridge pickup, maar dat is omdat het enkel copy-paste is. Beetje verkleinen en je verkrijgt direct wat meer diepte, soit dat is muggenziften, maar ook weer leuk om te doen. )

s.
    +1 voor dat idee. Ze lijkt inderdaad zo 'gewoon' zonder de eendelige slagplaat/ring.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

Senior Member

Standaard

+1 voor het idee van Stijn : dat grillige vind ik beter passen bij het karakter van de gitaar. De gewone pickupringen tonen zo gewoontjes ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

een beetje als aanstoker wil ik toch nog kwijt dat ik zeker niet tegen een slagplaat ben, alleen die superpuntige met gaten en in die kleur vind ik zelf minder. Voor mij lijkt het alsof de body door een goed ontwerper is gemaakt, maar de slagplaat "zelfbouw" is met een gedachtengang achter van: laat ik zoveel mogelijk de mooie top zien, dus gaten in de slagplaat. Ik zou de plaat iets organischer maken (mag best nog out of the ordinary zijn qua vorm) en volledig dicht
    juz my two centz

Senior Member

Standaard

Hey,

De gouden lijken er wel het mooiste bij te passen.
    Ik neem aan dat er ook gouden tuners op komen...
    Lekker goud laten, mag wel een beetke blingbling bij zo'n top!

Overigens, als je de puntige erop zet en daarna toch overweegt om ringen te doen, dan zitten er een paar hele lelijke gaatjes in de top, en da's nie top!

vr.gr.

Branko

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht
    bedankt voor je "stem" ...
    Sorry, Ik wou je niet commanderen of iets dergelijks Ik gaf gewoon mijn eigen mening maar daar zou ik als ik jou was niks van aantrekken. Het is jouw gitaar.

Ik zou zeker iets met goud doen, als je bijvoorbeeld bezig bent het inrichten van huizen oid dan probeer je vaak kleuren/structuren van iets terug te laten komen in elkaar.

Kijk bijvoorbeeld bij deze gitaren:

Daarnaast heb je een gigantische mooie top, ik zou die zeker onbedekt laten.

Maar het is jouw gitaar en jouw mening ik laat je alleen andere ingevingen/ideeën zien.
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 24 januari 2010 om 19:36

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    niet of het in grotere maten verkrijgbaar is?

Zomaar wat zondagmorgen gedachten met een kopje koffie erbij

Hoi Cocobolo, goeie tips... zal er eens over nadenken... ik heb persoonlijk zondagsmorgens wel die kop koffie maar geen gedachten, en zeker niet zoveel... dat komt pas na de 3e kop koffie...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon Bekijk bericht
    +1 voor dat idee. Ze lijkt inderdaad zo 'gewoon' zonder de eendelige slagplaat/ring.
    Geofjackon, ja, dat is ook mijn idee... ik mis gewoon wat als ik alleen die ringen neem...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    +1 voor het idee van Stijn : dat grillige vind ik beter passen bij het karakter van de gitaar. De gewone pickupringen tonen zo gewoontjes ...
    Kakihara, Ik nijg ook naar iets anders dan ringen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    een beetje als aanstoker wil ik toch nog kwijt dat ik zeker niet tegen een slagplaat ben, alleen die superpuntige met gaten en in die kleur vind ik zelf minder. Voor mij lijkt het alsof de body door een goed ontwerper is gemaakt, maar de slagplaat "zelfbouw" is met een gedachtengang achter van: laat ik zoveel mogelijk de mooie top zien, dus gaten in de slagplaat. Ik zou de plaat iets organischer maken (mag best nog out of the ordinary zijn qua vorm) en volledig dicht
    juz my two centz
    Hoi Barno, haha, ja, je hebt wel wat teweeg gebracht... in elk geval bij mij!

Het grappige is dat zowel de body als de slagplaat door mijn vriendin ontworpen zijn... Het idee achter de plaat is idd wel dat je de top zoveel mogelijk ziet... we vonden het jammer om het hout ( ik wil toch op elke gitaar een topje van het één of ander ) te verbergen! We gaan de slagplaat nog eens onder de loep nemen.. Misschien wat vloeiender. ik ben zelf geen voorstander van een compleet dichte plaat...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180 Bekijk bericht
    Hey,

De gouden lijken er wel het mooiste bij te passen.
    Ik neem aan dat er ook gouden tuners op komen...
    Lekker goud laten, mag wel een beetke blingbling bij zo'n top!

Overigens, als je de puntige erop zet en daarna toch overweegt om ringen te doen, dan zitten er een paar hele lelijke gaatjes in de top, en da's nie top!

vr.gr.

Branko

Branko,

Op zich vind ik goud ook het mooist! er komen idd gouden tuners op. Ik ga pas gaatjes maken in mijn top als ik het top vind. want gaten in je top die geen nut hebben, is nie top!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Sorry, Ik wou je niet commanderen of iets dergelijks Ik gaf gewoon mijn eigen mening maar daar zou ik als ik jou was niks van aantrekken. Het is jouw gitaar.

Ik zou zeker iets met goud doen, als je bijvoorbeeld bezig bent het inrichten van huizen oid dan probeer je vaak kleuren/structuren van iets terug te laten komen in elkaar.

Kijk bijvoorbeeld bij deze gitaren:

Daarnaast heb je een gigantische mooie top, ik zou die zeker onbedekt laten.

Maar het is jouw gitaar en jouw mening ik laat je alleen andere ingevingen/ideeën zien.

Dat deed je ook niet... Ik vroeg toch om je stem? wat je er van vind, welke uitvoering je het mooiste vind..

ik doe ook zeker wel wat ik het mooiste vind. Ik snap alleen niet waar ik naar moet kijken. je laat een flying V zien met normale pup ringen en een prs achtige gitaar met normale pup ringen... wat is het verschil dan in pupring uitvoering van de ene gitaar en de andere?

verder iedereen bedankt voor jullie input~!

Ik vind de optie van Stijn, mijn slagplaat ( al dan niet deze uitvoering) in gepolijst koper of messing tot nu toe de beste..

gr

@je
    Laatst gewijzigd door ziekdier; 25 januari 2010 om 23:43

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zal je niet verbazen dat ik heel zeker voor de pupringen kies
    alleen, lukt dat wel op het hoekje aan de lower horn, komt de ring niet te kort bij de rand? ik ben geen goud mans, maar hier vind ik de gouden ringen wel mooiste optie.
    helemaal hier mee eens. Niet snel weg van goud, maar hier past het echt perfect. Slagplaat ook weglaten imo. Super strak en mooi zonder! Komt de body vorm ook veeeel meer tot zijn recht.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten