Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 72 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Je kunt niet kiezen tussen power amps, het is aan of uit.

Wat met de Axe-Fx niet kan, althans niet zonder speciale IR's, is het geluid nabootsen van een amp+cabinet zoals je die hoort als je ervoor staat. Dat is een veel voorkomend misverstand. De Axe emuleert een gemic'de amp. Dat vergt nogal een omschakeling en gewenning als je altijd je eigen cabinet gewend was te gebruiken.
    Alexander van Engelen

Standaard

Joogi: Ik gebruik zelf Kefir of Revalver. Kefir: http://habib.webhost.pl/vst_keFIR.php

Hier wordt uitgelegd hoe je zelf 'n impulse kunt maken:

http://www.guitarampmodeling.com/vie...hp?f=32&t=1745

Tony L: Ik gebruik 'n Mesa 2:90 poweramp.

Yek1: Ik werk al jaren met 'direct-sounds' dus ben bekend met het verschil tussen 'voor je speakerkast staan' en het signaal terugkrijgen via je afluistering(studio monitors).
    Wat ik aan wil geven is dat de preamp-sectie van de Axe, vooral aangesloten op 'n poweramp + speakerkast, digitaal klinkt, althans, dat vind ik. De Axe simuleert exact de eq-curve van de originele amps(toonregeling: Treble, mid, bass, presence), dat is juist te gek, alleen is de gain (te) digitaal...omdat hiervan geen impulse response van genomen kan worden...en dat hoor je direct...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Je kunt niet kiezen tussen power amps, het is aan of uit.
    Ik had het ook niet over de poweramps in de Axe maar over externe poweramps. Het maakt een wereld van verschil welke je hebt in combinatie met de Axe. En als je dan een externe poweramp + cab hebt dan moet je wel de interne poweramp en cabs uitschakelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Ik gebruik 'n Mesa 2:90 poweramp.
    Ik zou even kijken in het Axe forum of dit wel een geschikte poweramp is. Het kan goed zijn dat dit (in combinatie met een Axe) niet het gewenste resultaat levert.

Wat ik aan wil geven is dat de preamp-sectie van de Axe, vooral aangesloten op 'n poweramp + speakerkast, digitaal klinkt, althans, dat vind ik.
    Wat vind je dan van onderstaand geluid? Dit is ook opgenomen met een poweramp + cab en voor mij verre van digitaal. Ik kan me voorstellen dat het geluid nog beter is als je in die kamer zelf zit. Mocht je dit digitaal vinden klinken dan begrijp ik goed dat de Axe qua amps niets voor jouw is.

http://www.youtube.com/watch?v=0NXunIvK24s

Senior Member

Thumbs up

Dat klinkt best goed, en hij kan ook nog nummertjes van Rush.

Standaard

Youtube is geen goede indicator, zo blijkt maar weer. Klinkt prima maar verder niets bijzonders. Sounds van vergelijkbare kwaliteit kun je met iedere modeler maken, en ook met de betere FX-processors kan dat al een jaar of 20.

De meerwaarde van de Axe-FX zit 'em in de veelheid van goede/bruikbare sounds, zijn tweakability en de goede effecten. Ik neem onmiddellijk aan dat de Axe-FX daarin beter presteert dan de concurrentie.

Maar we hopen allemaal stiekum dat de Axe-FX de feel en het speelgenot dat een echte buizenamp verschaft, kan repliceren. En ik denk niet dat dat zo is. Maar nogmaals: ik heb nooit over de Axe-FX gespeeld, dit is slechts mijn indruk na het bekijken van youtube filmpjes en het beluisteren van soundclips.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Youtube is geen goede indicator, zo blijkt maar weer. Klinkt prima maar verder niets bijzonders. Sounds van vergelijkbare kwaliteit kun je met iedere modeler maken, en ook met de betere FX-processors kan dat al een jaar of 20.
    Line 6 en Boss komen in de verste verte niet bij de Axe in de buurt. Daarnaast heb je natuurlijk nog zat andere modelers maar daar werd ik ook niet warm van. Ik heb maanden moeten tweaken om op de GT-10 een acceptabel geluid te kunnen krijgen. Ik ben pas overtuigd op het moment dat ik het met mijn eigen oren hoor. Er zullen vast een aantal clips zijn die erg goed klinken maar over het algemeen wordt ik niet warm van wat ik hoor. Met de Axe is het percentage wat ik lekker vind klinken vele malen hoger. En uit eigen ervaring ook nog eens met een factor 10x minder tijd te bereiken.

Senior Member

Standaard

Neem 'n amp sim van de Axe (CAE, Marshall, etc)...en vergelijk hem daarna met de 'real' amp...dan is de keuze snel gemaakt, althans, wat mij betreft.
    +1. Ook exact mijn bevinding en temeer de reden dat ik de cleane sounds niet lekker vind klinken én spelen. Maar inderdaad, als FX unit is hij echt te gek.

Senior Member
    Laatst gewijzigd door Yek1; 23 januari 2010 om 14:28
    Alexander van Engelen

Standaard

En op de zevende dag...
    had Morris zijn sounds weer op orde na veel tweaken, en ging zijn Ultra hemelen

Het ding doet nu niets meer en hangt vast bij startup. In het verleden wel eens HEEL sporadisch gehad, maar dat was een kwestie van even aan en uit, maar nu denk ik toch dat het definitief einde oefening is. Ik hoop dat de mannen van Fractal/G66 hier een goede oplossing voor hebben, want het ding is nog geen jaar oud.

Morris

En NEE: ik ben NIET in de stemming voor grapjes over 'echte' amps!!
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Met name het cleane filmpje is toch wel indrukwekkend, vind ik. Dat doet mijn Zoom modeler in ieder geval lang zo goed niet!

@ Morris: wat onwijs kut, man! Betrouwbaarheid zou bij een apparaat van dit kaliber eigenlijk geen issue mogen zijn, ik hoop dat je een backup hebt van je meest recente presets. Sterkte...
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten