Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 214 van 441 EersteEerste ... 114164204212213214215216224264314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.131 t/m 2.140 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Sja, post je een leuke foto, ben je ineens een patser.

Ik dacht dat jij trouwens een JVM had?
    het was niet serieus bedoelt hoor.... vind het juist te gek !

heb ook een jvm, op een 1960ax kast links achterin toch ?

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    patser met je dikke marshall's

aan de linkerkant staat die... verdekt opgesteld en op standje "vooral niet te hard zetten want dat mocht niet van de geluidsman aldaar"
    ja daar zit idd een "echte" geluidsman pffff NOT.. elke keer als we daar spelen gezeur,, en meestal heptie nog z'n ipod op ook.. totale desinteresse voor het podium.. zonde want het is best een leuke tent ! (voor diegene die het niet herkennen.. paapstraat den haag..)
    Laatst gewijzigd door RazorBlade; 31 december 2009 om 16:47
    Used to use a "lukather size" rack ..
    Now downsized to a line6 x3 live & Koch.. ..
    G.A.S. for a Haar strat model.... mail me..
    To Rack or Not to Rack.. that's the question..

Senior Member

Standaard

Ik had gisteren in de oefenruimte de G12-65's en de Greenbacks kasten even tegelijk aangesloten, maar de 65's werden volledig ondergesneeuwd door de Greenbacks
    Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...

Senior Member

Standaard

aan de linkerkant staat die... verdekt opgesteld en op standje "vooral niet te hard zetten want dat mocht niet van de geluidsman aldaar"
    Vind je het gek als de amps direct de zaal in wijzen?

Gewoon aan de zijkant van het podium zetten en dan lekker over het podium heen laten blazen. Heb je gelijk een goede monitor!

Senior Member

Standaard

het was niet serieus bedoelt hoor.... vind het juist te gek !

heb ook een jvm, op een 1960ax kast links achterin toch ?
    Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar.
    Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...
    Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
    Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
    Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk bericht
    ja daar zit idd een "echte" geluidsman pffff NOT.. elke keer als we daar spelen gezeur,, en meestal heptie nog z'n ipod op ook.. totale desinteresse voor het podium.. zonde want het is best een leuke tent ! (voor diegene die het niet herkennen.. paapstraat den haag..)
    hij heeft een beetje gebruiksaanwijzing geloof ik ja, tis wel een relaxte gozer, denk gewoon dat die daar een beetje te vaak staat en zn kick niet meer haalt uit coverbandjes mixen. Gewoon duidelijke afspraken maken en relaxed doen, merk alleen wel dat tijdens de sets lastig contact maken met hem is. Laatste keer dat we er stonden zei die dat hij de laatste set de gitaren compleet uit de mix had moeten draaien omdat we de amps steeds harder gezet zouden hebben, dat is wel jammer om pas naderhand te horen, want niemand had aan knoppen gedraait, maar als we daar iets eerder wat over gehoord hadden had het wel omlaag gekunt natuurlijk.

Zal de volgende keer eens proberen het van te voren aan te kaarten. Ik vind het tot nu toe wel de gaafste tent waar ik gestaan heb trouwens.

Senior Member

Standaard

Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar.
    Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.

Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
    Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
    Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.
    Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.

Dan nog even een vraag in het algemeen:
    Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
    Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.

Dan nog even een vraag in het algemeen:
    Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
    Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?
    omdat het geluid uit de marshall kasten rete gaaf is. Je hoort ook op een marshall manier de kast terug in je geluid. Daar moet je van houden, ik wel iig.

Senior Member

Exclamation

Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.

(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)

Senior Member
    Blog Entries
    4

Talking

Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.

(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)
    Dan gaat het goed in huize huisjes.
    't vrouwtje heb nix te klageu

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten