Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 188

Discussie: Bling King

Senior Member

Standaard

Er komen in eerste instantie vintage voiced singlecoils in HB behuizing in (Airline). Zou kunnen dat ik later toch kies voor Duesy P90's. En ik ga er toch een dure B5 opzetten, omdat ik dat tegenwoordig veel gebruik en omdat ik wil gaan voor maximum glitter and shine.

Senior Member

chicken

Met B5, heerlijk. Ik hoop dat je er niet te bekend mee wordt, Gibson heeft niet voor niets TV Yellow uit gevonden

Senior Member

Standaard

Ben benieuwd wat het met zo'n pickup zou doen : e-baylinkje
    en een fotootje :

EDIT : crap, klein fotootje ...

Zoiets dus :
    Laatst gewijzigd door Kakihara; 13 januari 2010 om 18:00
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

at Hedge: ik snap 'm niet

at kakihara, ja die ouwe dearmond pickups hebben vaak mooie covers. nu is goud voor mij toch een brug te ver en icm silversparkles wel een hele kanaaltunnel

hier wat fotootjes van de headstock, die loopt wat achter qua laklagen op de body. ik post er enkele, het is sowieso al moeilijk om een indruk te geven van dat sparkle effect. als ie goed gelukt is (voorwaardelijke wijs) post ik wel wat bewegende beelden.

de achterkant en zijkanten van de hals/kop worden nog wat vintage gestained.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ...
    at kakihara, ja die ouwe dearmond pickups hebben vaak mooie covers. nu is goud voor mij toch een brug te ver en icm silversparkles wel een hele kanaaltunnel ....
    Ik doelde voor één keer niet op het uiterlijk, al mag dat er wel zijn natuurlijk
    Om de een of andere reden klinken die ouwe DeArmonds in werkelijk élke gitaar wel lekker. En ik heb zo'n blauwgroengrijs vermoeden dat dat in de Thin Kings niet anders zou zijn...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Ik doelde voor één keer niet op het uiterlijk, al mag dat er wel zijn natuurlijk
    Om de een of andere reden klinken die ouwe DeArmonds in werkelijk élke gitaar wel lekker. En ik heb zo'n blauwgroengrijs vermoeden dat dat in de Thin Kings niet anders zou zijn...
    yep i know, dearmonds zitten in de planning als ik ooit de guttlin tribute aan de H44 bouw

Senior Member

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Met B5, heerlijk. Ik hoop dat je er niet te bekend mee wordt, Gibson heeft niet voor niets TV Yellow uit gevonden
    Mocht je ooit met de Bling King op TV komen, dan glittert hij een barst in het beeldscherm. Volgens mij was TV Yellow bedoeld om dit te voorkomen (op zwart-wit schermen. Maar ik kan er natuurlijk vreselijk naast zitten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Mocht je ooit met de Bling King op TV komen, dan glittert hij een barst in het beeldscherm. Volgens mij was TV Yellow bedoeld om dit te voorkomen (op zwart-wit schermen. Maar ik kan er natuurlijk vreselijk naast zitten.
    wist ik niet, weer wat geleerd. maar de Bling King wordt uiteraard gebouwd ifv
    3D tv die binnenkort zijn intrede doet

Senior Member

Standaard

nog wat pics, ik weet het, het is wat saai: veel van hetzelfde, al wordt het irl bij elke laklaag beter, dat verschil voel je vooral als je erover wrijft. Denk wel dat ik het oppervlak volstrekt strak krijg mits nog wat lagen. Ik schuur nu tussen de lagen met 240 grit, dan nog es met 400 om krassen weg te halen (wel vervelend wat je ziet de krassen niet met al die sparkles).

Ik ben wel benieuwd of de sparkles nog terug tot leven komen bij het polijsten. Nu denk ik soms dat ze te plat liggen, maar ik vermoed dathet wel goed komt.

Senior Member

Standaard

Ik dacht dat de TV yellow juist zo was gemaakt dat je hem op een zwart/wit tv heel gemakkelijk kon herkennen als gibson:

Body in een lichte kleur, een zwarte opzichtige slagplaat en een zwarte p90.

Een kleurrijke fender was veel minder opzichtig in zwart/wit.

soit, mijn kennis van de gibson geschiedenis ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten