De body heeft overal vloeiende lijnen, met een heel mooi vloeiende "f-sleutel". Ik denk daarom ook dat jouw eigen ontwerp pickupringen (met zijn heel scherpe uithalen i.p.v. vloeiend) niet zo past. Dat is maar mijn mening natuurlijk![]()
Overweeg ook eens om die ringen van hout te maken. Denk bijvoorbeeld aan
- aan 1 kant van de ring daar een kleine vloeiend lijn in aan te brengen. Je hebt dan geen rechthoek over, maar aan de hoge-e kant zakt hij iets naar beneden of zo (lastig uitleggen). Misschien zelfs ook aan de lage E kant. Kijk dan naar de vorm van de sleutel.
- je kunt ook bovenin die houten ring, rondom, zo;n stripje van dat groene plectrum-spul erin lijmen, net als de bovenkant van je knoppen. Het is dan wel een beetje in stijl. Dat stripje zou je strak/recht kunnen houden maar je zou ook daar weer voor een vloeiende vorm kunnen kiezen, een heel dunne vloeiende 'pennestreep'.
- je zou met houten ringen ook die middenlijn in je body mee kunnen nemen in de ringen. Dus die middenstreep loopt dan precies door in je ring. Het lijkt me dan helemaal mooi om de ring als het ware omhoog uit de body te laten vloeien. Je zou dit ook 'negatief' kunnen doen (dus de ring kleurstelling precies verkeerd om, waardoor de donkere middenstreep in de body juist overgaat in een maple middenstreep met aan weerskanten een donker fineertje en daarbuiten weer maple.
Misschien kun je zelfs een volledige ring maken van dat groene spul, ik weet niet of het in grotere maten verkrijgbaar is?
Zomaar wat zondagmorgen gedachten met een kopje koffie erbij![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers