Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 48 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Standaard

Het 'LeDick-blokje' onder de brug zit en inmiddels heb ik met wat rondhoutjes (6 stuks) de positie van het voorblad tov de rest gefixeerd:

Ik denk dat het het handigst is om het voorblad van fineer te voorzien en af te werken voordat het tegen de rand wordt gelijmd.

Vervolgens heb ik ook maar de gaten voor de elementen gezaagd:

Ik merk dat ik goed moet opletten dat ik dingen in de juiste volgorde doe en niets vergeet voordat de kast wordt dicht gelijmd.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Die gitaar doet me verlangen naar een jazzmaster in semi-hollow vorm. (kan ze alleen nergens vinden) Gaaf ding! Benieuwd hoe hij gaat klinken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

ziet er leuk uit ik kijk vol verwachting uit naar meer
    no life without music

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    Die gitaar doet me verlangen naar een jazzmaster in semi-hollow vorm. (kan ze alleen nergens vinden) Gaaf ding! Benieuwd hoe hij gaat klinken
    wat let je....koop wat hout en aan de slag

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    wat let je....koop wat hout en aan de slag
    afstuderen en de 12 urige werkdag die daar bij gepaard gaat
    Daarbij heb ik geen werkspul hier op mijn kamer. Zie je het al voor je, een freesmachine en werkbank op je studentenkamertje?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    Zie je het al voor je, een freesmachine en werkbank op je studentenkamertje?
    ik zie het wel voor me, maar ik snap het probleem Ach, wat niet is...jouw tijd komt vast nog wel!

Standaard

De eerste avonturen met fineer.
    Ik heb het zicht door het f-gat geprobeerd te verbeteren:

Op de overgang van zijkant naar achterkant na is het nu in orde. Alleen bleek het verdomd lastig dat dunne fineer exact in vorm te krijgen waar ik ook nog eens niet goed bij kan om een sjabloon te maken; zelfs een stukje helemaal recht afsnijden bleek niet mee te vallen.
    Voor dat kiertje verzin ik nog wel iets.

Zo ligt het slagveld er op het moment bij:

Blokken voor tail piece en brug, plaats om de elementschroeven in te draaien en alles weg wat ik weg wilde hebben; begint aardig in de richting te komen.

Maar nu moet ik besluiten of ik de schakelaar en knoppen via de voorkant of via de achterkant ga doen. Dat betekent in beide gevallen control plates, in het het eerste aan de voorkant en in het tweede aan de achterkant.

Mijn voorkeur gaat op het moment uit naar het laatste, zodat de voorkant zo sober mogelijk blijft.
    Tail piece wordt een roostertje van messing waar ik de snaren in kan haken (zonder ze door een gaatje te hoeven trekken); brug wordt twee bruggetjes elk voor drie snaren, messing zadel in voetjes van ebben.
    Dan nog elementringen van messing.
    Als dat allemaal gaat lukken En ik ga dat laatstgebouwde bredere element met rail bij de brug zetten.

Diep nadenken waar ik volume en toon precies wil hebben.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Het is niet de bedoeling dat er enige vorm van welving in het bovenblad komt he?
    Dan zou ik het bovenblad gewoon op een vel fineer plakken met houtlijm, en daarna pas de contouren snijden met een heel scherp mesje. (ondersteboven op een vlakke plaat leggen). Ik heb bij mijn project ook wat met fineer mogen werken, en het is inderdaad onbegonnen werk om er al een vorm in te krijgen voor het lijmen.

Standaard

Bovenblad wordt inderdaad helemaal vlak en zo ga ik het ook doen. Maar bij die binnenkant moest ik wel.

De buitenrand zal ook nog wel een verhaal op zich worden. Daar moet uiteindelijk binding omheen, voor en achter. Dus als de hele body gefineerd is, moet ik het kanaal daarvoor frezen. Ik heb al wel een freestafeltje en ik wil de truc van 'het freesje met het te kleine onderlagertje' gaan doen. Dat zal best lukken maar ik hoop dat het fineer die behandeling goed zal doorstaan. In ieder geval maar héél goed vastlijmen.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten