Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 925 van 1214 EersteEerste ... 4258258759159239249259269279359751025 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.241 t/m 9.250 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Vind jij modulatie pedalen niet volkome kut klinken 'voor' de thunder? die amp heeft echt gemaakt dat ik extra kabels nodig had voor die damn fx-loop. maar opeens klinkt alles mooi.
    wat is een feedbacker precies? ik zou graag een knopje hebben dat de boel laat vluiten en knarsen en piepen.
    Als ik het crunch/lead kanaal van mn versterker bij de modulatiepedalen aanzet, klinkt t idd niet bepaald fantastisch, om het maar even zachtjes te zeggen. Alleen gebruik ik bijna altijd gewoon mn Odrives/Dist/Fuzz voor mn lead, het kanaal op de versterker staat (bijna) nooit aan, dus daar heb ik niet veel problemen mee. Met het clean kanaal voor/na merk ik weinig verschil, en als er al verschil is niet zozeer in negatieve/positieve zin. Ook maakt de equalizer (op mn bord) veel uit in hoe de modulatie klinkt. Zo kan ik makkelijk als ik behoorlijk extreme modulatie aan heb staan de "pieken" in de wave van mn flanger/phaser regelmatiger laten klinken.

Simpel uitgelegd zorgt die feedbackknop ervoor dat het signaal enorm vaak door het pedaal gejaagd wordt. Dit geeft zoals jij het zegt inderdaad allemaal piepen en knarsen :P wel toffe knop om mee te rotzooien om de zoveel tijd xD
    ik heb zo'n pedaal echter ook apart.. een klein pedaaltje met 1 knop. daar zit dan een FX loop in, waar je opzich je hele pedalboard in kunt stoppen, dan krijg je dus nog ergere bliepjes en knarsjes en random tones doordat het signaal dan enorm vaak door je hele pedalboard wordt gesjeesd.
    Het is overigens een clone van een Death by Audio Sonic Annihilation.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
    Ik heb min of meer dezelfde vraag, hoe gebruik je die FuzzFactory en/of heb je er een filmpje oid van? Ben wel benieuwd!
    Tja, hij geeft een heel specifiek geluid, ik heb het nu behoorlijk druk met school, maar ik zal over 2 weekjes wel eens filmpje online zetten over sowieso mn hele bord met ook die FF. Staan natuurlijk nu ook zat filmpjes van op youtube. meestal speel ik er schelle "knarby" tussenriffjes mee of gebruik ik m gewoon voor synthesizer achtige geluiden. Ook werktie cool in combinatie met bijv. harmonizer functie met suboctaaf van mn whammy, of in combinatie met mn envelope filter in bepaalde settings. als ik (door de bass control) een er wat vollere sound van maak issie in combinatie met mn overdrive ook behoorlijk geschikt voor zware metalriffs. Voor echt hele akkoorden of stukken met open uitklinkende tonen gebruik ik m alleen bijna nooit.

Standaard

En daar is 'ie dan!

Van:

Naar:

Het lijkt een grote verandering, maar ik heb niet alles gefotografeerd
    Eerder was er de update met de tonepress en de pog, toen was m'n plank vol. Met het komen van de mmdlx daarna moest de byoc wijken, en heb ik het plekje van de flanger opgeofferd.
    De Möller en OCD zijn pas net gisteren van het bord gehaald en daarvoor in de plaats zijn de DLS en de Diablo gekomen.

Ik zit nu met twee adapters, dus ik ben sterk geneigd om een voeding te kopen die het allemaal kan. De Schizophrenic is betaalbaar, en heeft 6 outputs. Als je 2 outputs stacked, krijg kan ik 24 volt krijgen voor de mmdlx. De 6e output kan op 18V, voor de DLS. Dan hou ik dus 3 uitgangen over, om 4 pedalen te voeden. Niet ruim dus.

De Pedalpower 2 past ook prima onder het bordje, en biedt meer mogelijkheden, zeker omdat ik er ook wellicht een wah mee wil voeden. Ik ben er dus nog niet over uit.

Bekabeling gaat nu weer wat houtje touwtje, maar ik ga waarschijnlijk voor een lava cable kit. Hopelijk kan je daar het snoer gewoon los van kopen op een handige manier (lees: niet te hoeven importeren uit de vs, waarbij de verzendkosten hoger zijn dan de kosten van het snoer zelf).

Ben nog niet helemaal tevreden: m'n wah kan er niet op. Groter bord dan maar? Of de wah 'los' houden? Ik weet het niet..
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 12 januari 2010 om 18:45

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    En daar is 'ie dan!

Dan hou ik dus 3 uitgangen over, om 4 pedalen te voeden. Niet ruim dus.
    Kun je niet via een daisy chain je korg voeden?

Dacht het zelf zo te doen (als ik al mijn pedalen heb) en de delay kan ik ook apart voeden dus kan zeker 7 pedalen in totaal hebben.

9v
    1 Tremelo
    2 Chorus
    3 Delay
    4 Tuner
    5 Fuzz
    4-18v
    6 OCD
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Ik snap je niet, ben ik bang.
    Nu worden alle pedalen gevoed via powerall + daisy, en de mmdlx heeft een eigen adapter. Maar ik wil eigenlijk niet met twee losse adapters werken..

Senior Member

Standaard

netjes en strak, cool!
    welke pedaltrain is dat als ik vragen mag?

zit serieus te twijfelen tussen een pedaltrain+case of een showmaster 24 en zelfbouw plank..

edit:
    jezus, 75 euro voor zo een kabel kitje...
    Laatst gewijzigd door Schuey; 12 januari 2010 om 19:03

Standaard

Stel dat je die schizo koopt en je gebruikt al de 6 uitgangen maar je wilt nog 1 pedaal extra voeden nl. je tuner dan kun je dat toch met een daisy chain doen?
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Stel dat je die schizo koopt en je gebruikt al de 6 uitgangen maar je wilt nog 1 pedaal extra voeden nl. je tuner dan kun je dat toch met een daisy chain doen?
    Ja, dat kan:

1+2: mmdlx
    3: Pog+phase
    4: Diablo
    5: tuner+tone press
    6: DLS

Dat zou een mogelijkheid zijn. Is zoeken naar de optimale combinatie.
    Maar dan moet ik weer belachelijk veel 'custom' kabels kopen of maken.
    En ik ben lui tegenwoordig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    netjes en strak, cool!
    welke pedaltrain is dat als ik vragen mag?

zit serieus te twijfelen tussen een pedaltrain+case of een showmaster 24 en zelfbouw plank..
    Dit is een pedaltrain JR. Echt een perfect board voor mij. Klein genoeg om praktisch mee te nemen (in softcase) en er kan genoeg op.

jezus, 75 euro voor zo een kabel kitje...
    Ja, niet goedkoop. Maar als je alles gaat bekabelen met, bijvoorbeeld, neutrik pluggen en een goeie kabel, dat scheelt het niet zoveel hoor..
    Eerder soldeerde ik gewoon alles, maar daar ben ik eigenlijk een beetje klaar mee..

Senior Member

Standaard

Je hoeft dan toch alleen 1 zo'n kabeltje te kopen:

http://www.maxguitarstore.com/store/...productID=3901

?

Moderator

Music

Nee, daarmee verdubbel je de spanning niet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten