Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 439 van 1797 EersteEerste ... 3393894294374384394404414494895399391439 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.381 t/m 4.390 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Vandaag alle Epiphones bij de GN meeting eens goed bekeken en het bleek erg moeilijk om 2 dezelfde te vinden. Overal staan de potmeters weer anders en de slagplaat en tunerplaatsing is ook per gitaar verschillend en variërend van netjes tot gewoon slordig.

Oftewel: de neppers lijken niet alleen steeds meer op de echte, de echte beginnen ook steeds meer op de neppers te lijken!
    Yep, zeer jammer! Dat rechtvaardigd de prijs van een gibson dan toch weer wat meer voor mij! Aangenomen dat daar de kwaliteits controle wel goed is.

Maar then again, voor het geld van de gemiddelde Epiphone, heb je echt gewoon een goed spelende gitaar als je een goede uit kan zoeken of een beetje geluk hebt!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wat is dat nou weer voor achterlijke opmerking? Ik heb vandaag vastgesteld dat er geen 2 dezelfde Epi's in een winkel staan (er stonden er ~12-15) en jij zegt dat ik het niet zie???

Of moet ik nou weer terug lezen in dit topic?

Onderbouw jezelf of zeg niets.
    Ja dat klopt Harold.

Ik heb er ook verscheidene bekeken en er zat verschil in, maar naast chinese Epiphone's hingen er ook Koreaanse Epi's.

Ik vond de Koreanen beter afgewerkt.

De Chinese waren her en der inderdaad slordig.

Senior Member

Standaard

Ai: hier een slecht nagemaakte Gibson SG. Ik had gehoopt dat de namakers het bij Les Pauls zouden houden, maar zelfs de SG is niet veilig voor het imitatie tuig.

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...-68356768.html

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA

Onderbouw jezelf of zeg niets.
    Ik zal jouw bewering even onderbouwen, helaas heb je gelijk. Tot op zekere hoogte.
    Door het aantal fabrieken dat deze gitaren bouwt en waarschijnlijk vooral de latere Chinese "fabrieken" die dat doen sinds de laatste twee jaar, zijn de specificaties niet meer zo nauw genomen.
    Ik heb nu in diverse winkels de nieuwe Chinese lichting gezien. En ik vermoed dat deze uit de zelfde fabrieken komen waar eerder de nepperts uit kwamen. Er is niet lang geleden een topic geweest waar ik dezelfde vermoedens uitsprak. Ik blijf daarbij!

Heb je dat topic gemist?

Senior Member

Standaard

Volgens mij is al meerdere keren besproken dat de lijntjes tussen officiele en officieuze productie in China nogal dun zijn. Een fabriek die zijn opdracht kwijtraakt, stopt daar niet noodzakelijkerwijs ook met poduceren en zelfs fabrieken die opdracht hebben, nemen het niet zo nauw met zowel toleranties als het "vernietigen" van foutjes. Het is een onvermijdelijk gevolg van hoe men daar tegen dit soort zaken aankijkt. Bijzonder is vooral hoe Gibson/Epiphone ermee omgaat. Nogal slordig namelijk, naar mijn mening.

Die SG zou ook een eigen werkje kunnen zijn: kop van een epi bijgewerkt en met stickers er een soort van Gibson van gemaakt, ik vind de ruit en het logo er nog al stickerachtig uitzien namelijk, waar ze bij de Neppers uit China meestal nog de moeite nemen een en ander onder de lak aan te brengen.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik zal jouw bewering even onderbouwen, helaas heb je gelijk. Tot op zekere hoogte.
    Door het aantal fabrieken dat deze gitaren bouwt en waarschijnlijk vooral de latere Chinese "fabrieken" die dat doen sinds de laatste twee jaar, zijn de specificaties niet meer zo nauw genomen.
    Ik heb nu in diverse winkels de nieuwe Chinese lichting gezien. En ik vermoed dat deze uit de zelfde fabrieken komen waar eerder de nepperts uit kwamen. Er is niet lang geleden een topic geweest waar ik dezelfde vermoedens uitsprak. Ik blijf daarbij!

Heb je dat topic gemist?
    Kunnen we dan nog wel spreken van nepperts als dat zo is ?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Kunnen we dan nog wel spreken van nepperts als dat zo is ?
    Nee, eigenlijk niet. Ik vind alleen dat de ouderen daar door meer waard worden. Ik heb persoonlijk meer geld over voor een gitaar die wel voldoet aan de originele specs. Misschien is dat idioot, maar dat is ook maar mijn mening.

Senior Member

Standaard

Strikt gezien zijn het natuurlijk gewoon nog steeds neppers, aangezien ze onterecht het logo voeren.

Het is meer dat kwaliteit langzamerhand geen reden meer is om liever een "echte" chinese Epi te nemen.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Maar het geeft je misschien wel het idee om op zoek te kaan naar een wat oudere Koreaan. Zeker als je dit topic tegenkomt in je zoektocht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Maar het geeft je misschien wel het idee om op zoek te kaan naar een wat oudere Koreaan. Zeker als je dit topic tegenkomt in je zoektocht.
    Kijk, dit is ten minste een echte Epiphone

Het is een echte epiphone, dus geen kopie

http://link.marktplaats.nl/301723838

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten