Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 76 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 752
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht
    ok, dan ga ik de top maar vlakken.. het leek me ook al beter voor het hout ( geen spanning enzo...)

dank zo ver..

nog een vraag, mijn werkplaats is (behalve als ik er aan het werk ben) niet verwarmd. Ik zag vandaag dat de luchtvochtigheid op ongeveer 70% lag.

Mijn hout voelt daardoor wat vochtig aan... moet ik het voor het verwerken en lijmen eerst maar in mijn verwarmde huis leggen zodat het weer wat kan drogen?

ik heb weinig zin in kromgetrokken halzen enzo....

alvast bedankt
    gr
    @je
    Ik vind 70% in een Nederlands klimaat acceptabel. Daarboven loop je het risico van slechte lijmnaden door onvoldoende absorbtie van de lijm in de delen doordat de vochtgraad in het hout te hoog is; kortom, een lijmprobleem.

Opslag en gebruik is altijd een kwestie van gecontroleerd laten aclimatiseren in de werkomgeving.

Senior Member

Standaard

Hebben hier al mensen ervaring gehad met paulownia? schijnt een hele lichte, Japanse houtsoort te zijn die erg snel groeit maar toch erg goed klinkt. In Japan wordt het al heel lang gebruikt voor instrumenten maar ik vroeg me af hoe geschikt het hout is voor een gitaar. Vond er al wat over op tdpri maar die gasten zijn zo snel in een hype en er dan weer uit dat ik niet echt kan opmaken wat je er nou mee aan moet....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Ik heb wel al gekeken of de AFH het op voorraad heeft, maar op de website is er niks te vinden . Misschien eens bellen. Lijkt mij ook interessant om eens te proberen.

Senior Member

Standaard

weet iemand van welk hout de 'wings' van deze gitaar zijn gemaakt?

Ik zoek een houtsoort met een mooie ruige tekening (zoals in de foto) voor een volgend project (geen flame, quilted of spalted maple). Ik dacht aan bv. dosse gezaagd essen en dan donker beitsen, zijn er nog zulke houtsoorten?

thx

Standaard

Eiken. Als je het aandurft.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

zo moeilijk te bewerken?

Standaard

Nee, dat vind ik reuze meevallen. Maar sommigen vinden het oubollig, schoolbankjes-achtig, of protserig meubilair-achtig.
    Sommigen vinden het geen goed 'toonhout'; uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het een helder geluid geeft met risico op schelheid bij overdaad.

Het is zwaar, maar ik geloof redelijk vergelijkbaar met bv. mahonie en esdoorn.

In jou geval zijn het alleen maar wings; dan lijkt de invloed op het geluid me kleiner dan wanneer directe snaarspanning erop staat.
    Ik heb het voor alle onderdelen van de gitaar al gebruikt, tot grote tevredenheid. Heel stevig en ik heb nog nergens een neiging tot 'werken' kunnen bespeuren.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

het is zelfs enkel bedoeld als 'wings on top', dus hetzelfde als op de foto hierboven maar dan enkel als top bedoeld. en af en toe mag ouwbollig/meubelachtig best wel is. ik ben nog maar 21 dus ze zullen mij nog niet te snel oud noemen.

thx aaron, na de examens is een plankje zoeken met een mooie tekening (want daarom is het te doen)

Senior Member

Standaard

Volgens mij geen eiken, want ik mis de spiegels, denk eerder aan kastanje, of essen.

Beide gekleurd natuurlijk.

Het is wel goed gedaan, want je ziet niets op die esdoorn neckthrough...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Eiken kan best mooi zijn;

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten