Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 188

Discussie: Bling King

Senior Member

Standaard

de methode die ik toepas, blijkt tot nu goed te werken en komt blijkbaar overeen met wat die gast op tdpr met de roze sparkle tele deed. als ik het resultaat zie wat hij uiteindelijk haalt, zou nice zijn...

ik gebruik acryl

wat ik tot nu toe deed:

- body grainfillen en primen (heel grondig)
    - blanke laag spuiten en daar gecontroleerd de sparkles overheen strooien met goed gemikte schokjes van het potje op de juiste hoogte, zodat je een mooie spreiding krijgt. Dat had ik geoefend op een teststuk.
    - ophopingen wegblazen, legere plekken sparkles in blazen
    - de sparkles met een blanke laag gefixeerd
    - dan de randen en binnenrand fgat nog es besparkled en weer gefixeerd
    - vanaf dan twee / drie lagen per dag blanke lak, tussenin loszittende sparkles afborsten of met hand wegwrijven.
    - er zitten nu een zevental lagen op. bijna alle sparkles zijn volledig bedekt.
    - ik ga er nu nog een heel deel lagen opspuiten en dan kijken of ik een eerste keer kan gaan schuren. Hier en daar hoogzittende sparkles wegschuren is idd geen probleem lijkt me. In principe zou het handigst zijn als ik nu enkele dikkere lagen met een roller zou kunnen doen om dikte sneller op te bouwen. Maar ik heb schrik voor lakinteractie tenzij me iemand kan zeggen welke blanke lak in pot compatibel is met motip?

in februari heb ik een optreden waarop ik de Blink King wil gaan gebruiken, hopelijk gaat dat lukken.
    Laatst gewijzigd door barno; 11 januari 2010 om 01:02

Senior Member

Standaard

Ik zou af en toe wat "rust/uithard tijd" laten. Een paar dagen rust om die dikke 7 lagen eventjes te laten uitharden? Of is het onzin wat ik zeg?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Ik zou af en toe wat "rust/uithard tijd" laten. Een paar dagen rust om die dikke 7 lagen eventjes te laten uitharden? Of is het onzin wat ik zeg?
    Op zich geen onzin, maar ik betwijfel "Barno & rust" wel een haalbare combinatie is.

Ondanks van het feit dat ik toch een bepaalde afkeer van sparkles heb moet ik toegeven dat dit er wel zeer goed uit gaat zien.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Op zich geen onzin, maar ik betwijfel "Barno & rust" wel een haalbare combinatie is.

Ondanks van het feit dat ik toch een bepaalde afkeer van sparkles heb moet ik toegeven dat dit er wel zeer goed uit gaat zien.
    ja, mss toch maar wat meer tijd gunnen om tussentijds uit te harden.

afkeer sparkles: ik ben er ook niet zot van maar ik probeer met guttlin gewoon alles uit waarvan ik denk dat het goed gaat bij het model. Glittergitaren: is ook zo a thin line: makes you look stupid or makes you look utterly cool ...

Senior Member

Standaard

Hee, zolang je niet een kudde linedancers voor je podium hebt staan zijn sparkles cool
    Alhoewel ik in de juiste context (in texas dus) die texas-vibe wel kan waarderen.

Senior Member

Standaard

nog wat verder, een eerste keer licht geschuurd en het reliëf verdwijnt nu zienderogen.
    Ook de binnenrandjes van het f-gat sparkle. In principe is binding veel handiger om overgangen af te werken met sparkles, maar deze body was al gefreesd, dus de sparkles moeten ook op de randen, daar is het opletten ook met schuren.

de vintage style postkaart lag per toeval op tafel; het meisje couldn't care less about sparkles

Even de coverplaatjes erop. De headstock is ondertussen ook gesparkled en eerste laklagen. Als we over the top gaan, dan meteen all the way...

Standaard

Mooi !
    Ook niet mijn eerste voorkeur maar alles wat met zorg, liefde en kunde is gemaakt, vind ik fijn om te zien. En je weet pas echt hoe het uiteindelijk wordt, als je het een keer gemaakt hebt.

Ik had gedacht dat de laklaag wel dikker zou zijn maar op de foto's lijkt dat reuze mee te vallen?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Music

Hey Barno,

Gaaf, had met de kerst mooi bij de kerstboom gepast.

succes verder

groetjes Charlotte

Standaard

Richtig geil ja. Ben benieuwd naar welke pickups erop komen. Volgens mij zouden Dynasonics het goed moeten doen op zo'n gitaar.
    Mijn band op Myspace

If this is your reality, what must your nightmares look like

Senior Member

Standaard

Ik heb een nieuwe favoriete Guttlin
    (zou een all time favourite zijn moest het met purple flakes zijn )
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten