Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 55 EersteEerste ... 29373839404149 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 544
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia Bekijk bericht
    Paar vraagjes:
    - waar is het hout vandaan gekomen?
    - Is het een 16, 17 or 18" archtop?
    Het is een 17", en het hout heeft Richard geregeld.
    Alleen waar hij zijn spullen vandaan haalt, weet ik niet; Ik neem aan dat hij een hele lijst met adresjes heeft... Er staan wel wat links op zijn website, maar ik vermoed dat deze planken ergens anders vandaan komen. Als je het precies wilt weten, dan kun je het beste hem zelf even vragen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Even een update via de mail: plaatjes van de gitaar in zijn gloednieuwe koffer!

en nog een:

Alsof hij ervoor gemaakt is...

Nouja, en als ik het goed heb, gaat hij dus vandaag de deur uit om gelakt te worden! Ik ben benieuwd...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd...
    wij ook
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Junior Member

Standaard

Hé Woml,

Ik volg met veel plezier al een tijd dit topic, ik heb veel respect voor je oog voor detail (en geduld ;-) ). Het ontwerp vind ik erg geslaagd, hele mooie details en super nette afwerking. Maar wel strak en sober, wat ik erg mooi vind! Dit viel mij eigenlijk pas echt op toen ik de gitaar in de koffer zag liggen. Ik ben ook heel benieuwd naar de afwerking.

Standaard

Ziet er erg mooi uit allemaal!
    Ben benieuwd hoe die er verder uit komt te zien
    Keen on going

Senior Member

Standaard

Hmmm... Ja, sorry, toch weer maandag, ook al had ik gezegd dat we naar de donderdag gingen. Maar goed...

Ik heb vanavond een gitaar zien hangen die net terug was van de spuiter. Ook een archtop, zelfde houtsoorten voor de body, en dat ziet er toch wel heel fraai uit! Als de mijne ook zo wordt, dan ben ik wel blij, denk ik. Maar dat weet ik dus pas over een maand of twee... grrr... Nee, stiekem ben ik toch echt niet zo geduldig als iedereen hier wel schijnt te denken

Vandaag een begin gemaakt met de losse onderdelen. Om te beginnen nemen we een toets, zo ongeveer het broertje van degene die al op mijn hals zit. Da's wel leuk, als datzelfde spul ook in het staartstuk terugkomt.

Stukje uitzagen, en de losse puntjes komen aan de zijkant, om aan de gewenste breedte te komen:

Zijkanten recht schuren, en lijmen maarrr! (Een voor een, anders glibbert het zo.) Dit is de laatste stand van zaken:

En verder een blokje coromandel voor de brug. Dit wordt de basis:

Alleen kunnen we de vorm (met name de onderkant) pas goed maken als de gitaar zelf weer terug is. Hier bovenop komt dan, met twee van die afstelwieltjes, de eigenlijke brug. Ook een stukje van datzelfde blokje:

En daar kan het een en ander van worden weggehaald, zodat het een leuk vormpje krijgt. Dat het richeltje zo'n beetje schuin loopt. Intonatie, u weet wel waarom...

En nog even een vooraanzicht:

Zo ongeveer. Hij moet nog strakker, en gladder, en netter, maar dit is zo'n beetje waar het heen gaat.

Dit schiet dan weer lekker op allemaal! Zelfs zo erg, dat we waarschijnlijk volgende week (en dan trouwens wel op de donderdag...) nog even bezig zijn met dit spul, maar daarna moeten er toch dingen gaan gebeuren waarvoor ik liever de fysieke gitaar bij de hand heb. Om te kijken hoe het komt te zitten/hangen/staan. Dus ik vrees dat het daarna een tijdje stil gaat worden op dit front.
    Laatst gewijzigd door Woml; 18 januari 2010 om 23:47

Standaard

dit is toch wel even andere koek dan een brug uit een doosje trekken en op je body schroeven!

ik heb het bouwproces in stilte gevolgd maar ben diep onder de indruk!

Als ik dit zo zie voel ik me heel klein....

errug mooi!

gr

@je

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht

Als ik dit zo zie voel ik me heel klein....
    Ja dat heb ik ook wel vaker op dit forum, mooi werk die brug
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Standaard

Uit interesse: wie is de spuiter, wat voor ervaring heeft ie met gitaren, wat voor laksoorten, en wat kost dat zo ongeveer? Spuitwerk vind ik namelijk een nogal vervelende klus, vaak...

Senior Member

Standaard

Het vaste adres waar Richard zijn gitaren heen brengt, is een autospuiterij ergens in Zeeland (hier) Ik begrijp uit hun site dat ze naast auto's bijvoorbeeld ook keukens en instrumenten doen, en ze schijnen er behoorlijk ervaren in te zijn.
    De mijne wordt met nitro gelakt, maar ze hebben vast ook nog andere mogelijkheden.
    Wat het kost, weet ik niet. Ik heb de factuur voor deze maand nog niet binnen. Ben wel benieuwd. Ach, er is al zo'n bak met geld in gaan zitten, dat dit er ook nog wel bij kan
    Laatst gewijzigd door Woml; 19 januari 2010 om 19:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten