Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 24 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 235

Standaard

Heb afgelopen week de nieuwe Captain 34 gehoord bij HAAR, gedemonstreerd door degene die regelmatig filmpjes maakt voor v.d.Haar, Woody.
    Klonk echt super, Woody kan ook wel spelen zeg !

De top ziet er ook erg mooi uit samen met die nieuwe speakerkast !!
    Erik heeft mij verschillende speakerkasten laten horen. (Dan merk je pas hoeveel mogelijkheden er zijn, zat echt veel verschil in)

Hier staat inmiddels een foto: http://www.guitarking.nl/index.php?homepage_nl

Senior Member

Standaard

kan het me niet voorstellen maar het lijkt alsof het speaker doek er behoordlijk brak op zit.

Zal wel door foto komen.

Hoe klonk hij btw? Erg anders?

Senior Member

Standaard

Ik heb die Captain II getest samen met mede lid Marc O. Hele toffe amp, alleen bakken gain die ik persoonlijk niet zou gebruiken en veel feedback. Getest met een strat van Haar, erg toffe gitaar. Erik is een zeer toffe peer in real life, mail gewijs zou het wellicht vriendelijker kunnen maar als je 150 mailtjes per dag krijgt of iets niet goedkoper kan en dit kost het in Duitsland zou ik ook gek worden.
    Enfin terug naar de amp; gewoon kwaliteit. Mooi bellerig clean, vet en punchy tegelijk, en ook lekker bijtend.. De gain kanalen klinken ook echt stevig, en numero 3 is echt onwijs. Persoonlijk zou ik de amp niet kopen, en gaan voor een Matchless Avenger of Independence. Die amps hebben voor mij net wat meer eigen karakter!

Senior Member

Standaard

Vind de looks van de Captain II super vet! Ben benieuwd wat er allemaal anders aan is tov de oude.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    hij heeft een R40 topje.
    Oh, in dat geval: ik heb de R40 combo.

Een V30 snijdt door de mix heen als een warm mes door roomboter. Zonder band echter klinkt het wel een beetje "hard". Ik heb in de R40 combo een tijdje een G12-65 gehad, dit klonk clean echt fenomenaal: qua vervorming weer wat minder. En in een bandsituatie prikte de G12-65 weer minder door het geheel.

Toen de V30 teruggezet. Qua vervorming weer een prachtige lead tone: maar clean dus weer minder.

Na weer weken in het repetitiehok ga ik denk ok toch weer de G12-65 erin zetten. 70% van wat ik speel is clean en ik denk dat ik met (andere) scheurpedalen toch maar ga kijken of ik m wat meer "snijdend" kan maken.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

vraagje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kidrock Bekijk bericht
    Ik heb dat ook gemeld bij Erik, maar ik kreeg letterlijk te horen dat ik geen problemen moest zoeken die er niet zijn! Maar goed, na de nodige discussie zijn die punten toch bij Leendert terecht gekomen en ik kreeg toen van Erik via de mail te horen dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal en die volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop. Case-closed en daar moet ik het maar mee doen.
    wat een ontzettende lullige manier van je probleem behandelen zeg... zou niet moeten mogen als je zoveel geld komt brengen bij die zaak.

ik lees vaak de problemen rondom hook versterkers, en heb af en toe een beetje het idee dat de eigenaren ze maar op de koop toe nemen juist omdat ze misschien zoveel geld hebben moeten neertellen voor dat ding.

als je een auto koopt, die pas goed loopt boven de 30 kilometer per uur blijf je toch ook net zolang zeiken tot ze het gefixt hebben ? sterker nog... een beetje garage zal zorgen dat die auto weer goed rijdt.

ik snap die vd haar niet, en leendert zelf dan ook niet helemaal als zijn producten blijkbaar allemaal van die net niet probleempjes vertonen ....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    wat een ontzettende lullige manier van je probleem behandelen zeg... zou niet moeten mogen als je zoveel geld komt brengen bij die zaak.

ik lees vaak de problemen rondom hook versterkers, en heb af en toe een beetje het idee dat de eigenaren ze maar op de koop toe nemen juist omdat ze misschien zoveel geld hebben moeten neertellen voor dat ding.

als je een auto koopt, die pas goed loopt boven de 30 kilometer per uur blijf je toch ook net zolang zeiken tot ze het gefixt hebben ? sterker nog... een beetje garage zal zorgen dat die auto weer goed rijdt.

ik snap die vd haar niet, en leendert zelf dan ook niet helemaal als zijn producten blijkbaar allemaal van die net niet probleempjes vertonen ....
    Je hebt zeker een punt en ook weer niet.

Erik is via de mail errug kort door de bocht. Dat zou je als "bot" kunnen opvatten. Door de telefoon lijkt het soms ook een beetje zo. Persoonlijk (als je daar bent) is het een prima gozer waar je uitstekend mee kan praten. Als je problemen hebt en je gaat gewoon naar hem toe kom je er IMHO altijd uit. De levering van mijn R40 ging ook niet vlekkeloos, maar we zijn er prima uitgekomen zonder een onvertogen woord. Leendert heeft mij ook een keer teruggebeld over een specifiek probleem wat nu opgelost is.

Je hebt gelijk dat de "service" over het algemeen beter kan, maar ik weet ook zeker dat er echt zeikerds tussen zijn klanten zitten. Ik heb ze wel eens gezien daar....

Dit alles staat wel los van het feit dat HOOK versterkers niet de meest betrouwbare zijn als het gaat om kinderziektes. De reden dat de meeste (en dus ik ook) de HOOK amps toch houden, is dat de TONE die eruit komt, IMHO een van de beste is die ik ooit heb gehoord. IK persoonlijk neem daar een paar ritjes naar IJsselstein voor op de koop toe.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

snap wel dat als je verliefd ben op je geluid, je bepaalde zaken op de koop toe zou kunnen nemen (ik maak op dit moment in mn hoofd allemaal rare linken naar vrouwen en relaties haha), maar echt netjes vind ik het niet voor de bedragen die je ervoor moet betalen, dan moeten ze gewoon zorgen dat het 100% af is....

je krijgt er toch een naam van denk ik maar

Senior Member

Standaard

De eerste keer dat ik daar was, toen kidrock er ook was, heb ik mijn Captain vergeleken met een Captain "II". Ik hoorde geen verschil, misschien een kleine nuance, maar ik vond het nihil. We hebben alleen lead 1 met elkaar vergeleken dacht ik.

Sommige HOOK amps hebben inderdaad last van kinderziektes die er moeilijk of niet uit te krijgen zijn, het zij zo. Wel jammer, en Dude heeft op zich best gelijk; als je je er aan stoort moet je het ding verkopen en op zoek gaan naar iets anders.
    Dan kom je wel bij het volgende probleem: een alternatief voor de HOOK? Ik zou het niet weten, misschien een Mesa Boogie Stiletto, maar die klinkt toch wel iets anders en heeft een andere feel, maar het is een alternatief vind ik.

Ik zou qua speakers ook 's kijken naar een een mix tussen een G12-65 en V30.
    Ik denk dat ik dat ook 's ga proberen.
    Greenbacks gaan niet goed met een HOOK heb ik de indruk.
    G12H-30's dan wel weer (i.c.m. V30).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Je hebt zeker een punt en ook weer niet.

Erik is via de mail errug kort door de bocht. Dat zou je als "bot" kunnen opvatten. Door de telefoon lijkt het soms ook een beetje zo. Persoonlijk (als je daar bent) is het een prima gozer waar je uitstekend mee kan praten. Als je problemen hebt en je gaat gewoon naar hem toe kom je er IMHO altijd uit. De levering van mijn R40 ging ook niet vlekkeloos, maar we zijn er prima uitgekomen zonder een onvertogen woord. Leendert heeft mij ook een keer teruggebeld over een specifiek probleem wat nu opgelost is.

Je hebt gelijk dat de "service" over het algemeen beter kan, maar ik weet ook zeker dat er echt zeikerds tussen zijn klanten zitten. Ik heb ze wel eens gezien daar....

Dit alles staat wel los van het feit dat HOOK versterkers niet de meest betrouwbare zijn als het gaat om kinderziektes. De reden dat de meeste (en dus ik ook) de HOOK amps toch houden, is dat de TONE die eruit komt, IMHO een van de beste is die ik ooit heb gehoord. IK persoonlijk neem daar een paar ritjes naar IJsselstein voor op de koop toe.
    Om toch nog te reageren zodat er geen misverstanden zijn hierover: Toen ik de eerste keer bij Erik kwam om de R40 combo uit te proberen die hij had staan, werd ik vriendelijk behandeld. Ik heb die middag een R40 top bij hem besteld en verder niks aan de hand. Ik werd ook netjes op de hoogte gehouden over het wel en wee van de bouw en tijdsduur via de mail, weliswaar korte berichten, maar verder no problemo. Ook tijdens het ophalen werd ik vriendelijk geholpen ondanks dat het erg druk was daar. Ik heb toen ongeveer een week later hem gebeld met die bevindingen en het eerste wat ie zei was: "Je moet geen problemen zoeken die er niet zijn"!. Ik werd er toen een beetje stil van, want zo'n reactie verwacht je op zo'n moment niet. Daarna zie die nog "ik had je toch gezegd dat die versterkers ploppen, dat hoort zo, niks aan de hand"! Ik kan me niet meer herinneren of ie dat nou wel of niet heeft gezegd, want het was nogal druk daar, dus het had heel goed kunnen zijn dat het mij ontgaan was. Die "plop" was mij toen ook niet opgevallen, dus dat snap ik ook niet helemaal. Maar goed, na de nodige discussie zou hij de problemen overleggen met Leendert en helaas valt er verder niks aan te doen, behalve dan een quick fix door een fx unit te gebruiken om het volume in toom te houden. End of story.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten