Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: Esp 2010

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht

Bij merken als BC Rich en Fender en Dean (met enige uitzonderingen) ervaar ik het weer anders. Bij beide merken vind ik naarmate de gitaar duurder is steeds lekkerder gaan spelen.

Dan zal ik idd wel lichtelijk getraumatiseerd zijn door die merken (met name BC Rich). Voor Fender gaat het niet helemaal op vind ik. Zo vind ik mn Billy Corgan strat lekkerder spelen als mn vintage hot rod die 2 keer zo duur was.

Having said that. ESP heeft nu die firebird copy weer uit. Ik zou graag weer een echte Explorer copy willen zien. Niet die lelijke puntige EX dingen, maar een echte explorer.
    Zie ik niet zo snel gebeuren al vind ik die Firebird copy (Phoenix II) wel errug vet hoor...het blijft alleen een kopie en das dan weer jammer. Ik zie liever een kopie met een twist zoals de eclipse (een beetje) en de viper (te gek). Die EX is idd wat minder geslaagd...

Standaard

okey.........ik ben misschien ook wel een klein beetje zwaar bevooroordeeld.en mischien waren de modellen die ik ooit in mn handen had gehad ook wel heel goed of juist niet en ventileer ik dat wat minder subtiel.maar we zijn natuurlijk ook rock&roll kerels die zeggen waar het opstaat en dan mag een krachtterm natuurlijk worden geplaatst.en eingelijk vind ik j. hetfield wel een leuke witte explorer hebben

t blijft een stuk geverfd hout met wat snaren er op.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    okey.........ik ben misschien ook wel een klein beetje zwaar bevooroordeeld.en mischien waren de modellen die ik ooit in mn handen had gehad ook wel heel goed of juist niet en ventileer ik dat wat minder subtiel.maar we zijn natuurlijk ook rock&roll kerels die zeggen waar het opstaat en dan mag een krachtterm natuurlijk worden geplaatst.en eingelijk vind ik j. hetfield wel een leuke witte explorer hebben

t blijft een stuk geverfd hout met wat snaren er op.
    Ja, die explorer van Hetfield is vet, maar die is ook gebasseerd op een de Gibson Explorer. Die EX-serie is puntig en lelijk en uit balans.

Senior Member

Standaard

ghe ghe,

Laatst nog een live registratie van Metallica gezien en Hetfield, speelde het grootste gedeelte van de gig op een..... Gibson Explorer.

De sigs worden voor mijn gevoel erg aangegaan voor de poen

Senior Member

Standaard

Hetfield heeft natuurlijk jaren alleen maar op ESP explorers gespeeld. Rond AJFOL is hij daarmee begonnen. De laatste jaren spelen ze (Hij en Kirk) steeds meer op andere instrumenten dan ESP. Als je de zwarte Gib explorer bedoeld. Da's er echt een uit 76 die zwart gerefinished is en een geroeste custom slagplaat heeft gekregen. Al het werk er aan was een project van zijn tech en hetfield zelf.

Op het eerste gezicht lijken de explorer shapes (Gib ESP) hetzelfde. Maar zo'n beetje iedere hoek loop wel iets anders.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten