Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 938 van 1214 EersteEerste ... 4388388889289369379389399409489881038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.371 t/m 9.380 van 12136

Standaard

Hoe gebruik jij je ME-50 eigenlijk icm je andere pedalen?

Je vertrekt dan toch vanuit een clean geluid of kun je je ME-50 op een of andere manier ook gewoon aan/uit zetten zoals een normaal pedaaltje?

Ik heb zelf een GT-6 maar ik heb me er nooit in verdiept hoe ik hem optimaal kan gebruiken.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Ik gebruik die noise supressor ervan delay modulatie en metal achtige overdrive. Zit in een coverbandje, dus er komt allerlei muziek langs, moet dus een beetje veelzijdig zijn. Plus volume pedaal en wah dingen.

Eigenlijk alles nog een beetje behalve de compressor ervan en de reverb. Normaal gesproken staat die MXR dynacomp compressor dan wel helemaal vooraan, maar vanuit praktisch oogpunt heb ik nu even die me-50 als eerste. En die loop station gebruik om thuis dingetje te oefenen en beetje mee te jammen.

Gaat naar een VOX AC 15 trouwens.

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Standaard

na opnames van ons album, in november vorig jaar, bleek mijn oude Showmaster 48 case te klein.. Mijn Whammy kon er niet op, de Muff paste ook niet, en het expressiepedaaltje voor de DL-4 moest ik in een aparte kist meeslepen.

Dus! Nieuwe kist; zelfgemaakt/ontworpen, inc flightcase (flightcase-onderdelen.nl)

Tis nog vers ie 0.75, gezien er nog een looper op moet en kleine aanpassingen aan bedrading/uitsparingen etc..!

Guitars -> Pedals -> Amps

Standaard

bovenste verdieping juist bijgebouwd
    ik heb er vanboven maar paar pedaaltjes opgegooit die ik nog had liggen.
    de hele onderste rij gebruik ik.

de dimebagg wah gaat eruit en er komt een gewone crybaby in ofwel een vox.
    de zakk wylde overdrive ga ik waarschijnlijk vervangen door een dod malmsteen overdrive,en er komt nog een boss ns2 bij.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Standaard

Interessante volgorde, waarom de delay zo vroeg in de keten?
    En waarom een ns-2?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    En waarom een ns-2?
    Idd erg apart.. waarom ook de tuner zo laat? dat maakt t de tuner alleen maar lastiger volgens mij.. en overdrive na phaser pas?

Die Crybaby from Hell eruit? :O die heb ik zelf ook op mn board staan en vink juist geweldige veelzijdige wah, dus hoe dat zo? xD

Senior Member

Standaard

[QUOTE=ThaBluesBreaker;2269605]Op langertermijn moet die ME-50 vervangen worden
    QUOTE]

Hoe is die Fulldrive? Wel eens gehoord bij bandjes maar ben benieuwd wat jij er van denkt. .
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    En waarom een ns-2?
    amp->tu2>mxr overdrive>smallstone>delay>wah>gitaar.
    zo zit het in elkaar.en die ns2 wil ik voor het geruis enzo

maar hoe zou ik men pedalen dan het beste kunnen zetten?
    Laatst gewijzigd door YannickH; 24 januari 2010 om 19:02

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    amp->tu2>mxr overdrive>smallstone>delay>wah>gitaar.
    zo zit het in elkaar.en die ns2 wil ik voor het geruis enzo
    Volgens mij was de vraag waaróm je die delay zo vroeg hebt. Het mag, maar ook ik heb liever de delay ná de distortion enzo (hoewel ik best wat drive uit m'n versterker haal).

Ik zou de tuner vooraan zetten (dus als eerste na de gitaar). Afhankelijk van hoe je één en ander gebruikt, zou ik de wah voor of achter de overdrive zetten (ik wil zelf meestal de wah voor de overdrive, maar erachter is ook vet). Zelfde geldt voor de phaser: als je hem met overdrive gebruikt, geeft het een heel nadrukkelijk phase-geluid als-ie na de OD staat, subtieler als-ie ervoor staat.

Als ik dan ook nog rekening houd met je pedalenplank: gitaar - wah - TU2 - phaser - overdrive - delay - amp.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 24 januari 2010 om 19:08

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Volgens mij was de vraag waaróm je die delay zo vroeg hebt. Het mag, maar ook ik heb liever de delay ná de distortion enzo (hoewel ik best wat drive uit m'n versterker haal).
    maar wat is dan de beste volgorde voor een goed resultaat?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten