Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 72 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Je post is weer eens een bewijs en reden waarom ik nog steeds ver van de AxeFX vandaan blijf.
    Wat een bullshit. Als het niet bevalt kan je altijd terug naar eerdere firmware versies. Als je stug en star bent met je presets dan moet je vooral niet updaten. Tja keuzes... Het idee van de Axe is dat het leeft. Door firmware updates veranderen er dan kleine of grotere dingen. Als jij geen tijd wilt investeren om updates te begrijpen en toe te passen dan heb je niets met een Axe te zoeken. Eigenlijk heb je dan helemaal niets te zoeken in alles wat uberhaupt maar geupdate kan worden (no hard feelings)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Wat een bullshit. Als het niet bevalt kan je altijd terug naar eerdere firmware versies. Als je stug en star bent met je presets dan moet je vooral niet updaten. Tja keuzes... Het idee van de Axe is dat het leeft. Door firmware updates veranderen er dan kleine of grotere dingen. Als jij geen tijd wilt investeren om updates te begrijpen en toe te passen dan heb je niets met een Axe te zoeken. Eigenlijk heb je dan helemaal niets te zoeken in alles wat uberhaupt maar geupdate kan worden (no hard feelings)
    Ouchh...dat is wel een erg hard oordeel over 1 vd grootste gearslutz op GN.
    Volgens mij was Herr Riff IT-er in het dagelijks leven...
    Laatst gewijzigd door erwin_ve; 14 januari 2010 om 11:04
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

ideetje

Tony herhaalt eigenlijk wat Lord R. zegt:

- "een bewijs en reden waarom ik nog steeds ver van de AxeFX vandaan blijf"

vs Tony's "herhaling":

- "Als jij geen tijd wilt investeren om updates te begrijpen en toe te passen dan heb je niets met een Axe te zoeken"

Dus was een beetje overbodige post van Tony, mijn constatering....

Senior Member

Standaard

Iedereen moet vooral zijn eigen keuzes maken. Als het gedoe rondom firmware-releases Yuri persoonlijk tegenstaat, dan kan en mag niemand hem vertellen dat ie dat daar anders mee moet omgaan. Bepaalt ie helemaal zelf.

Dat is wel wat anders dan algemene kritiek op het systeem. Een firmware-release met vernieuwingen is eenvoudig vertaald namelijk identiek aan een volgende generatie van "echte" amp hardware.

Er is immers ook een H&K Triamp Mk.2, een Bogner XTC post-2004, een Multitone 2, een OCD v4, een Soldano met latere Depth mod, een Marshall met Mercury trafo, enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz.
    Steeds hetzelfde basisprincipe als nieuwe firmware: verbeteringen op het basisprincipe.

En ook die de hardwareversies/mods zul je vaak anders moeten instellen dan de vorige versie, zoals ook op de Axe-Fx.

Alleen betaal je er bij de Axe-Fx niet voor, krijg je meteen > 30 amps en alle effecten, en hoef je niet fysiek aan het systeem te sleutelen. :-)

Heb ook een verleden als gearhead. De Axe-Fx heeft me verlost van GAS, van het continu reorganiseren van rack en pedalboard, van gesjouw, van de fluctuatie in het geluid van buizen. Zeker, niets blaast zoals een echte stack achter je, maar in de zaal klinkt het hetzelfde, en hoe vaak komt het nou voor dat je echt lekker voluit kan gaan op het podium.
    Alexander van Engelen

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    En jouw post is dan weer eens een bewijs hoe lekker agressief AxeFX-gebruikers reageren op mensen die "het licht nog niet gezien hebben" (no hard feelings).

Ik ben inderdaad IT-er in mijn dagelijkse bezigheden en een upgrade terug draaien geeft je zelden hetzelfde resultaat als daarvoor. Als ik dan lees welke grote verschillen er zitten tussen upgrades dan garandeert niets je dat een stap terug helemaal ok is.

Ik vind het knap van Fractal Audio dat ze er in slagen om vele mensen om de paar weken/maanden het gevoel te geven dat ze een nieuw speeltje hebben. Vele bedrijven kunnen er nog wat van leren.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Dat is wel wat anders dan algemene kritiek op het systeem. Een firmware-release met vernieuwingen is eenvoudig vertaald namelijk identiek aan een volgende generatie van "echte" amp hardware.

Er is immers ook een H&K Triamp Mk.2, een Bogner XTC post-2004, een Multitone 2, een OCD v4, een Soldano met latere Depth mod, een Marshall met Mercury trafo, enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz.
    Steeds hetzelfde basisprincipe als nieuwe firmware: verbeteringen op het basisprincipe.

En ook die de hardwareversies/mods zul je vaak anders moeten instellen dan de vorige versie, zoals ook op de Axe-Fx.
    Klopt maar het grote verschil is dat als je een Triamp Mk1 hebt, de Mk2 perfect kan testen zonder dat je ook maar 1 ding aan je Mk1 moet veranderen. Vind je de Mk2 niks, dan plug je gewoon in de Mk1 zonder dat het je veel tijd kost om de upgrade te doen, je patches proberen aan de upgrade aan te passen, gefrustreerd te raken dat het niet lukt, je firmware terug te draaien en dan opnieuw je patches juist te moeten zetten (of in't beste geval van een backup terug te zetten). Sorry, maar op die tijd heb ik al HEEL veel plezier gehad en 2 wereldhits geschreven

Opnieuw, ik ben geen AxeFX-hater maar ik heb er (voorlopig) nog steeds geen behoefte aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Heb ook een verleden als gearhead. De Axe-Fx heeft me verlost van GAS, van het continu reorganiseren van rack en pedalboard, van gesjouw, van de fluctuatie in het geluid van buizen. Zeker, niets blaast zoals een echte stack achter je, maar in de zaal klinkt het hetzelfde, en hoe vaak komt het nou voor dat je echt lekker voluit kan gaan op het podium.
    En zeg nou eens eerlijk, heb je nu merkelijk meer tijd om gitaar te spelen of zit je nog steeds quasi even veel aan je sound te prutsen, enkel is het nu in de AxeFX ipv spullen zitten te testen, kopen en verkopen?
    Laatst gewijzigd door LordRiffenstein; 14 januari 2010 om 13:16
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

En jouw post is dan weer eens een bewijs hoe lekker agressief AxeFX-gebruikers reageren op mensen die "het licht nog niet gezien hebben" (no hard feelings)..
    En dit vind ik dan ook weer een beetje jammer.

Ik ben inderdaad IT-er in mijn dagelijkse bezigheden en een upgrade terug draaien geeft je zelden hetzelfde resultaat als daarvoor. Als ik dan lees welke grote verschillen er zitten tussen upgrades dan garandeert niets je dat een stap terug helemaal ok is.
    Dat zijn upgrades die voortbouwen op de vorige versie. Bij de Axe-Fx is het altijd de totale firmware, vgl. het met een vers installeren v/e OS. Dus op de Axe-Fx krijg je na het terugzetten v/d vorige firmware en restoren van je patches wel je oude patches terug.

P.S. Je SIG blijft gewelidg. ;-)

Klopt maar het grote verschil is dat als je een Triamp Mk1 hebt, de Mk2 perfect kan testen zonder dat je ook maar 1 ding aan je Mk1 moet veranderen. Vind je de Mk2 niks, dan plug je gewoon in de Mk1 zonder dat het je veel tijd kost om de upgrade te doen, je patches proberen aan de upgrade aan te passen, gefrustreerd te raken dat het niet lukt, je firmware terug te draaien en dan opnieuw je patches juist te moeten zetten (of in't beste geval van een backup terug te zetten). Sorry, maar op die tijd heb ik al HEEL veel plezier gehad en 2 wereldhits geschreven
    :-) But I don't buy it. De opbouw, het onderhoud en de aanpassingen aan jouw rig vergen, zeker historisch gezien, (ook) veel tijd. En geld. En ik kan in de Axe-Fx de bias verhogen zonder een schroevendraaier aan te raken. Of een andere amp testen zonder naar de winkel te hoeven. Ik heb vorige week nog mijn echte Bogner vergeleken met de nieuwe Bogner sims (XTC 20th Ann.) en stond versteld van de overeenkomsten. Nogmaals, mijn monitor blaast niet zoals mijn Bogner 2x12, maar de klankkleur en geluidsamenstelling is hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 14 januari 2010 om 13:22 Reden: aanvulling
    Alexander van Engelen

Standaard

Ik ben zelf ook IT'er (toevallig) en als je het goed doet dan is alles 100% terug te draaien. Je verhaal klopt ook niet want wat Yek al heeft uitgelegd is dat de firmware niet wordt geupdate qua losse onderdelen. De firmware is 1 gehele die wordt "geinstaleerd". Als je dus niet tevreden bent dan "deinstaleer" je de nieuwste versie en installeer je de oude weer. Als je een backup hebt gemaakt van je presets vóór de update dan is er helemaal niets aan de hand.

Ik vind het knap van Fractal Audio dat ze er in slagen om vele mensen om de paar weken/maanden het gevoel te geven dat ze een nieuw speeltje hebben. Vele bedrijven kunnen er nog wat van leren.
    Hoezo knap? Ze luisteren gewoon goed naar de gebruikers. Op het moment dat er nieuwe features worden geintroduceerd dan kan je die toch gewoon testen? Of ben jij nooit benieuwd als je favoriete software is geupdate?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tony herhaalt eigenlijk wat Lord R. zegt:

- "een bewijs en reden waarom ik nog steeds ver van de AxeFX vandaan blijf"

vs Tony's "herhaling":

- "Als jij geen tijd wilt investeren om updates te begrijpen en toe te passen dan heb je niets met een Axe te zoeken"

Dus was een beetje overbodige post van Tony, mijn constatering....
    Nee want hij doet net alsof je altijd moet updaten. Zijn hele argument is niet van toepassing. Als hij de Axe koopt zoals hij nu is zonder ooit te updaten, dan blijft het altijd de Axe als hoe hij hem kocht. Als hij gewoon had gezegd dat de Axe te veel mogelijkheden heeft en je daar geen tijd in wilt stoppen dan had ik het nog kunnen begrijpen. Maar als hij 1 van de grootste "gearslutz" is geweest dan kan ik dat weer moeilijk begrijpen. Juist voor gearslutz is de Axe een heel mooi apparaat om van je GAS af te komen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten