Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 55 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 544
    Senior Member

Standaard

Hey,

Het straalt gewoon van de foto's af dat je 'm met heel veel plezier aan het bouwen bent.
    Onwijs, joh, die carve. Dat scherpe lijntje in de carve bij de cuttaway geeft op een of andere manier een mooi geheel bij het begin van de hals op de body.

Complimenten hoor!!!

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

Raarrr... Imageshack heeft kuren. Nu kan ik de laatste fotootjes er niet in plakken!
    Nou is er ook niet heel erg veel aan te zien, gewoon weer een paar aanzichtjes, meer om te kijken of mijn nieuwe speeltje het doet (heb mezelf als goed begin van het nieuwe jaar een nieuwe camera gekocht).

Voor de rest heb ik vandaag alleen maar staan schuren. Het hielkapje netjes gelijk getrokken met de hiel, en de hele body nog eens kritisch langsgelopen met korrel 220. En daarna alle schuine krassen er uit zien te krijgen met korrel 320.
    Hij voelt nu aan alle kanten heerlijk glad, en je moet hard je best doen wil je nog ergens rare dingetjes ontdekken. En de meeste ongerechtigheden die er nu nog in zitten, gaan er vermoedelijk/hopelijk bij de spuiter wel uit.

Want hij is nu dus officieel spuitklaar! Volgende week gaat hij uit logeren, als het goed is meteen in een gloednieuwe koffer, en dan zie ik hem een hele tijd niet terug...
    In de tussentijd kunnen we dan rustig aan de losse onderdelen beginnen. Ik heb al een kladblaadje met wat ideeën voor het staartstuk en het slagplaatje. Alleen de brug is nog niet heel uitgewerkt. Op het plaatje staat alleen maar een rechthoekje waar hij moet komen.

Maar goed, omdat het wel even kan duren voordat hij weer terug is, en omdat we niet zo heel lang nodig zullen hebben voor de losse stukjes, en omdat de trip naar de spuiter juist voor volgende week donderdag gepland staat, en omdat ik dan ook eigenlijk beter thuis kan zijn om te babyzitten, slaan we maar weer eens een weekje over.
    Er hoeft niet veel meer, maar dat betekent helaas niet dat het nu snel gaat...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Ach het loont altijd om veel aandacht aan de details te besteden, maar daar weet jij volgens mij alles van af. Ik vind het in ieder geval een prachtding, en ik hoop dat het een gitaar voor de rest van je leven gaat worden.

Senior Member

Standaard

Hee, Imageshack doet het weer! Nou, dan dus toch nog even de nieuwste foto's:

Erg jammer dat je niet kunt zien hoe glad de boel nu is. Eigenlijk had ik een extreme close up moeten maken van de krassen, die je niet meer ziet

Ja, die kop kenden we ook al...

En de laatste. Ze zijn een beetje groenig uitgevallen, ik moet nog eens wat meer experimenteren met de witbalans.

Senior Member

Standaard

Wat een ontzettend mooie gitaar. Erg goed in balans, leuke designtrucjes en een mooi eigen gezicht (inclusief klasse logo!)

Het allermooiste vind ik het doorlopende lijntje/boogje van het einde van de toets overlopend in het carvelijntje op de "punt" van de body.

Bovendien bewonder ik je engelengeduld, het zou mij allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang duren!
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Het allermooiste vind ik het doorlopende lijntje/boogje van het einde van de toets overlopend in het carvelijntje op de "punt" van de body.
    Dat was me dus zelf nog niet eens opgevallen! Per ongeluk...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Dat was me dus zelf nog niet eens opgevallen! Per ongeluk...
    Uit ongelukjes ontstaan de mooiste dingen! Laten we het dan maar gooien op zo goed gevoel voor design, dat dit soort dingen vanzelf ontstaan...
    Turn it up • Bring the noise

Standaard

Wat een geweldig stuk vakmanschap! Ik ben benieuwd hoe het er eenmaal uitziet met alles erop en eraan.

Standaard

Echt prachtig.

Paar vraagjes:
    - waar is het hout vandaan gekomen?
    - Is het een 16, 17 or 18" archtop?

Ik heb zelf nog wat archtop platen liggen (spruce), moet tzt nog eens een keer wat maple aanschaffen voor een mooie archtop!

Senior Member

Thumbs up

Gaaf !!!!

succes met afbouwen.

groetjes Charlotte

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten