Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 72 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    We zullen wel zien en als het echt moet dat koop ik m wel nieuw maar op de een of andere manier steekt het me als ik de volle mep moet betalen. Voelt een beetje aan als een wit overhemd dragen terwijl ik altijd donkere overhemden draag...
    Te koop:
    http://www.fractalaudio.com/forum/vi...p?f=21&t=12849
    Alexander van Engelen

Standaard

... en alweer verkocht...

Standaard AxeFX 9.0

Tja, het kan verkeren, zit ik vorige week nog op te scheppen over mijn sounds, vandaag heb ik geupdate naar 9.0; maar ik denk dat ik weer snel terug ga naar 7.08. Iemand anders ook zo'n cultuurschok gehad??? Iedereen heeft het erover dat de amps natuurlijker en warmer klinken, ik hoor alleen maar meer laag. Alle levels van mijn zorgvuldig getweakte presets zijn naar de mallemoer en clippen, sommige effecten klinken volledig anders, kortom, ik kan opnieuw beginnen. De high gain amps klinken inderdaad wel wat beter, maar het ergste is nog dat ik de CAE niet meer zo aan het klinken krijg als voorheen. Deze klinkt nu gewoon nergens meer naar, wat ik ook doe, en dat was 80% van al mijn presets. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen of tips? Ik heb al of het fractal forum zitten struinen, maar daar zie ik ook tussen de bomen het bos niet meer.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Ik reageer op grote afstand want ik heb geen Axe-FX maar ik zou zeggen: downgraden die hap! Het werkte toch goed voor je? Het blijft een gereedschap, en nieuwe snufjes zijn altijd leuk om te proberen maar het moet wel werkbaar blijven. Vergelijk het met Windows: voor de meeste mensen werkt XP goed genoeg. Dan is het de moeite van upgraden naar Vista en tegenwoordig Windows 7 toch niet waard?

Wel een enorme bummer dat die nieuwe firmware zo tegenvalt voor je. Begrijp ik goed dat je versie 8 hebt overgeslagen?

Standaard

Hey Paulus,

Mijn post teruglezend realiseer ik me dat de frustratie er na een hele dag tweaken vanaf druipt Vanaf mijn laatste versie 7.08 was ik inderdaad dermate tevreden dat ik van de updates ben afgebleven, want ik had er godsgruwelijk veel tijd aan besteed (ik ben wat sounds betreft een beetje anal) en ik had de sounds tot in het ziekelijke getuned op mijn IEM's, FOH en de rest van de band. Het ziet er naar uit dat ik dus opnieuw kan beginnen. Gelukkig heb ik gewacht totdat het qua optredens wat rustiger werd.
    Ik vroeg mij af of er voor wat mijn geliefde ampmodels (met name CAE/Blackface/Brownface) wellicht mensen (Yek?) zijn die weten waar het hem precies in zit waardoor het nu zo rigoreus anders klinkt. Mee eens, terug naar 7.08 zou kunnen, maar ik weiger aan de andere kant ook te geloven dat al die andere mensen op het fractal forum slechtere oren hebben dan ik...

Morris

Senior Member

Standaard

Nee, ik weet het niet precies. Je zat nog op 7 dus, heb je voor de zekerheid wel alle presets laten updaten (Utility menu)? En staan je Global en I/O instellingen nog goed?

De wijzigingen zitten mn in het power amp sim gedeelte, waardoor álle amp sims zijn beinvloed. 95% is positief over 9.0, maar ik herinner me dat - je zal het net zien! - inderdaad een paar CAE-liefhebbers (en een paar MESA-ers) problemen ondervonden.

De "beste" aanpak is alles terug naar default zetten en dan weer starten. Van de advanced params wordt steeds minder gebruikt gemaakt sinds 9.0.

De eff. zijn trouwens niet zo gewijzigd, behalve m.n. de reverb. Vreemd dat dat niet goed uitpakt bij jou.

In de wiki staat trouwens een tweakguide voor de CAE (9.0):
    http://axefxwiki.guitarlogic.org/ind...B_SE_Lead_Tips

Edit: de CAE is inderdaad wel gewijzigd in 9.0, vandaar ("Reworked CAA models and corrected incorrect bright cap value in CAA 3+ LD mode"). Dus je zult 'm opnieuw moeten instellen.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 14 januari 2010 om 01:41
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Nog iets: bij een paar sims merk ik dat een te hoge Master tot oversturing in de lage freq's leidt.
    Dus alhoewel men zegt dat het volume een Brownface of Blackface of Plexi 'gecranked' moet worden, is het beter 'm wat lager (8 of minder) te houden, en bij de Fenders de Drive ook niet te hoog.
    Met Bright aan (default), alle normale tooncontrols op 12 uur en de adv. params op default, heb ik op de Brownface al een prima Fender toon.
    Alexander van Engelen

Standaard

Yek, thanks voor je reply en je tips. Ik ga dit morgen meteen eens nader onderzoeken.
    Vwb effects, wat meteen opviel: ik gebruik vaak een Q-chorus, die ik in serie zet. Die klinkt nu heel dof en ik weet niet waar het aan ligt. Ook de Comp en EQ's doen niet meer wat ik wil. Dit zal echter wel aan mij liggen, ik moet hier denk ik wat meer mee tweaken, FX vind ik ook minder belangrijk eigenlijk. Wat belangrijker is zijn de amp models: Ik heb bij de CAE models redelijk gestoeid met de advanced parameters, trial en error zeg maar, totdat ik het goed had. Dit is nu minder belangrijk? En resetten van de amp doe ik door het ampblock te verwijderen en opnieuw toe te voegen? Dat ga ik dan maar eens proberen. Of moet ik op elke parameter dubbelklikken voor de standaard waarden terug te krijgen? Je zei dat er meer mensen met problemen met de CAE models waren? Weet je wellicht een linkje naar het topic?

Thanks mate,
    Morris

Senior Member

Standaard

Hee Morris, misschien handig om ff de firmware notes vanaf 7.09 te bekijken. Hier staan ze allemaal:
    "http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Firmware_history"

Ik lees bv over de chorus (8.0): "Added HICUT FREQ parameter to QuadChorus block. This parameter, in the Advanced menu, allows you to control the corner frequency of a lowpass filter on the wet signal. This can be used to replicate the limited frequency response of analog chorus/flanger units.". En over de compressor: "Improved Studio Compressor algorithm" en "Increased power detector filtering in Compressor block. This reduces distortion when Attack and Release values are set to very high values. The range of the Release rate parameter has been changed. Existing presets should be auditioned".

Er is zoveel veranderd sinds 7.08. De meeste gebruikers zijn overgestapt vanaf 8.x. Komend vanaf 7.08 zal het wel een schok zijn ja!

Een AMP block reset je door Bypass (niet Eff.ypass) ff ingedrukt te houden. Dan moet je opnieuw het amp type kiezen. Alternatief: her-selecteer het amp type (CAE), daardoor worden alle advanced params + Bright + Boost + Damp + SAG teruggezet op hun defaults (toonregeling niet).

Linkje met echt duidelijke info heb ik niet gevonden.

Succes :-)
    Alexander

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Yek, thanks voor je reply en je tips. Ik ga dit morgen meteen eens nader onderzoeken.
    Vwb effects, wat meteen opviel: ik gebruik vaak een Q-chorus, die ik in serie zet. Die klinkt nu heel dof en ik weet niet waar het aan ligt. Ook de Comp en EQ's doen niet meer wat ik wil. Dit zal echter wel aan mij liggen, ik moet hier denk ik wat meer mee tweaken, FX vind ik ook minder belangrijk eigenlijk. Wat belangrijker is zijn de amp models: Ik heb bij de CAE models redelijk gestoeid met de advanced parameters, trial en error zeg maar, totdat ik het goed had. Dit is nu minder belangrijk? En resetten van de amp doe ik door het ampblock te verwijderen en opnieuw toe te voegen? Dat ga ik dan maar eens proberen. Of moet ik op elke parameter dubbelklikken voor de standaard waarden terug te krijgen? Je zei dat er meer mensen met problemen met de CAE models waren? Weet je wellicht een linkje naar het topic?

Thanks mate,
    Morris
    Alexander van Engelen

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Tja, het kan verkeren, zit ik vorige week nog op te scheppen over mijn sounds, vandaag heb ik geupdate naar 9.0; maar ik denk dat ik weer snel terug ga naar 7.08. Iemand anders ook zo'n cultuurschok gehad??? Iedereen heeft het erover dat de amps natuurlijker en warmer klinken, ik hoor alleen maar meer laag. Alle levels van mijn zorgvuldig getweakte presets zijn naar de mallemoer en clippen, sommige effecten klinken volledig anders, kortom, ik kan opnieuw beginnen. De high gain amps klinken inderdaad wel wat beter, maar het ergste is nog dat ik de CAE niet meer zo aan het klinken krijg als voorheen. Deze klinkt nu gewoon nergens meer naar, wat ik ook doe, en dat was 80% van al mijn presets. Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen of tips? Ik heb al of het fractal forum zitten struinen, maar daar zie ik ook tussen de bomen het bos niet meer.

Morris
    Ik had laatst ook zoiets, effe een lampje in mij CAE 3+SE geupgrade naar een betere versie en tjonge dat klonk nergens naar. Kon ik gelijk helemaal opnieuw beginnen met een ander lampje te plaatsen. Ja downgrade, je moet wat om je sound te hebben

Zonder dollen, het is wel klote dat er zo'n groot verschil is tussen firmware versies maar dat bewijst natuurlijk ook dat er ECHT wel wat veranderd en er echt aan gewerkt wordt (tov bv de Microsoft-manier van upgrades ). Je post is weer eens een bewijs en reden waarom ik nog steeds ver van de AxeFX vandaan blijf.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten