Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 23 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 224

Discussie: Ibanez Wh10v2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Niettemin, als jij zegt dat de elektronica van de V2 anders is, geloof ik je meteen.

En daarmee moet ik dus nog aan de slag. Dankzij Henri is het onderzoeksslachtoffer er al

Ik geloof niet dat ik ooit eerder een pedaal zo vroeg na z'n release al op de pijnbank mocht leggen
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rowan Bekijk bericht
    Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.
    Dan zal ik die volumeboost ook meteen maar even corrigeren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met welke WH10 of WF10 dan ook, maar ik weet wel zeker dat mensen met het origineel ook wel doorhadden dat-ie tone zoog.
    In 1987 was tonesuck voor mij als puberale WH10-eigenaar in elk geval totaal geen issue. Ik herinner me ook niet dat bladen als guitar player er veel aandacht aan besteedden indertijd. Een normale set-up voor bandjes die ik toen kende was bijvoorbeeld (super)strat->tamelijk primitieve wireless->compressor-distortion-chorus-flanger-delay->transistoramp of buizenamp a la Twin met veel headroom. En daartussen dan soms ergens een wah. Waarbij die pedaaltjes allemaal Boss of Ibby waren (niet true bypass) met vaak nog regenboogsnoertjes ertussen. Hoezo transparantie, dynamiek etc? Je gitaar was bijna een soort midi-controller waarmee je je effecten aanstuurde Als het dof/slap werd, gooide je er gewoon NOG een pedaal bij, een enhancer of zoiets, of een dimension c en als dat soort verdwenen oppeppers. Tijden veranderen, en interesses/obsessies van gitaristen ook.
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 21 januari 2010 om 16:35

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dan zal ik die volumeboost ook meteen maar even corrigeren
    Ja heel fijn

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    In 1987 was tonesuck voor mij als puberale WH10-eigenaar in elk geval totaal geen issue. Ik herinner me ook niet dat bladen als guitar player er veel aandacht aan besteedden indertijd. Een normale set-up voor bandjes die ik toen kende was bijvoorbeeld (super)strat->tamelijk primitieve wireless->compressor-distortion-chorus-flanger-delay->transistoramp of buizenamp a la Twin met veel headroom. En daartussen dan soms ergens een wah. Waarbij die pedaaltjes allemaal Boss of Ibby waren (niet true bypass) met vaak nog regenboogsnoertjes ertussen. Hoezo transparantie, dynamiek etc? Je gitaar was bijna een soort midi-controller waarmee je je effecten aanstuurde Als het dof/slap werd, gooide je er gewoon NOG een pedaal bij, een enhancer of zoiets, of een dimension c en als dat soort verdwenen oppeppers. Tijden veranderen, en interesses/obsessies van gitaristen ook.
    Dat bedoel ik met dat de verwachting nu hoger ligt. De gitarist van de jaren tachtig lette niet op signaalverlies, de gitarist van nu is zich bewust van het niet geweldig zijn van de bypass van pedalen van toen.

Standaard

Ja en nee.
    Er is meer bewustwording, da's zeker.
    Toch denk ik dat het nog steeds een relatief kleine club is die op die manier bezig is vs de veel grotere club die "gewoon" z'n pedaal koopt en weer gaat spelen, er niet eens bij nadenkend dat hij/zij in de bypass wat zou missen.

Daarnaast zijn er hordes die er niet om malen daar dat verlies veel minder is dan het verlies aan tone dat ze op het podium hebben als gevolg van hun medemuzikanten.

En zijn er hordes die TB willen omdat ze hebben gelezen dat dat beter is, niet omdat ze ook echt een probleem hebben.

Picker

Raar: http://www.ibanez.com/news?ceId=2791&cat=4
    Nouja, het filmpje is niet speciaal heel raar ofzo maar achter die gozer hangen nog twee zwarte wh10's. Betekent dat dat ze die ook gaan reissue-en? Lijkt me wel sterk...
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

Standaard

Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

Dus, voor de techheads:
    Schema origineel:
    http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf

en de reissue:
    http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.

Moderator

Music

You gotta love that man...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.
    Wat denk jij D_H, is hem true bypass maken genoeg of moet er ook iets aan die weerstandjes gebeuren? Het pedaal heeft van zichzelf al tyfusveel hoog, misschien dat het zo juist beter is?

heftige shit trouwens man, ben blij dattie bij jou onder handen is!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten