Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hmm, met die demo weet ik het niet, veel sounds die erg veel op elkaar lijken heb ik het idee en het klinkt nog steeds een beetje digitaal...
Sommige modulatie effecten klinken wel erg tof en die verb is gaaf, alleen jammer van die pre delay inderdaad, dat maakt het dan gauw weer zo digitaal...
Nu begrijp ik overigens wel hoe het ding werkt, in latch mode kan je van scene naar scene schakelen maar kan je de pedaaltjes niet tweaken en in de normale modus moet je twee knoppen indrukken om van scene naar scene te schakelen maar kan je de pedaaltjes wel tweaken, tof...
Jammer dat het toch meer lijkt te klinken als een TC G Major dan als een echte pedalenbak...
Ja, precies. In de praktijk werkt dat best heel handig.
Ik moet overigens wel even kwijt dat het totaal niet als een GMajor klinkt. De meeste effecten klinken wat vetter dan dat en zijn even intuïtief te tweaken als gewone pedalen. Daarmee wordt het veel makkelijker een eigen sound uit het ding te halen in plaats van dat de effecten bepalen welke sound je krijgt, wat je met apparaten als de GMajor en GForce veel sneller hebt.
Je moet de M9 gewoon zien als een uitgebreidere versie van de Stompbox modeler serie. De klank is alleen veel beter dan dat en er zijn wat vervelende nadelen opgelost.
Voor mij zal het nog niet echte pedalen vervangen, maar ik vind het gewoon een heel leuk en inspirerend stuk speelgoed. Voor repetities en kleine gigs heb ik nu een alles in 1 oplossing in plaats van dat ik met een pedalboard en een amp loop te zeulen.
Waar ik vooral blij mee ben is dat het ding op elke amp wel goed te tweaken is, dus je hebt altijd een acceptabele sound. Dat is erg prettig als je gewend bent met amps of pedalen te werken die heel kieskeurig zijn.
Probeer hem gewoon eens, zou ik zeggen. Je moet wel een beetje je verwachtingen aanpassen, want het blijft een modeler en zogenaamde alleskunner.
EDIT: Met andere woorden; hij klinkt zeker ietwat digitaal, maar veel minder dan de meeste modelers. En dat is de kracht, vind ik. De voordelen van modeling, maar met een betere sound. Net als de Axe FX eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Michael AE; 15 januari 2010 om 18:05
Okee, ik wil 'm zeker wel eens checken, zou handig kunnen zijn voor Fremdkunst waarin ik wel veel wazige effecten kan gebruiken...![]()
Daar gebruik ik hem met King Nitro ook voor. Zit veel goede wazige shit tussen!
Nou, ik heb er ook eentje besteld hoor!
Ik werk nog maar 2 weken in een gitaarzaak, dus ik kan het apparaat nu nog met een flinke korting kopen. Heb nu de M13 even thuis op zicht en die vind ik heel behoorlijk!
Te koop aangeboden:
- Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
- SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
- Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-
edit: meteen maar even verplaatst naar het M13/M9 topic!
Laatst gewijzigd door ACSlater; 17 januari 2010 om 11:53
Vote for Pedro!
Favorieten/bladwijzers